هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۰۸

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۰۸

با توجه به گزارش سازمان هواشناسی ایران، امروز چهارشنبه ۸ بهمن ماه، تا اخر هفته روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد یافت، این افزایش دما در شمال غرب، شواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق حدود تا ۶ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

کد خبر : ۸۹۹۰۲
بازدید : ۴۲۵۱
فرادید | بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی ایران، از امروز ۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ تا دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت انتظار می‌رود.

پنجشنبه سامانه بارشی از نوار غربی کشور وارد می‌شود و شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب وارتفاعات البرز مرکزی را در بر می‌گیرد. نفوذ این سامانه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام، شمال زنجان و شمال لرستان است.

به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی ایران، جمعه با تقویت سامانه بارشی گشترده بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهد بود و نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، نیمه شرقی کردستان، نیمه شرقی کرمانشاه، نیمه شمالی لرستان، زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات و شمال تهران، شمال غرب سمنان، ارتفاعات گیلان و مازندران، همدان، نیمه غربی مرکزی، نوار غربی اصفهان، غرب قم، نیمه جنوبی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، نیمه جنوبی خوزستان، شمال بوشهر، بارش برف و باران خواهند داشت.

شنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و با شدت ضعیف‌تر در برخی مناطق شرق کشور می‌باشد.
به این ترتیب نیمه شرقی گیلان، نیمه غربی مازندران، شمال خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، نیمه شمالی ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، نوار غربی اصفهان، البرز، ارتفاعات تهران و قزوین، خراسان جنوبی، غرب مرکزی، تحت نفوذ این سامانه قرار می‌گیرند.

یکشنبه سامانه بارشی از شرق و شمال شرق کشور خارج خواهد شد. پیامد ورود این سامانه بارشی، بارش برف و باران و وزش باد شدید (سرعت متوسط ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت)، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی و در ارتفاعات کولاک برف خواهد بود.

از امروز تا اخر هفته روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد یافت، این افزایش دما در شمال غرب، شواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق حدود تا ۶ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی سواحل دریای خزر وجوددارد. روز‌های پنج شنبه و جمعه وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان‌های گیلان و اردبیل به ویژه در دره ها، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی پیش بینی می‌شود. احتمال سقوط بهمن در این مناطق دور از انتظار نیست.

امروز شرق و مرکز خلیج فارس و از پنج شنبه اواخر وقت و طی روز جمعه شمال خلیج فارس و همچنین از پنج شنبه غرب دریای خزر و به تدریج تا شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.
نقشه هواشناسی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید