اجاق گاز فردار، هر آنچه که یک آشپز حرفه‌ای به آن نیاز دارد

اجاق گاز فردار، هر آنچه که یک آشپز حرفه‌ای به آن نیاز دارد

اجاق گاز‌های فردار جدید، دارای دو یا سه فر در ابعاد مختلف هستند که هریک کارای خاص خود را دارد و می‌تواند سرعت شما را در پخت همزمان انواع غذا‌ها افزایش دهد. اگر اهل آشپزی هستید، یا اینکه در خانواده‌ی پرجمعیت و پر رفت و آمد زندگی می‌کنید، این مدل اجاق گاز فردار می‌تواند زندگی را برای شما آسان کند. شاید با نگاه کردن به قیمت فعلی این مدل اجاق گاز از خرید آن منصرف شوید و سراغ مدل‌های معمولی‌تر متناسب با بودجه‌ی خود بروید. اگر قصد دارید سال‌های طولانی از اجاق گاز فردار خود استفاده کنید، بهتر است جدیدترین و بهترین مدل روز را تهیه کنید.

کد خبر : ۸۹۹۲۲
بازدید : ۵۶۷۶
اجاق گاز فردار، هر آنچه که یک آشپز حرفه‌ای به آن نیاز دارد
اجاق گاز مهم‌ترین عنصر آشپزخانه است و بدون وجود آن نمی‌توان چند روز بیشتر در خانه دوام آورد. از اجاق گاز نه تنها برای درست کردن غذا می‌توان استفاده کرد، بلکه آماده نمودن انواع نوشیدنی‌ها، کیک‌های ساده و اگر به فر مجهز باشد، پختن مدل‌های مختلف کیک و شیرینی از دیگر کاربرد‌های اجاق گاز محسوب می‌شود. حتی افرادی که زمان بسیار کمی در خانه هستند یا بسیار کم آشپزی می‌کنند هم در طول روز یک بار سراغ اجاق گاز می‌روند و از آن استفاده می‌کنند.

اگر سال‌هاست که از عمر اجاق گاز شما می‌گذرد، قطعات مختلف فر شما از کار افتاده و از قدرت شعله‌های آن کاسته شده، بهتر است سراغ اجاق گاز‌های جدید بروید و از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برای پختن غذا‌های خوشمزه استفاده کنید. اجاق گاز در مدل‌های صفحه‌ای، اجاق گاز فر دار و اجاق گاز مدل فر تولید می‌شوند. اگر شما طرفدار اجاق گاز فردار هستید، باید بدانید که مدل‌های جدید اجاق گاز فردار علاوه بر زیبایی و طراحی منحصر به فرد، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اجاق گاز‌های فردار جدید، دارای دو یا سه فر در ابعاد مختلف هستند که هریک کارای خاص خود را دارد و می‌تواند سرعت شما را در پخت همزمان انواع غذا‌ها افزایش دهد. اگر اهل آشپزی هستید، یا اینکه در خانواده‌ی پرجمعیت و پر رفت و آمد زندگی می‌کنید، این مدل اجاق گاز فردار می‌تواند زندگی را برای شما آسان کند. شاید با نگاه کردن به قیمت فعلی این مدل اجاق گاز از خرید آن منصرف شوید و سراغ مدل‌های معمولی‌تر متناسب با بودجه‌ی خود بروید. اگر قصد دارید سال‌های طولانی از اجاق گاز فردار خود استفاده کنید، بهتر است جدیدترین و بهترین مدل روز را تهیه کنید. شما می‌توانید از خرید قسطی برای تهیه وسایل مورد نیاز خود استفاده کنید .

امکانات اجاق گاز فردار

ظرفیت فر

برای خرید اجاق گاز فردار ابتدا باید تعداد شعله‌های اجاق گاز را تعیین کنید. از آنجایی که گازهای 5 شعله ابعاد بزرگتری دارند، ظرفیت فر آنها نیز بیشتر است. ظرفیت فر توسط ولحد لیتر تعیین می‌شود. فر یک گاز 5 شعله تا حدود 100 لیتر گنجایش دارد.

نوع سیستم حرارتی

اجاق گازهایی که دو یا سه فر دارند، با سیستم‌های حرارتی مختلف عرضه می‌شوند. مثلا سیستم حرارتی یک فر گازی و دو فر برقی است. این مدل فرها باید به صورت همزمان هم به گاز و هم به برق وصل شوند. سیستم برقی می‌تواند کارهای نظیر یخ زدایی و گرم کردن غذا انجام دهد. برخی از مدل‌های فر برقی، برنامه‌های غذایی در اختیار شما قرار می‌دهند، اما باید به میزان مصرف برق توجه کرد. سیستم حرارتی گازی نیز از قدرت زیادی برخوردار است و جوجه گردان در فرگازی قرار می‌گیرد.

سیستم خود تمیزشونده‌ی حرارتی

تمیزکردن فر با وجود چربی‌های باقی مانده از غذاهای مختلف کار چندان راحتی نیست. به همین علت فرهای مدرن به تکنولوژی خود تمیزشوندگی مجهز هستند. در این حالت، مای داخلی فر به اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کند که چربی‌ها به لایه‌ی نازکی از خاکستر تبدیل می‌شوند. به این ترتیب می‌توان دیواره‌ها را با یک دستمال کاملا تمیز و پاک کرد. هم‌چنین دیواره‌های چربی زدا نیز چربی‌ها را از سطح دیواره به کف فر انتقال می‌دهد و برای تمیز کردن آن کافی است کف فر را تمیز کرد.

کانوکشن

کانوکشن یا ایجاد جریان یکنواخت هوا در داخل فضای فر، موجب ایجاد پخت یکنواخت غذا می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید در طبقات مختلف فر، چند ظرف قرار دهید و مطمئن شوید که همه‌ی آنها به طور کامل و یکنواخت پخته می‌شود.

گریل

اگر اهل پخت غذا‌های رژیمی باشید، قابلیت گریل اجاق گاز فردار حرف‌های زیادی برای شما دارد. برای گریل کردن، حرارت از بالا به مواد غذایی می‌رسد و راهی سالم برای پخت غذا محسوب می‌شود. سیستم گریل به دو دسته‌ی گریل بالا با سطح کامل و گریل بالا با سطح نصف فضای بالا تقسیم بندی می‌شود.

ویژگی‌های گفته شده تنها بخشی از امکاناتی است که اجاق گاز‌های فردار جدید در اختیار شما قرار می‌دهد. اگرچه قیمت این محصول با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی، افزایش شدیدی یافته است، اما با خرید اقساطی اجاق گاز فردار و سایر لوازم آشپزخانه دیگر جای نگرانی برای افزایش قیمت‌ها نیست . به این ترتیب امکان بازپرداخت تمام هزینه‌ی آن را در بلند خواهید داشت و می‌توانید از امکانات عالی یک گاز فردار مدرن لذت ببرید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید