عجیب‌ترین جدول تاریخ؛ لیگی بدون مدعی!

عجیب‌ترین جدول تاریخ؛ لیگی بدون مدعی!

آیا سرخابی‌ها در کنار چند تیم نامدار دیگر خودشان را جدا می‌کنند یا قرار است مثل چند سال قبل که استقلال خوزستان در کمال شگفتی قهرمان شد، لیگ بیستم هم یک قهرمان غیرمنتظره داشته باشد.

کد خبر : ۸۹۹۲۴
بازدید : ۱۵۶۲
بازی در لیگ برتر

جدول لیگ بیستم در پایان هفته دوازدهم هم هنوز شکل واقعی خود را پیدا نکرده و هر تیم با یک برد یا باخت می‌تواند چند پله صعود یا سقوط کند.

شکست همزمان استقلال و پرسپولیس در هفته دوازدهم آن هم برابر دو تیم تقریبا انتهای جدولی، اتفاقی غیرمنتظره بود که بازهم نشان داد لیگ بیستم شباهتی با لیگ دوره‌های قبلی ندارد و فعلا تکلیف مدعیان هم مشخص نیست. شاید در هفته‌های ابتدایی تصور این بود که چهار یا پنج تیم بعد از چند هفته بتوانند خودشان را از بقیه جدا کنند و چند ضلعی قهرمانی را تشکیل دهند، اما تا هفته دوازدهم همچنان خبری از شناخت تیم‌های مدعی نیست.

استقلال که چند هفته‌ای است بین رتبه‌های بالای جدولی در حال جابه‌جایی است، هم‌اکنون با ۲۲ امتیاز و به لطف داشتن تفاضل گل بهتر از سپاهان صدرنشین لیگ شده، اما آمار شاگردان محمود فکری حتی پایین‌تر از میانگین هر بازی دو امتیاز است. این در حالی است که در سال‌های اخیر پرسپولیس معمولا با بیش از میانگین هر بازی دو امتیاز قهرمانی خود را جشن بگیرد.

پرسپولیس هم که اصلا این روز‌ها روی فرم نیست، با دو بازی کمتر و ۱۵ امتیاز در رده نهم جدول ایستاده؛ رتبه‌ای که هواداران این تیم در سال‌های اخیر اصلا به آن عادت نداشتند.

یکی از اتفاقات عجیب در جدول فعلی لیگ برتر وجود پنج تیم ۱۵ امتیازی در جدول است. شرایط جدول به شکلی عجیب است که تیم ششم جدول با تیم سیزدهم فقط یک امتیاز اختلاف دارد! این یعنی هر تیم با یک برد و یک باخت می‌تواند حداقل بیش از پنج پله رتبه خود را تغییر دهد.

استقلال صدرنشین هم با تیم سیزدهم جدول فقط ۷ امتیاز فاصله دارد؛ اتفاقی که شاید در هفته دوازدهم کمی عجیب به نظر بیاید. فقط سه تیم انتهایی جدول یعنی نساجی، ذوب‌آهن و ماشین‌سازی از بقیه جدا شده‌اند و با نتایج ضعیفی که گرفتند، قعرنشین هستند.
جدول رده بندی لیگ برتر
همین نزدیکی در جدول و جابه‌جایی در هر هفته باعث شده تا نتوانیم مدعیان لیگ بیستم را شناسایی کنیم. در واقع الان تفاوت چندانی بین تیم‌های نامدار همچون استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور با تیم‌های رده پایین‌تر مثل نفت مسجدسلیمان، پیکان و سایپا وجود ندارد.

اگر بخواهیم شرایط جدول لیگ بیستم را با مقطع مشابه سال قبل و لیگ نوزدهم مقایسه کنیم، باید بگوییم شرایط کاملا متفاوتی در جدول وجود داشته است. مثلا بین تیم صدرنشین با تیم سیزدهم که الان ۷ امتیاز اختلاف وجود دارد، ۱۳ امتیاز اختلاف بوده است.

به هر حال باید دید در سه هفته باقی‌مانده از نیم فصل اول و البته بعد از برگزاری بازی‌های عقب‌افتاده پرسپولیس جدول چه شکل و شمایلی پیدا می‌کند. آیا سرخابی‌ها در کنار چند تیم نامدار دیگر خودشان را جدا می‌کنند یا قرار است مثل چند سال قبل که استقلال خوزستان در کمال شگفتی قهرمان شد، لیگ بیستم هم یک قهرمان غیرمنتظره داشته باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید