همه چیز درباره سریال دعوت نحس؛ سریال رمضان ۱۴۰۰

همه چیز درباره سریال دعوت نحس؛ سریال رمضان ۱۴۰۰

سریال دعوت نحس به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید، برای ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ آماده می‌شود و سریالی ماورایی است.

کد خبر : ۸۹۹۳۳
بازدید : ۵۳۷۱
سریال دعوت نحس
فرادید | تصویربرداری سریال «دعوت نحس» که از آبان ماه در جنگل‌های شمال کشور کلید خورده بود، اکنون با حضور بازیگران اصلی در تهران درحال تصویر برداری است. این سریال به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید، برای ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ آماده می‌شود و سریالی ماورایی است.

به گزارش فرادید، تاکنون ۲۵ درصد از تصویربرداری مجموعه تلویزیونی دعوت نحس انجام شده و تولید این سریال همچنان ادامه دارد. دعوت نحس به قلم علیرضا افخمی به نگارش درآمده و تدوین سریال نیز برعهده افسانه اخمی است. سریال «دعوت نحس» به سفارش گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم تولید می‌شود.


داستان سریال دعوت نحس روایتگر ماجرای مسافرت مائده و زهره است که دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند و قصد دارند به همراه ۲ تن از دوستان خود، به نام‌های سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی به شمال کشور بروند. اگر چه به نظر می‌رسد که چهار نفر آن‌ها دوستان صمیمی هم هستند.

اما یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت ورزیده و دل خوشی از مائده ندارد که این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های او آشکار شوند. پس از مدتی محسن خواستگار قبلی مائده به جمع آن‌ها می‌پیوندد که سبب رقم خوردن حوادثی می‌شود که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را تغییر می‌دهد.

بازیگران سریال دعوت نحس نکاتی درباره سریال دعوت نحس

علیرضا افخمی کارگردان سریال دعوت نحس ماه گذشته در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که با سریالی رمضانی به تلویزیون برمی گردد و خاطر نشان کرد: «همین الان که با هم صحبت می‌کنیم به سکانسی حساس از همین سریال تلویزیونی رسیده‌ام. موضوعش ماورایی است و اگر مشکلی پیش نیاید و مراحل توافق و قرارداد به درستی مسیرش را طی کند به زودی وارد مرحله پیش‌تولید می‌شویم.»

علیرضا افخمی زاده سال ۱۳۴۰ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد است. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۵ با فیلم دست نوشته‌ها آغاز کرد. از جمله سریال‌هایی که افخمی کارگردانی آن‌ها را برعهده داشته است می‌توان به «تب سرد»، «او یک فرشته بود»، «زیر زمین»، «پنجمین خورشید»، «پنج کیلومتر تا بهشت» و «پرستاران» اشاره کرد.

این کارگردان با ساخت سریال "او یک فرشته بود" که در رمضان ۱۳۸۴ از شبکه دو پخش شد، توانست در میان بییندگان مطرح شود. این سریال در ژانری جدید با نام ماورایی به تلویزیون آورد و پس از «او یک فرشته بود» در همین ژانر مجموعه "پنج کیلومتر تا بهشت" را ساخته بود.

علیرضا افخمی در تازه‌ترین گفت و گویش با رسانه گفته بود: «بیش از آن‌که به کار‌های ماورائی هجمه وارد شود، طبق بازخورد‌هایی که ما از مردم گرفتیم، دلتنگی و اشتیاق بود که بازهم از این کار‌ها ساخته و پخش شود. آن هجمه‌ها هم به کار‌های ماورائی است و هم به دیگر آثار. درواقع این ژانر هم مثل هر کار دیگری هم موافق دارد و هم مخالف، ماهم خیلی از آن نمی‌ترسیم و فرار نمی‌کنیم، چون کارمان این است.»

او درباره تفاوت این سریال با دیگر کارهایش تایید کرد: «این کار هم گرچه همان فضای ماورائی را دارد و بحث‌های ماورائی دیگری مثل کار‌های قبلی درآن مطرح می‌شود، اما تفاوت‌های زیادی دارد و داستان با بقیه مجموعه‌هایی که داشتیم مثل ۵کیلومتر تا بهشت، اغما یا او یک فرشته متفاوت بود. مهم‌ترین خصوصیت و تمایز آن‌هم می‌تواند این باشد که داستان خیلی پیچیده و شخصیت‌های متعددی دارد، یعنی در کار‌های قبلی که از آن گفتم، داستان خیلی محدود و متمرکزی باشخصیت‌های محدودی داشت، اما در این مجموعه این جریان خیلی متفاوت است و از جهت تعداد شخصیت بین کار‌های من به‌خصوص ویژه است و همین هم‌ساخت و اجرا را خیلی سخت می‌کند.»

افخمی همچنین به موضوع داستان دعوت نحس اشاره می‌کند و می‌گوید: «در این سریال هم سعی کردم در طول گفتن قصه، اشاره‌هایی به آن دنیا و ماورا داشته‌باشم. فکر می‌کنم مرکزیت تقریبا همه ادیان ابراهیمی بیش از هر چیزی انذار دادن انسان‌ها به وجود دنیای پس از مرگ است، به همین علت در این کار هم‌روی این قضیه تا حدی تأکید داشتم و فکر می‌کنم ازاین‌جهت دینی‌ترین رسالت کار‌های تصویری همین است که بیننده را به دنیای پس از مرگ و فضایی فراتر از این دنیا جلب کند و این کار نیز همین ویژگی را دارد. به‌علاوه آن‌که مقداری سعی کرده‌ایم در کنار این موضوع به مسائل روز هم در کشاکش درام نگاهی داشته‌باشیم؛ مواردی مثل کرونا و مشکلات اجتماعی که شاهدش هستیم.»

به گفته این کارگردان تلویزیون، از چهره‌های جدیدی ادر این سریال استفاده شده که او برای این کار از ۸۰ نفر تست بازیگری گرفته است، تا بتواند افراد مورد نظر خود را پیدا کند. چراکه او معتقد است، بازیگر حرفه‌ای در رده سنی ۲۲ تا ۲۴ سال در سینما و تلویزیون وجود ندارد.

خیام وقار کاشانی بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون، به تازگی به سریال دعوت نحس اضافه شده و درباره ویژگی نقش جدیدش در سریال تلویزیونی «دعوت نحس» گفته بود که به تازگی مشغول بازی در سریال «دعوت نحس» به کارگردانی علیرضا افخمی شده است.

او افزود: موضوع این سریال ماورایی است و ماه رمضان سال آینده از تلویزیون پخش می‌شود. این نقش نسبت به کار‌های پیشینم مانند بچه مهندس خیلی مثبت نبوده و متفاوت‌تر است.

سریال دعوت نحس قسمت
بازیگران و عوامل سریال دعوت نحس

تصویربرداری بخش‌های شمال مجموعه تلویزیونی دعوت نحس با حضور آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی انجام شد. همچنین صحنه‌های مربوط به تهران با حضور بازیگرانی همچون آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا و مرتضی کاظمی تصویربرداری می شود.

از دیگر عوامل این سریال می توان به تصویربردار: علیرضا رنجبران، طراح چهره‌پردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: محسن شریفی، طراح لباس: مژگان عیوضی، صدابردار: فرشید احمدی، تدوین: افسانه افخمی، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، جلوه‌های ویژه و اصلاح رنگ: امیر، ولی خانی، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، عکاس و پشت صحنه: پریسا افخمی، مدیر تدارکات: اکبر مهری گله‌دار، دستیار اول کارگردان: اکبر نصیری جوزانی، برنامه‌ریز: مهدی آقایی، جانشین تولید: رضا زنجانیان وفا و منشی صحنه: آرزو نیکپور اشاره کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید