آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۰۹

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۰۹

تعداد جانباختگان کرونا، امروز ۹ بهمن ماه ۸۵ نفر اعلام شد. به این ترتیب آمار فوتی‌های کرونا در ایران در مجموع به ۵۷ هزار و ۷۳۶ نفر رسید.

کد خبر : ۸۹۹۷۵
بازدید : ۴۴۲۰
سخنگوی وزارت بهداشت

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، امروز پنجشنبه ۹ بهمن ماه ۸۵ نفر از هم وطنانمان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. دکتر لاری با بیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۷۳۶نفر رسید، گفت: از دیروز تا امروز (۹ بهمن ۱۳۹۹) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶۵۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۵۴۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کرونا در کشور به یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۸۴۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سخنگوی وزارت بهداشت، تصریح کرد: ۴۰۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی تا کنون ۹ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی افزود: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
بر اساس آخرین آمار جهانی طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵۳۷ هزار مبتلای جدید در سراسر جهان، شمار مبتلایان از ۱۰۱ میلیون نفر عبور کرد.

طبق آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۰۱ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۸۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۷۳ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۷۹۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۵۱ هزار و ۲۷۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۶ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده است؛ تاکنون ۴۳۹ هزار و ۹۱۷ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۱ هزار و ۷۵۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۳۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۵۳ هزار و ۸۸۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۶۳ هزار و ۸۹۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۹ میلیون و ۴۸۵ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۲۰ هزار و ۲۳۷ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده است.

کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۳ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۶۷۲، ۳ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۴، ۳ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۸۵۹، ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۱۴ و ۲ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۴۷ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۱۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۷۵۷، ۱۰ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۶۰۶ و ۷ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۶۵۵ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را نشان می‌دهد:
آمار جهانی کرونا
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید