شارژ گوشی‌های اپل با مک‌بوک

شارژ گوشی‌های اپل با مک‌بوک

فناوری جدید این امکان را فراهم می‌کند که با گذاشتن آیفون یا ساعت اپل روی محل قرار گرفتن دست‌ها روی لپ‌تاپ مک‌بوک، آن‌ها را بدون نیاز به سیم، شارژ کرد.

کد خبر : ۹۰۰۱۹
بازدید : ۹۳۹۶
گوشی های اپل
اپل فناوری‌های جدید شارژ را به جدیدترین دستگاه‌های خود هم اضافه کرده است

بر اساس دو گواهی درخواست ثبت اختراع که به تازگی منتشر شده، ممکن است در آینده بتوان گوشی آیفون و ساعت اپل را به طور بی‌سیم، شارژ کرد.

بر اساس این گواهی درخواست که سایت «پتنتلی اپل» از آن خبر داده است، فناوری جدید این امکان را فراهم می‌کند که با گذاشتن آیفون یا ساعت اپل روی محل قرار گرفتن دست‌ها روی لپ‌تاپ مک‌بوک، آن‌ها را بدون نیاز به سیم، شارژ کرد.

این بدان معنی است که اگر کسی شارژر آیفون خود را فراموش کرده باشد، می‌تواند برای شارژ کردن، آن را به سادگی روی مک‌بوک خود قرار دهد.

شرکت‌های دیگری نیز فناوری شارژ بی‌سیم معکوس مشابهی را تولید کرده‌اند. در این فناوری، شارژ نه به طور مستقیم از پریز برق بلکه به واسطه یک دستگاه دیگر منتقل می‌شود. شرکت‌های مختلف، هدفون‌های بی‌سیمی تولید کرده‌اند که می‌توان آن‌ها را با قرار دادن روی صفحه شارژر تلفن، شارژ کرد. گفته می‌شود که اپل در حال کار بر روی فناوری‌های مشابه است.

اپل فناوری‌های جدید شارژ را به جدیدترین دستگاه‌های خود هم اضافه کرده است. آیفون ۱۲ جدید، شارژر‌های جدیدی به نام مگ‌سیف (MagSafe) دارد که به دستگاه تلفن اجازه می‌دهد با اتصال مغناطیسی به یک پایه شارژر، شارژ شود.

البته فناوری شرح داده شده در گواهی درخواست ثبت اختراع مذکور، بسیار فراتر رفته است. تعداد زیادی نقاط مختلف شارژ در قاب مک‌بوک در نظر گرفته شده است تا دستگاه‌ها فقط با قرار گرفتن بر روی آن شارژ شوند. اپل در این گواهی، خاطرنشان می‌کند که برای شارژ محصولات مختلف، باید از شارژر‌های متعدد استفاده کرد و این برای کاربران «مایه زحمت است که شارژر‌های متعدد با خود جا‌به‌جا کنند». با این فناوری، کاربران فقط به یک شارژر نیاز خواهند داشت.

جنس آلومینیومی فعلی مک‌بوک‌ها و آی‌پد‌ها اجازه نمی‌دهد تا شارژ بی‌سیم از آن‌ها عبور کند. در اختراع ثبت شده، از این که مواد مورداستفاده برای قاب مک‌بوک برای بهره‌برداری از این فناوری باید عوض شود، سخن به میان آمده است.

اداره ثبت اختراعات [آمریکا]این هفته، این دو اختراع را که در مارس ۲۰۱۶ ثبت شده بودند، تایید کرد. به این ترتیب، ممکن است اپل در حال حاضر این فناوری را در دست تولید داشته یا آن را رها کرده باشد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید