هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۱۲

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۱/۱۲

طبق آخرین گزارش هشداری سازمان هواشناسی ایران، پدیده غالب در اکثر استان‌های کشور، در روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۹، وزش باد شدید خواهد بود.

کد خبر : ۹۰۰۳۴
بازدید : ۳۶۴۹
فرادید | بر اساس نقشه‌های هواشناسی و آینده نگری، امروز یک‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ وزش باد شدید بین ۵۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای نقاط مختلف ایران پیش بینی می‌شود.

به این ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، البرز، قزوین، تهران، قم، سمنان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه شرقی استان‌های کرمان و یزد شاهد وزش باد شدید تا اخر وقت امروز خواهند بود.

در استان‌های ذکر شده احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی نیمه کاره و احتمال شکستن درختان وجود دارد.

پس توصیه می‌شود هم وطنانمان در این مناطق تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید را انجام دهند و در فعالیت‌های کوهنوردی و تردد‌های کوهستانی احتیاط و پرواز هواپیما‌های سبک و گلایدر را لغو کنند.

به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی ایران، از دوشنبه تا اواخر هفته در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت. سامانه بارشی جدید از اواسط روز پنجشنبه از غرب وارد کشور می‌شود.

طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه ناحیه مرکزی و شرقی خایج فارس و تنگه هرمز مواج است. قابل ذکر است که در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت دور از انتظار نیست.
وزش باد شدید در اکثر نقاط کشور
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید