راه‌اندازی ناوگان خودران در چین و آمریکا

راه‌اندازی ناوگان خودران در چین و آمریکا

اتوبوس‌های خودران مذکور مجهز به دوربین‌های متعدد، سیستم‌های راداری پیشرفته، جی پی اس و رادار هستند و با استفاده از همین ابزار مدلی سه بعدی از محیط اطراف و موانع مختلف خلق می‌کنند.

کد خبر : ۹۰۰۴۳
بازدید : ۱۳۹۳۰
اتوبوس خودران در آمریکا

دو شرکت فناوری در آمریکا برای اولین بار از استفاده از اتوبوس‌های خودران برای جابه‌جایی و انتقال مسافر بین شهری خبر داده‌اند. دو شرکت نیوفلایر و روباتیک ریسرچ می‌گویند اتوبوس‌های خودران Xcelsior می‌توانند بدون ایجاد هیچ مشکلی برای سفر‌های کوتاه بین شهری مورد استفاده قرار بگیرند.

همکاری این دو شرکت برای تولید اتوبوس‌های خودران از مه سال ۲۰۱۹ آغاز شد و سال گذشته از اتوبوس‌های یادشده به‌طور آزمایشی برای انتقال مسافر استفاده شد. این اتوبوس‌های تمام برقی هم از امنیت مناسبی برخوردارند و هم می‌توانند روند جابه‌جایی مسافر بین شهری را متحول کرده و موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه مسافران و شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات شوند.

برای ارائه این خدمات در مسیر‌های طولانی ضروری است زیرساخت‌های شبکه حمل و نقل و جاده‌ها نیز به روز شود و به نظر می‌رسد تا رسیدن به این مرحله هنوز راه نسبتا طولانی در پیش است. اتوبوس‌های خودران مذکور مجهز به دوربین‌های متعدد، سیستم‌های راداری پیشرفته، جی پی اس و رادار هستند و با استفاده از همین ابزار مدلی سه بعدی از محیط اطراف و موانع مختلف خلق می‌کنند.
از جمله دیگر فناوری‌های مورد استفاده در این اتوبوس‌ها می‌توان به سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور، سیستم تسهیل پارک اتوبوس، سیستم برخورد از تصادم و سیستم‌های پیشرفته ارتباطی اشاره کرد. این اتوبوس ۵/ ۱۲ متری، ۴۰ صندلی برای مسافران دارد و برای افراد ویلچر سوار نیز دو محل خاص در نظر گرفته شده است. با یک بار شارژ باتری، اتوبوس یادشده می‌تواند مسافتی ۳۶۰ کیلومتری را طی کند.
تاکسی خودران

تاکسی خودران در چین

شرکت اتوایکس سرویس ناوگان تاکسی‌های خودران را برای عموم مردم در شهر شنژن چین ارائه کرده است. یک شرکت چینی به نام «اتو ایکس» سال گذشته با همکاری علی بابا تاکسی‌های روباتیک را آزمایش کرد. ماه گذشته نیز این شرکت نخستین پروژه پایلوت خودروی بدون راننده را در شهر شنژن اجرا کرد.
اکنون اتو ایکس این طرح را برای عموم مردم ارائه کرده است. ساکنان شنژنی که خواهان استفاده از «روبوتاکسی» هستند، می‌توانند در این طرح پایلوت ثبت نام و در این شهر شلوغ تردد کنند. در این طرح پایلوت هیچ راننده‌ای پشت فرمان حضور ندارد. اتو ایکس برای پشتیبانی از سرویس جدید یک مرکز پشتیبانی راه‌اندازی کرده که مجهزتر از مراکز شانگهای و شهرهای دیگر است و به چند تأمین‌کننده اینترنت متصل است.
روبوتاکسی کاملا خودران مذکور در حقیقت یک مینی ون کرایسلر پاسیفیکا است که ترکیبی از دوربین‌های وضوح بالا، لیدار و رادارهای دوربرد را در خود دارد و مجهز به سطح ۴و۵ قابلیت‌های خودران است. مسافران این تاکسی‌های روباتیک می‌توانند در هر نقطه از سفر با پرسنل پشتیبانی صحبت کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید