جزئیات اکران در سینما‌های مردمی

جزئیات اکران در سینما‌های مردمی

در همین رابطه امسال با توجه به اینکه قرار است ۳۰ درصد ظرفیت سینما‌ها برای اکران فیلم استفاده شود، ۷۰ سالن و ۴۱ مرکز در تهران و شهرستان‌ها برای جشنواره فجر انتخاب شده که این سالن‌ها در مناطق مختلفی از شهر تهران قرار گرفته‌اند.

کد خبر : ۹۰۰۴۵
بازدید : ۹۱۶
جشنواره فجر

سی‌و نهمین جشنواره فیلم فجر از امروز درحالی رسما آغاز می‌شود که کرونا همچنان بر سر دنیا سایه انداخته است؛ ویروسی که نه تنها به جان انسان‌ها رحم نکرده، که فعالیت‌های اقتصادی و هنری را در سراسر جهان به تعطیلی کشانده است.

با همه این‌ها برپا‌کنندگان برخی فستیوال‌های بین‌المللی تلاش کرده‌اند با به‌کارگیری پروتکل‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی چراغ این رویداد‌های فرهنگی را روشن نگه دارند. در ایران هم جشنواره فیلم فجر با تمهیدات ویژه برگزار خواهد شد

جزئیات اکران در سینما‌های مردمی

سخت‌ترین بخش این مراقبت‌ها به بخش‌های مردمی مربوط می‌شود که عموما با ازدحام جمعیت مواجه هستند از این رو در جشنواره فیلم امسال تمهیدات ویژه‌ای برای کاهش خطر ابتلای این بیماری مسری در نظر گرفته شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کاستن از تعداد مخاطبان در هر سالن نمایش و افزودن بر تعداد سالن‌ها است.
در همین رابطه امسال با توجه به اینکه قرار است ۳۰ درصد ظرفیت سینما‌ها برای اکران فیلم استفاده شود، ۷۰ سالن و ۴۱ مرکز در تهران و شهرستان‌ها برای جشنواره انتخاب شده که این سالن‌ها در مناطق مختلفی از شهر تهران قرار گرفته‌اند.
بنا بر ضرورت‌های به وجود آمده شیوه کاملا متفاوتی برای فروش بلیت در نظر گرفته شده و به این ترتیب مخاطبان با ورود به سه سامانه «ایران تیک»، «سینما تیکت» و «گیشه هفت» می‌توانند بلیت فیلم‌های مورد نظر خود را در همان روز خریداری و برای تماشای فیلم به سینما‌های جشنواره مراجعه کنند.

قیمت بلیت‌ها

به جز سه سینمای «کیان»، «راگا» و «تماشا» که قیمت بلیت آن‌ها ۲۰ هزارتومان است، باقی بلیت‌های جشنواره به قیمت ۳۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.
در شهرستان‌های اطراف تهران هم بلیت با قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش خواهد رسید. تاکنون چهار سینمای «فجر» در اسلامشهر، «فرهنگ» در رباط‌کریم، سینما «کارون» و سینما «نسیم» در نسیم‌شهر و سینما «هنر» در پیشوای ورامین برای اکران فیلم‌ها در خارج از تهران در نظر گرفته شده است.
فروش بلیت به شکل حضوری و گیشه در جشنواره امسال به‌صورت کلی حذف شده است، اما برای هر شماره تلفنی که در یکی از این سامانه‌ها ثبت می‌شود، خرید چهار بلیت امکان‌پذیر است و مخاطبان باید توجه داشته باشند که امسال فروش بلیت به شکل سری هم از برنامه جشنواره حذف شده است.
امسال چهار پردیس سینمایی جدید هم به مرحله بهره‌برداری رسیده که در جدول برنامه سینما‌های مردمی میزبان جشنواره سی و نهم هستند. پردیس سینمایی «هدیش‌مال»، «صبا مال»، «نارسیس» و «لوتوس مال» از جمله پردیس‌هایی هستند که با شروع جشنواره افتتاح خواهند شد.
سینما بارعایت پروتکل بهداشتی

پروتکل‌ها چگونه اجرا می‌شود؟

سوال مهم این است که اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جشنواره چگونه خواهد بود. گویا در هر سالن چیدمان صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که فاصله اجتماعی به درستی رعایت شود. سیستم تهویه سالن‌ها و محل ورود و خروج هوا در سالن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به مدیران هر سالن آموزش‌هایی در این جهت داده شده است.
همچنین به منظور جلوگیری از تجمع در هر سینما، رعایت یک فاصله زمانی برای ورود هر مخاطب به سالن در نظر گرفته شده است. ما شرایطی را در نظر گرفته‌ایم تا سلامت مخاطبان در بدو ورود به هر سالن مورد بررسی قرار بگیرد و از ورود افراد مشکوک به بیماری «کووید-۱۹» به سالن‌ها جلوگیری خواهد شد.
قبل و بعد از هر سانس عملیات ضدعفونی در همه سالن‌های سینمایی میزبان جشنواره انجام خواهد شد. هر سانس با احتساب اینکه یک فیلم ۱۰۰ دقیقه باشد، سه ساعت در نظر گرفته شده است و با این حساب یک ساعت و ۱۰ دقیقه به شکل تقریبی برای ضدعفونی سالن‌ها فرصت خواهد بود.
همچنین رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده تا در هر سالن یک پزشک مستقر شود یا اینکه شرایطی وجود داشته باشد که پزشکان آمادگی حضور در سالن‌ها را داشته باشند.
در هر سالن به شکل دائمی یک نماینده مستقر خواهد بود که ضمن نظارت بر عملکرد پرسنل سینما‌ها تذکرات لازم را به مدیران سینما بدهد و چنانچه سهل‌انگاری رخ داد مسوولان جشنواره را مطلع کند. سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از امروز آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزار خواهد شد.
فروش بلیت به شکل حضوری و گیشه در جشنواره امسال به صورت کلی حذف شده است، اما برای هر شماره تلفنی که در یکی از این سامانه‌ها ثبت می‌شود خرید ۴ بلیت امکان پذیر است و مخاطبان باید توجه داشته باشند که امسال فروش بلیت به شکل سری هم از برنامه جشنواره حذف شده است.

مدیر امور سینما‌های جشنواره فیلم فجر جزئیاتی از چگونگی نحوه اکران آثار جشنواره در سینما‌های تهران و میزبانی سینما‌ها از مخاطبان سینما با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، محمدرضا فرجی مدیر امور سینما‌های جشنواره فیلم فجر درباره تعداد سالن‌هایی که فیلم‌ها در آن به نمایش در می‌آید گفت: امسال با توجه به اینکه قرار است ۳۰ درصد ظرفیت سینما‌ها جهت اکران فیلم استفاده شود، ۷۰ سالن و ۴۱ مرکز در تهران و شهرستان‌های پیرامون پایتخت را برای جشنواره انتخاب کردیم که این سالن‌ها در مناطق مختلفی از شهر تهران قرار گرفته‌اند.

مدیر امور سینما‌های جشنواره فیلم فجر درباره نحوه فروش بلیت و قیمت آن گفت: امسال بنا بر ضرورت‌های به وجود آمده شیوه کاملاً متفاوتی را برای فروش بلیت در نظر گرفته‌ایم. به این ترتیب مخاطبان با ورود به سه سامانه «ایران تیک»، «سینما تیکت» و «گیشه هفت» می‌توانند بلیت فیلم‌های مورد نظر خود را در همان روز خریداری کرده و برای تماشای فیلم به سینما‌های جشنواره مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: فروش بلیت به شکل حضوری و گیشه در جشنواره امسال به صورت کلی حذف شده است، اما برای هر شماره تلفنی که در یکی از این سامانه‌ها ثبت می‌شود خرید ۴ بلیت امکان پذیر است و مخاطبان باید توجه داشته باشند که امسال فروش بلیت به شکل سری هم از برنامه جشنواره حذف شده است.

فرجی درباره سالن‌های اکران واقع در تهران و شهرستان‌ها گفت: به جز سه سینمای «کیان»، «راگا» و «تماشا» که قیمت بلیت آن‌ها ۲۰ هزارتومان است، باقی بلیت‌های جشنواره به قیمت ۳۰ هزارتومان به فروش می‌رسد. قیمت بلیت در شهرستان‌های اطراف تهران هم با قیمت ۲۰ هزارتومان به فروش خواهد رسید. تاکنون ۴ سینمای «فجر» در اسلامشهر، «فرهنگ» در رباط‌کریم، سینما «کارون»، سینما «نسیم» در نسیم‌شهر و سینما «هنر» در پیشوای ورامین جهت اکران فیلم‌ها در خارج از تهران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال با حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیران در سازمان سینمایی ۴ پردیس سینمایی جدید هم به مرحله بهره‌برداری رسیده که در جدول برنامه سینما‌های مردمی میزبان جشنواره ۳۹ هستند. پردیس سینمایی «هدیش‌مال»، «صبا مال»، «نارسیس» و «لوتوس مال» از جمله پردیس‌هایی هستند که با شروع جشنواره افتتاح خواهند شد.

مدیر امور سینما‌های جشنواره درباره چگونگی اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جشنواره هم گفت: در هر سالن چیدمان صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که فاصله اجتماعی به درستی رعایت شود. سیستم تهویه سالن‌ها و محل ورود و خروج هوا در سالن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به مدیران هر سالن آموزش‌هایی در این جهت داده شده است.
هم چنین به منظور جلوگیری از تجمع در هر سینما، رعایت یک فاصله زمانی برای ورود هر مخاطب به سالن در نظر گرفته شده است. ما شرایطی را در نظر گرفته‌ایم تا سلامت مخاطبان در بدو ورود به هر سالن مورد بررسی قرار بگیرد و از ورود افراد مشکوک به بیماری «کووید ۱۹» به سالن‌ها جلوگیری خواهد شد.

فرجی درباره ضدعفونی‌کردن سالن‌ها گفت: قبل و بعد از هر سانس ما عملیات ضدعفونی را در همه سالن‌های سینمایی میزبان جشنواره در دستور کار قرار خواهیم داد. ما هر سانس را با احتساب اینکه یک فیلم ۱۰۰ دقیقه باشد، سه ساعت در نظر گرفته‌ایم و با این حساب یک ساعت و ۱۰ دقیقه به شکل تقریبی برای ضدعفونی سالن‌ها فرصت خواهد بود.

وی درباره حضور کادر درمان در سالن‌های سینمای میزبان مخاطبان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: رایزنی‌هایی را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده‌ایم تا بتوانیم در هر سالن یک پزشک مستقر داشته باشیم، یا اینکه شرایطی وجود داشته باشد که پزشکان آمادگی حضور در سالن‌ها را داشته باشند.

مدیر امور سینما‌های جشنواره در پایان گفت: در هر سالن به شکل دائمی یک نماینده مستقر داریم که ضمن نظارت بر عملکرد پرسنل سینما‌ها تذکرات لازم را به مدیران سینما بدهند و چنانچه سهل‌انگاری رخ داد مسئولان جشنواره را مطلع کنند.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۹۹ همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزار خواهد شد.
منبع: دنیای اقتصاد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید