وکلای ترامپ قبل از استیضاح، کنار کشیدند

وکلای ترامپ قبل از استیضاح، کنار کشیدند

ترامپ در حالی قرار است ۹ روز دیگر در سنا محاکمه شود که برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه قانونی بودن استیضاح رئیس جمهوری که دیگر در سمتش نیست را زیر سوال برده‌اند.

کد خبر : ۹۰۰۶۸
بازدید : ۴۶۷۳
دونالد ترامپ

چند تن از وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که قرار بود در جلسه محاکمه سنا از وی دفاع کنند چند روز مانده تا برپایی نشست استیضاح اعلام کناره‌گیری کردند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌های آمریکایی با استناد به منابعی که نامی از آن‌ها برده نشده ضمن اعلام این موضوع تصریح کردند که پنج نفر از وکلای دونالد ترامپ از جمله دو تن از آن‌ها که قرار بود سرپرستی تیم وکلا در جلسه استیضاح را بر عهده داشته باشند پس از اختلاف نظر با میلیاردر نیویورکی که به تازگی کاخ سفید را ترک کرده از این ماموریت کناره‌گیری کردند.

سی‌ان‌ان همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که دونالد ترامپ اختلاف نظر‌های اساسی با وکلای خود در خصوص نحوه دفاع از پرونده اتهامی در سنا دارد.

بنا به این گزارش ترامپ ظاهرا خواستار آن شده که وکلا به جای تمرکز بر مشروعیت پیگرد قانونی رئیس جمهوری ایالات متحده که دیگر در این سمت نیست، در دفاعیات بر بحث تقلب گسترده در انتخاباتی انگشت بگذارند که منجر به پیروزی جو بایدن، رقیب دموکراتش شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان و دیگر رسانه‌های آمریکایی بوچ بوورز و دبورا باربری از جمله وکلای استیضاح دونالد ترامپ بودند که قرار بود هدایت تیم دفاع از وی در نشست سنا را برعهده بگیرند.

این در حالیست که جیسون میلر، مشاور دونالد ترامپ در واکنش به گزارش‌های مطرح شده در رسانه‌ها گفت: «ما در این زمینه (تشکیل تیمی حقوقی برای طرح دفاعیات در جلسه استیضاح) بسیار کار کرده‌ایم، اما هنوز در خصوص ترکیب تیم حقوقی تصمیم نهایی را نگرفته‌ایم.»

دادگاه محاکمه دونالد ترامپ پس از تصویب طرح استیضاح وی در مجلس نمایندگان به اتهام تحریک به شورش قرار است روز نهم فوریه در مجلس سنا استارت بخورد.

طرح استیضاح پس از آن به ابتکار نمایندگان دموکرات کنگره شکل گرفت که دونالد ترامپ در واپسین روز‌های ریاست بر کاخ سفید همزمان با برپایی نشست کنگره برای تایید نظر مجمع گزینندگان در خصوص آرا انتخابات ریاست جمهوری، هوادارانش را به ادامه اعتراض‌ها و تجمع مقابل ساختمان کنگره تشویق کرد؛ اقدامی که منجر به حمله طرفداران ترامپ به کنگره و برهم خوردن نشست مشترک نمایندگان دو مجلس قانون‌گذاری ایالات متحده شد.

ترامپ در حالی قرار است ۹ روز دیگر در سنا محاکمه شود که برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه قانونی بودن استیضاح رئیس جمهوری که دیگر در سمتش نیست را زیر سوال برده‌اند.

از سوی دیگر برای رای آوردن طرح استیضاح باید دو سوم اعضای کنگره یعنی دست کم ۶۷ سناتور با این طرح موافق باشند؛ حال آنکه کسب این رای حداکثری در شرایط فعلی که تنها پنج سناتور جمهوری خواه برای پیوستن به پنجاه سناتور دموکرات اعلام آمادگی کرده‌اند، دور از دسترس ارزیابی می‌شود.
منبع: یورونیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید