تصاویر/ ضربه‌ای که کرونا به تنها باغ‌وحش یونان زد

تصاویر/ ضربه‌ای که کرونا به تنها باغ‌وحش یونان زد

بعد از تقریباً ۳‌ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، تنها باغ‌وحش یونان برای نگهداشتن ۲۰۰۰ حیوان در وضعیت سالم و تهیه خوراک آن‌ها با صورت‌حساب‌های هنگفت مواجه است.

کد خبر : ۹۰۱۶۴
بازدید : ۱۲۵۵۸
فرادید | در باغ‌وحش یونان زمان غذا خوردن است و یک میمون کاپوچین تا می‌تواند نارنگی برمی‌دارد. حتی یک نارنگی را در دم بلند و پرپشت خود پنهان می‌کند. ذخیره کردن به نظر کار عاقلانه‌ای است.

این باغ‌وحش که در آتن واقع شده به دلیل کرونا سه ماه تعطیل بوده است. در نبود بازدیدکنندگان و کمک‌های کافی دولتی برای پوشش هزینه‌ها و نیازها، این باغ‌وحش برای تأمین سلامتی و غذای ۲۰۰۰ حیوان خود با مشکلات مالی شدید مواجه است.

موسس باغ‌وحش، جین ژاک لسیوئر، می‌گوید: «با این وضع، ما فقط یک ماه دیگر می‌توانیم باغ‌وحش را اداره کنیم. بعد از آن نمی‌دانیم چه بشود.»

برخلاف بسیاری از کسب‌وکار‌ها که به صورت موقتی و به دلیل محدود کردن انتشار ویروس کرونا تعطیل شده‌اند، باغ‌وحش همچنان با هزینه‌های زیاد به کار خود ادامه می‌دهد. هزینه مراقبت از حیوانات شامل غذا، پرداخت دستمزدها، مراقبت‌های بهداشتی و سایر هزینه‌ها و مخارج، برای هر ماه ۲۴۳۰۰۰ دلار است.

لسیوئر می‌گوید: «این تفاوت کسب‌وکار ما با سایر کسب‌وکارهاست. تعطیلی برای آن‌ها کامل است. ما بسته هستیم، اما تعطیل نیستیم.»

تنها باغ‌وحش یونان در سال ۲۰۰۰ در شهر اسپاتا تأسیس شد. این باغ‌وحش ۲۰‌هکتار مساحت دارد و ۲۹۰‌گونه حیوانی از فیلم تا موش خرما در آن زندگی می‌کند. این باغ‌وحش محل آموزش، نگهداری و پرورش حیوانات است. ۹۰‌درصد از درآمد با‌غ‌وحش از محل فروش بلیت، غذا، نوشیدنی و سوغاتی تأمین می‌شود؛ بنابراین درآمد هر یک‌ماه برای باغ‌وحش مهم است. این باغ‌وحش در ماه دسامبر و تعطیلات کریسمس بسیار پررونق است، اما امسال ماه دسامبر باغ‌وحش تعطیل بود که خسارت سنگینی را متوجه آن کرد.

باغ‌وحش برای تأمین هزینه‌های خود ۵۰۰۰ بلیت پیش‌فروش کرده که به کمک آن حقوق کارکنان را در ماه دسامبر پرداخت کرده است.

منبع: Aljazeera
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید