کرونا، بهاءالدین خرمشاهی را بستری کرد

کرونا، بهاءالدین خرمشاهی را بستری کرد

استاد بهاءالدین خرمشاهی چند روزی دچار بی‌حالی بودند و بعد از اینکه به بیمارستان آتیه مراجعه کردند پزشکان تشخیص دادند که ایشان به کرونا مبتلا شده و ایشان را در آی سی یو بستری کردند.

کد خبر : ۹۰۲۰۸
بازدید : ۶۵۸۷
بهاءالدین خرمشاهی
فرادید | بهاءالدین خرمشاهی، یکی از چهره‌های ماندگار زبان و ادبیات فارسی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد. خرمشاهی با بیحالی و ضعف به بیمارستان مراجعه می‌کند و پس از تشخیص کرونا، بستری می‌شود.

یکی از نزدیکان بهاءالدین خرمشاهی درباره بستری شدن این نویسنده گفت: استاد چند روزی دچار بی‌حالی بودند و بعد از اینکه به بیمارستان آتیه مراجعه کردیم پزشکان تشخیص دادند که ایشان به کرونا مبتلا شده و ایشان را در آی سی یو بستری کردند.

به گزارش فرادید؛ فرزند این شاعر و محقق در گفتگو با خبرگزاری فارس در تشریح روند درمان پدرش گفت: دو روز است که پدرم در بیمارستان بستری است، اما به یاری خدا، تنفس خوبی دارند و از دستگاه اکسیژن استفاده نمی‌کنند. وی در بخش دیگری توضیح داد: پزشک معالج دارو‌هایی را برای پدر تجویز کرده اند و منتظر واکنش بدن به دارو‌ها هستیم.

فرزند این حافظ‌پژوه در پایان پیرامون زمان ترخیص بهاء‌الدین خرمشاهی از بیمارستان گفت: طبق دستور پزشک قرار است یک هفته در بیمارستان تحت نظر باشند و چنانچه شرایط خاصی پیش نیاید پس از آن پزشک معالج درباره ترخیص ایشان تصمیم‌گیری می‌کند.

بیوگرافی بهاءالدین خرمشاهی

بهاءالدین خرمشاهی؛ نویسنده، مترجم، طنزپرداز، حافظ‌پژوه و شاعر زاده فروردین ۱۳۲۴ در قزوین است. وی تألیفاتی در حافظ‌شناسی و تفسیر اشعار او دارد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در قزوین گذراند. سپس در رشتهٔ پزشکی پذیرفته شد، اما تحصیل در این رشته را در سال سوم نیمه‌کاره رها کرد (۱۳۴۳) و به همراه کامران فانی، سعید حمیدیان و قدمعلی سرامی به تحصیل در رشتهٔ ادبیات فارسی پرداخت.

سپس از دانشگاه تهران فوق لیسانس کتابداری گرفت (۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲) و در مرکز خدمات کتابداری مشغول به کار شد.

از استادان وی در رشتهٔ ادبیات فارسی می‌توان به سیدمنوچهر مرتضوی، ذبیح‌الله صفا، مهدی محقق، سید جعفر شهیدی، پرویز ناتل خانلری، سید صادق گوهرین، آیت‌الله ابوالحسن شعرانی و عبدالحمید بدیع الزمانی کردستانی اشاره کرد. او توفیق خود را در مسیر پژوهش‌های قرآنی، مدیون کتاب قانون تفسیر و مولفش سیدعلی کمالی دزفولی می‌داند.

وی در ۱۳۵۲ ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند به نام‌های هاتف (متولد ۱۳۵۴)، عارف (متولد ۱۳۵۸) و حافظ (متولد ۱۳۶۳) است. وی از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ خدمت سربازی را سپری کرد. او همچنین از اعضای هیئت علمی دانشنامه تشیع است.

صفحه اینستاگرام بهاءالدین خرمشاهی ویدئویی از این نویسنده بر روی تخت بیمارستان منتشر کرده که در ادامه می‌بینید:
بهاءالدین خرمشاهی در بیمارستان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید