تغییرات هفتگی قیمت دلار و سکه

تغییرات هفتگی قیمت دلار و سکه

روز پنج‌شنبه افت دلار ادامه یافت و این ارز با ۴۰ تومان افت به بهای ۲۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسید. افت روز‌های آخر موجب شد که بازدهی دلار در هفته گذشته به منفی ۵ صدم درصد برسد.

کد خبر : ۹۰۲۸۱
بازدید : ۶۹۷۷

بازار ارز برای عبور از سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی دچار مشکل شد؛ در نتیجه در روز‌های انتهایی هفته، تعداد فروشندگان در بازار افزایش یافت؛ دلار تا روز سه‌شنبه حتی تا محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان رشد پیدا کرد؛ با این حال، از روز چهارشنبه سیر نزولی قیمت شروع شد و اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی هم رفت.

روز پنج‌شنبه افت دلار ادامه یافت و این ارز با ۴۰ تومان افت به بهای ۲۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسید. افت روز‌های آخر موجب شد که بازدهی دلار در هفته گذشته به منفی ۵ صدم درصد برسد. این در حالی بود که اسکناس آمریکایی دو هفته پیش حدود ۵درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود.

منطقه سرنوشت ساز در بازار ارز

با برگشت دلار به زیر ۲۴ هزار تومان، بازار بار دیگر در یک منطقه سرنوشت‌ساز قرار گرفته است. به گفته تحلیلگران فنی، منطقه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی برای معامله‌گران بازار ارز اهمیت زیادی دارد. آن‌ها باور دارند، تا زمانی که دلار بالای سطح یاد شده معامله می‌شود، احتمال رشد قیمت‌ها بالاست،، ولی در صورتی که سطح یاد شده از دست برود، اسکناس آمریکایی تا ابتدای کانال ۲۳ هزار تومانی نیز می‌تواند افت کند.
روز شنبه، محلی برای جدال معامله‌گران در منطقه سرنوشت‌ساز خواهد بود. در شرایط کنونی، عده‌ای باور دارند، صحبت نکردن بایدن درباره برجام منجر به افزایش فعالیت خریداران می‌شود و قیمت را به بالای ۲۴ هزار تومان بازمی‌گرداند.

این در حالی است که عده دیگری باور دارند، بازار یک هفته توان عبور از سطح ۲۴هزار و ۵۰۰ تومان و رسیدن به کانال ۲۵ هزار تومانی را از خود نشان نداد. از نگاه آن‌ها این مساله نشان می‌دهد خریداران زیادی در بازار حاضر نیستند که قیمت را دچار تکانه‌های شدید کنند.
در هر صورت، قیمت دلار دو هفته پیش زیر ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان نیز معامله شده بود و در بازه کوتاهی توانست بالای ۱۳ درصد افزایش قیمت را به ثبت برساند. به‌نظر می‌رسد برخی از معامله‌گران هفته گذشته از برخی خرید‌های خود سودگیری کردند.
آن‌ها در صورتی که تشخیص بدهند کف قیمت دلار همان سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی است، بار دیگر با قدرت وارد معاملات خواهند شد، امری که موجب افزایش دوباره قیمت‌ها خواهد شد. در مقابل به‌نظر می‌رسد بازارساز سعی دارد قیمت را در درجه اول در کانال ۲۳ هزار تومان به آرامش برساند و پس از آن، فشار فروش را بیشتر کند.

فلز گرانبهای داخلی هفته گذشته ۶دهم درصد از ارزش خود را از دست داد. روز پنج‌شنبه، سکه ۸۰ هزار تومان افت قیمت را ثبت کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. سکه در حالی تا این منطقه قیمتی عقب‌نشینی کرد که یکشنبه هفته گذشته حتی بالای مرز ۱۱میلیون تومانی مورد معامله قرار گرفته بود. به گفته فعالان، جدا از کاهش قیمت دلار، سکه تحت تاثیر فشار نزولی اونس جهانی بود.
طلای جهانی روز پنج‌شنبه تحت فشار فروشندگان بود و در مقطعی حتی به زیر هزار و ۸۰۰ دلار رفت. معامله‌گران سکه انتظار نداشتند که اونس طلا افت زیادی را تجربه کند. در صورتی که روند بهای اونس طلا افزایشی نشود، کار سکه‌بازان برای برگشت به کانال ۱۱ میلیون تومانی دشوار خواهد بود.
با این حال، به گفته تحلیلگران فنی، در صورتی که فلز گرانبهای داخلی به بالای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برگردد، شانس دوباره صعود سکه بیشتر خواهد شد. سکه همچنان دارای حباب مثبت است و این مساله در صورت کنار رفتن نگرانی‌ها، می‌تواند قیمت سکه را به سطوح پایین‌تر هدایت کند.
قیمت دلار و سکه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید