هجوم ملخ‌ها به ایران

هجوم ملخ‌ها به ایران

دسته‌های ملخ صحرایی از شرق آفریقا وارد شبه جزیره عربستان می‌شوند و با مناسب شدن شرایط پس از آن وارد جنوب ایران می‌شود. در سال‌های اخیر ورود این ملخ‌ها به ایران باعث آسیب زمین‌های کشاورزی و مراتع شده است.

کد خبر : ۹۰۲۹۸
بازدید : ۷۳۴۸
ملخ

مقام‌های کشاورزی کشور از هجوم گسترده ملخ‌های صحرایی به ایران در هفته‌های آینده خبر داده و گفته‌اند بیش از ۶ استان کشور درگیر این مساله خواهند بود.

سعید معین، مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ایران گفته است که "دسته گسترده‌" ملخ صحرایی تا هفته‌های آینده وارد این کشور می‌شوند. پیش از این رییس سازمان حفظ و نباتات ایران هم گفته بود پیش بینی شده از اواخر بهمن ماه، "با هجوم چندین برابری آفت ملخ مواجه شویم. "

در چند ماه گذشته هم چند استان ایران درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی شدند. به گفته آقای معین، دسته ملخ‌های صحرایی در آبان از پاکستان وارد شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان و در آذر ماه دسته دیگری از کویت وارد استان‌های خوزستان و بوشهر شدند.

آقای معین گفته است دسته‌های ملخ صحرایی از شرق آفریقا وارد شبه جزیره عربستان می‌شوند و با مناسب شدن شرایط پس از آن وارد جنوب ایران می‌شود. در سال‌های اخیر ورود این ملخ‌ها به ایران باعث آسیب زمین‌های کشاورزی و مراتع شده است.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ایران گفته است انتظار می‌رود استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس درگیر حمله ملخ‌ها شوند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید