هیرمان؛ شیر ایرانی رو به بهبود است

هیرمان؛ شیر ایرانی رو به بهبود است

هیرمان به بیماری ویروسی هرپس مبتلا شده بود که دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ترشحات بینی و دهان او نیز به‌دلیل شیوع همین ویروس بود.

کد خبر : ۹۰۳۲۶
بازدید : ۶۳۳۱۰
هیرمان؛ شیر نر ایرانی

مدیرباغ وحش ارم تهران ضمن اشاره به آخرین وضعیت «هیرمان» - شیر نر ایرانی باغ وحش ارم- گفت: احتمال انتقال شامپانزه‌های باغ وحش ارم به یک مرکز نگهداری از شامپانزه‌ها در کشور کنیا وجود دارد.

با اشاره به اینکه شرایط جسمی «هیرمان» - شیر نر ایرانی باغ وحش تهران که از سال گذشته از باغ وحش بریستول انگلیس به باغ وحش ارم تهران منتقل شد - خوب است و ترشحات عفونی حیوان قطع شده است، اظهار کرد: این شیر نر ایرانی درحال حاضر روبه بهبود است و همچنان دارو مصرف می‌کند.

بر اساس اعلام نظر متخصصان هیرمان به بیماری ویروسی «هرپس» مبتلا شده بود که دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ترشحات بینی و دهان او نیز به‌دلیل شیوع همین ویروس بود. به گفته وی باتوجه به سرمای هوا، «هیرمان» هنوز در قرنطینه است و پس از بهبودی کامل در جایگاه خود قرار خواهد گرفت.

مدیرباغ وحش ارم تهران در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست با انتقال باران - شامپانزه سه ساله باغ وحش ارم تهران- به خارج از کشور موافقت کرده است، تصریح کرد: ما با یک مرکز بین‌المللی و استاندارد نگهداری از شامپانزه‌ها در کشور کنیا مکاتبه کرده‌ایم و منتظر جوابیه آن مرکز برای انتقال «باران» هستیم.

قندالی در پایان گفت: در فاز اول فقط «باران» به این مرکز منتقل خواهد شد، اما این انتقال می‌تواند مقدمه‌ای برای انتقال سایر شامپانزه‌های باغ وحش ارم تهران به مرکز نگهداری از شامپانزه‌ها در کنیا باشد.

طی سال‌های اخیر انتقادات زیادی به غیراستاندارد بودن جایگاه نگهداری از شامپانزه‌ها در باغ وحش ارم تهران وجود داشت. از سویی دیگر آبان ماه امسال یکی از شامپانزه‌های این باغ وحش به‌دلیل آنچه که نزاع بین حیوانات گفته شده است، جان خود را از دست داد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید