قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۹۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۹۹

امروز ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹، قیمت هر اونس طلای جهانی با ۰.۱۸ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۸۳ سنت رسید.

کد خبر : ۹۰۳۵۰
بازدید : ۷۵۵۸
شمش طلا
فرادید | قیمت طلای جهانی در بازار امروز ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ با کاهش ۰.۱۸ درصدی به ۱۸۱۰ دلار و ۸۳ سنت رسید. هر اونس طلا هفته گذشته به پایین ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد و با وجود این که تحلیلگران به روند افزایشی طلا در هفته جاری خوش بین مانده اند، اما همچنان ریسک سقوط این فلز ارزشمند به پایین مرز ۱۷۰۰ دلار وجود دارد.

امابرخی تحلیلیگران نیز پیش بینی می‌کنند که طلا در هفته دوم فوریه، بازهم با کاهش قیمت مواجه شود. به واسطه تقویت دلار، هفته گذشته قیمت اونس طلا کاهش یافت. قیمت طلا برای پیدا کردن حرکت صعودی در حال ایجاد احساسات مختلفی در بازار است. تردید سرمایه گذاران طلا نسبت به آینده این بازار بیشتر شده است.

افزایش یا کاهش قیمت طلا؟!

این هفته، ۱۴ تحلیلگر که به وال استریت معروف هستند در یک نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع ۹ رای دهنده، یا ۶۴ ٪، پیش بینی افزایش قیمت طلا در هفته را کردند. در همین حال، چهار شرکت کننده یا ۲۹ ٪ گفتند که نزولی خواهد بود. یک تحلیلگر یا ۷ ٪ گفتند که آن‌ها در این هفته در برابر طلا بی طرف هستند.

به گزارش فرادید؛ دارین نیوسام یکی از تحلیلگران حرفه‌ای بازار معتقد است هرچند که روند میان‌مدت اونس طلای جهانی متمایل به نزولی است، اما بازار طلا می‌تواند در معاملات هفته پیش رو مسیر صعودی را طی کند.

اما برخی از کارشناسان هشدار دادند ریسک یک ریزش دیگر قیمت برای طلا وجود دارد که ممکن است قیمت این فلز ارزشمند را به پایین ۱۶۰۰ دلار در هر اونس ببرد، اگرچه چنین سناریویی بعید است، اما اگر قیمت‌ها پایین سطح ۱۷۶۶ دلار بسته شوند، چنین احتمالی وجود خواهد داشت. اما اگر طلا باید ۱۹۷۰ دلار بسته شود، روند صعودی خود را بازمی یابد.

اخبار مربوط به بسته کمک کرونایی آمریکا بازار طلا را بالا و پایین می‌برد و این وضعیت تا وقتی تکلیف بسته مشخص شود، ادامه خواهد داشت و طلا نهایتا بالاتر خواهد رفت.

اما فلز گرانبهای نقره امروز با رشد کمی نسبت به دو روز گذشته به قیمت ۲۶ دلار و ۹۴ سنت رسید. پلاتین و پالادیوم هم به ترتیب با قیمت ۱۳۴۳.۷۰ دلار و ۲۳۳۳ دلار در بازار معامله می‌شوند.
قیمت روز طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید