بیپر، پیام‌رسان جدید با امکان ارسال آی‌مسیج

بیپر، پیام‌رسان جدید با امکان ارسال آی‌مسیج

بیپر هم‌اکنون در دسترس است، اما یک لیست انتظار دارد. در تارنمای بیپر از علاقه‌مندان به استفاده از آن خواسته شده است که برای ایستادن در صف انتظار ثبت‌نام کنند.

کد خبر : ۹۰۳۶۱
بازدید : ۱۰۹۴۸
اپلیکیشن بیپر
«بیپر» قادر است چت‌های «آی‌مسیج» را در سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید، و لینوکس نیز دسترس‌پذیر کند

یک برنامه‌نویس کامپیوتر با ترفندی توانسته است برنامکی بسازد که با همراهی یک آی‌فون هک‌شده، قابلیت ارسال آی‌مسیج را که مختص محصولات شرکت اپل است، برای گوشی‌های اندروید فراهم می‌کند.

بیپر (Beeper) یک برنامک «چت» است که از سوی تیمی شامل اریک میگیکوفسکی، مدیر اجرایی و بنیانگذار سابق ساعت‌های هوشمند پبل (Pebble)، خلق شده است. او مدعی است که این برنامک می‌تواند واتس‌اپ، مسنجر فیسبوک، اس‌ام‌اس از طریق خط تلفن، تلگرام، توییتر، اسلک، هنگ‌آوت گوگل، اینستاگرام، اسکایپ، آی‌آر‌سی (IRC)، ماتریکس، دیسکورد، و سیگنال را با هم در قالب یک برنامک واحد ادغام کند.

گرچه «آی‌مسیج» فقط در دستگاه‌های شرکت اپل مانند مک‌بوک، آی پد، و آی‌فون کار می‌کند، میگیکوفسکی ادعا می‌کند که «با استفاده از برخی ترفندها»، «بیپر» قادر است چت‌های «آی‌مسیج» را در سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید، و لینوکس نیز دسترس‌پذیر کند.

به نظر می‌رسد که آن ترفند، استفاده از یک رایانه مک‌بوک باشد است که دایم روشن است و به عنوان پلی بین آیفون و دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل‌های متفاوت عمل می‌کند.

در صفحه سوالات متداول در تارنمای «بیپر» آمده است: «حل این معما دشوار بود! اما بیپر نهایتاً به دو روش قادر است دسترسی کاربران اندروید، ویندوز و لینوکس را به آی‌مسیج فراهم کند.»

«ما برای هر کاربر یک آیفون قفل‌شکسته ارسال می‌کنیم که برنامه بیپر روی آن نصب شده است. اگر هم کاربر یک کامپیوتر مکینتاش داشته باشد که همیشه به اینترنت متصل است، می‌تواند برنامک بیپر را از اپل نصب کنند و این به عنوان یک پل عمل خواهد کرد. این خبر شوخی نیست. واقعاً جواب می‌دهد!»

آیفون‌های قفل‌شکسته قادر به اجرای نرم‌افزار‌هایی هستند که از سوی اپل تأیید نشده‌اند. این کار هم مشابه بارگذاری و نصب برنامه‌های تایید نشده از سوی گوگل بر روی دستگاه‌های اندروید، بدون استفاده از فروشگاه «گوگل پلی» است. گرچه آیفون‌های قفل‌شکسته می‌توانند از محدودیت‌های اپل بگریزند، اما این امر همچنین می‌تواند منجر به آسیب‌پذیری امنیتی دستگاه شود، که شرکت اپل قویاً علیه آن توصیه می‌کند.

میگیکوفسکی می‌گوید که «۵۰ آیفون ۴ اینجا روی میز من نشسته است» که آماده ارسال به کاربرانی است که به آن‌ها احتیاج دارند.» او به ایندیپندنت گفت که تمام نرم‌افزار‌هایی که روی دستگاه‌ها اجرا می‌شود، منبع باز خواهند بود، «بنابراین [کاربران]و دیگر برنامه‌نویسان می‌توانند خط به خط هر آنچه در حال اجرا باشد، بخوانند.»

میگیکوفسکی به ایندیپندنت گفت که «بیپر» دستگاه‌های دست دوم آیفون را از فروشگاه‌های تلفن همراه تهیه می‌کند. مردم با دریافت تلفن‌های جدید، آن گوشی‌ها را برمی‌گردانند. او همچنین می‌گوید که که حق اشتراک ماهانه ده‌دلار به بیپر، تداومِ امکان تهیه و توزیع دستگاه‌های جدید را فراهم می‌کند.

«بیپر» روی ماتریکس اجرا می‌شود که یک پروتکل توزیعی و منبع باز برای پیام‌رسانی مشابه سیگنال است. این بدان معناست که «بیپر» می‌تواند به شبکه‌های گپ دیگر متصل شود. اگرچه خود نرم‌افزار «بیپر» منبع باز نیست، اما پل‌هایی که آن را به سرویس‌های دیگر متصل می‌کند، منبع باز است. این بدان معنی است که دیگر برنامه‌نویسان می‌توانند به‌راحتی نرم‌افزار را نقد کنند و از ایمنی آن اطمینان حاصل کنند.

میگیکوفسکی قبلاً نوشته بود که به اعتقاد او، این پیام‌رسان موجب افزایش بهره‌وری کاربران و صرفه‌جویی در وقت آن‌ها می‌شود. «بیپر» همچنین امکان متصل کردن جی‌میل را نیز فراهم می‌کند. او در ادامه گفته است: «نسبت بیپر به پروتکل ماتریکس ماند نسبت جی‌میل به ایمیل است.»

«بیپر» هم‌اکنون در دسترس است، اما یک لیست انتظار دارد. در تارنمای «بیپر» از علاقه‌مندان به استفاده از آن خواسته شده است که برای ایستادن در صف انتظار ثبت‌نام کنند. میگیکوفسکی اعلام نکرد که چه زمانی «بیپر» بدون انتظار قابل دسترس خواهد بود. اما گفت که «آهسته و پیوسته در حال رسیدن به آن نقطه هستیم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید