شوخی خبرساز فورد با جنرال‌موتورز

شوخی خبرساز فورد با جنرال‌موتورز

در حالی که محصولات الکتریکی جنرال‌موتورز هنوز به بازار عرضه نشده، فورد فروش مدل الکتریکی خود را در نروژ آغاز کرده است. فورد با یادآوری این برتری، تبلیغش را با این پیام به رقیبش تمام کرد: برای شما هم یک تکه پیتزا نگه می‌داریم.

کد خبر : ۹۰۴۱۲
بازدید : ۱۴۹۱۸
آگهی جنرال‌موتورز
ویل فرل، کمدین آمریکایی در آگهی جنرال‌موتورز به جنگ نروژ رفت

برای شما هم یک تکه پیتزا نگه می‌داریم

فورد با واکنش به آگهی جدید جنرال‌موتورز، رقابت دو خودروساز آمریکایی در ساخت ماشین‌های الکتریکی را به موضوع بحث رسانه‌ها تبدیل کرد.

در آگهی طنز جنرال‌موتورز، ویل فرل، کمدین آمریکایی، به بینندگان می‌گوید که سرانه فروش ماشین‌های الکتریکی در نروژ بسیار بیشتر از آمریکا است. او از این موضوع خشمگین است و همراه با دو کمدین دیگر آمریکایی به نروژ می‌رود تا با ماشین‌های الکتریکی جنرال‌موتورز، این کشور را شکست دهد.

در بخشی از این آگهی که برای پخش در فینال مسابقات فوتبال آمریکایی ساخته شده، ویل فرل خود را جای نروژ جا زده و از طرف این کشور، تلفنی پنج میلیون پیتزای ماهی برای مردم نروژ سفارش می‌دهد. آگهی‌های مسابقه فینال فوتبال آمریکایی با سرمایه زیادی ساخته شده و معمولا خبر ساز می‌شوند. اما آنچه آگهی جدید جنرال‌موتورز را به سرخط خبر‌ها تبدیل کرد، واکنش‌ها به این آگهی بود.

فورد در واکنش به این آگهی، ویدیویی منتشر کرد که چند مدل الکتریکی فورد را در حال تحویل پیتزا در شهر اسلو، پایتخت نروژ نشان می‌داد.

پاسخ فورد به آگهی جنرال موتورز
در حالی که محصولات الکتریکی جنرال‌موتورز هنوز به بازار عرضه نشده، فورد فروش مدل الکتریکی خود را در نروژ آغاز کرده است. فورد با یادآوری این برتری، تبلیغش را با این پیام به رقیبش تمام کرد: "برای شما هم یک تکه پیتزا نگه می‌داریم". مدیر فورد هم در توییتی نوشت: "نروژ ما تو را دوست داریم. "

پیش از فورد، نخست‌وزیر نروژ به آگهی جنرال‌موتورز واکنش نشان داد. خانم ارنا سولبرگ ویدیویی از خود در حال خوردن پیتزا منتشر کرد و با تشکر از ویل فرل برای فرستادن پیتزا، اشتباه او در تخمین جمعیت نروژ را تصحیح کرد.
کریستوفر هی ویو
کریستوفر هی‌ویو، هنرپیشه سریال بازی تاج و تخت در آگهی آئودی

شرکت دیگری که از این فرصت برای نمایش ماشین‌های الکتریکی خود استفاده کرد، آئودی بود. مدل ئی-ترون کارخانه آلمانی سال گذشته پرفروش‌ترین ماشین الکتریکی نروژ شد. آئودی در چند ویدیوی طنز که کریستوفر هی‌ویو، هنرپیشه نروژی سریال بازی تاج و تخت در آن حضور دارد، به شوخی‌های ویل فرل پاسخ داد.

سال گذشته بیش از نیمی از ماشین‌های فروخته شده در نروژ الکتریکی بود. در حالی که سهم ماشین‌های الکتریکی از بازار آمریکا کمتر از چهار درصد است.

واکنش فورد ورای شوخی در شبکه‌های اجتماعی، دلیل تجاری زیرکانه‌ای هم دارد. فینال مسابقات فوتبال آمریکایی یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در آمریکا است. قیمت هر تبلیغ سی ثانیه‌ای در این برنامه حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.
فورد امسال در این برنامه تبلیغی نداشت، اما با استفاده از این موج در شبکه‌های اجتماعی توانست با هزینه‌ای ناچیز پیام خود را به مخاطبان برساند.

لکسوس فرانسوی

بنز
DS۴ با محصولات بنز، ب‌ام‌و و لکسوس رقابت می‌کند

دی‌اس، خودروساز لوکس فرانسوی نسل جدیدی از مدل DS۴ را رونمایی کرد. دی‌اس کارش را با اضافه‌کردن امکانات لوکس به مدل‌های سیتروئن آغاز کرد، اما هفت سال است که به عنوان یک خودروساز مستقل فعالیت می‌کند. DS۴ چهارمین مدلی است که ویژه این شرکت طراحی شده و در زمستان به بازار عرضه خواهد شد.

DS۴ با فرمی بین یک هچ‌بک و یک شاسی‌بلند طراحی شده تا توجه مشتریان هر دو بخش از بازار را جلب کند. ابعاد ماشین طوری انتخاب شده که با دو کلاس A و B مرسدس بنز و سری ۱ و ۲ ب‌ام‌و رقابت می‌کند. نزدیک‌ترین رقیب ژاپنی DS۴ مدل UX از کارخانه لکسوس است. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که ارزان‌ترین مدل معادل حدود ۳۵ هزار دلار فروخته شود.
خودروی ویژه کارخانه دی‌اس
DS۴ چهارمین مدلی است که ویژه کارخانه دی‌اس طراحی شده است

علاوه بر موتور‌های چهار سیلندر دیزل و بنزینی، DS۴ با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته می‌شود که ۲۲۵ اسب بخار نیرو دارد و می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را تنها با موتور الکتریکی حرکت کند. دی‌اس اعلام کرده که از سال ۲۰۲۵ ساخت مدل‌های بنزینی و دیزل را متوقف می‌کند و همه ماشین‌هایش موتور الکتریکی خواهد داشت.

گروه خودروسازی PSA، مالک پژو و سیتروئن، دی‌اس را با الهام از لکسوس تاسیس کرد. تویوتا با تاسیس لکسوس در دهه نود میلادی توانست محصولاتش را با امکانات لوکس و سود بیشتر بفروشد. موفقیت لکسوس الهام‌بخش تاسیس شرکت‌های دیگری شد که همه سودای رقابت با خودروسازان لوکس آلمانی را در سر داشتند.

خودروی دی اس
دی‌اس سال گذشته در اروپا حدود ۴۳ هزار دستگاه ماشین فروخت

دی‌اس با ترکیب کیفیتی مشابه با خودرو‌های آلمانی و ظرافت و دقتی شبیه به ماشین‌های لوکس ژاپنی، تلاش کرده تا شخصیتی متفاوت از رقیبانش خلق کند. این کارخانه در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۳ هر سال یک مدل جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

دی‌اس در هدف اصلی‌اش که فتح بازار چین بود پیشرفت چندانی نکرده و فروشش نسبت به کارخانه‌هایی نظیر مرسدس-بنز چشمگیر نیست. اما مدیرانش می‌گویند که ساخت یک مارک لوکس زمان‌بر است.

دی‌اس در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۳ هزار دستگاه ماشین در اروپا فروخت. این شرکت پس از پیوستن دو کارخانه PSA و فیات-کرایسلر، اکنون بخشی از گروه خودروسازی استلانتیس است و قرار است مدل‌های جدید خود را با همکاری آلفارومئو و لانچیا، دو عضو دیگر این گروه بسازد.

انتقاد بی اثر

ب ام و
انتقاد از ظاهر محصولات ب‌ام‌و با عرضه سری ۴ به اوج رسید

طراحان ب‌ام‌و می‌گویند انتقاد‌های گسترده از ظاهر مدل‌های جدید کارخانه، تاثیری بر طراحی مدل‌های آینده این شرکت نخواهد داشت.

جلوپنجره بزرگ مدل‌های ب‌ام‌و در یکی دو سال اخیر باعث انتقاد‌های زیادی شده است. این انتقاد‌ها سال گذشته و پس از عرضه سری ۴ به اوج رسید. اگرچه برخی از طرفداران ب‌ام‌و تصمیم کارخانه را شجاعانه توصیف کردند، اما بسیاری هم این شرکت را به زیاده‌روی متهم کردند.

دوماگوی دوکک، مدیر طراحی ب‌ام‌و در مصاحبه اخیر خود از فلسفه طراحی کارخانه دفاع کرده و گفته در طراحی ماشین هیچ وقت نمی‌توان همه را راضی نگه داشت و برای جلب توجه بعضی از مشتریان باید متفاوت بود.

آقای دوکک می‌گوید که مدیریت کارخانه هیچ دستوری برای تغییر روش طراحی نداده و این شرکت همچنان به تولید ماشین‌های "منحصر به فرد و متفاوت" ادامه خواهد داد.

همزمان آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه خودروسازی ب‌ام‌و، واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی را بی‌رحمانه خوانده، اما گفته که از سطح انتقاد‌ها تعجب نکرده است. او می‌گوید ب‌ام‌و این انتقاد‌ها را تحلیل و بررسی می‌کند و نتیجه این تحقیقات در روند طراحی تاثیر خواهد داشت. اما الان معلوم نیست چه سهم از کسانی که این انتقاد‌ها را مطرح می‌کنند مشتری ب‌ام‌و هستند.

ب‌ام‌و قرار است سال آینده نسل جدید لوکس‌ترین سدان خود، سری ۷ را به بازار عرضه کند و گفته می‌شود ظاهر این ماشین هم جنجالی خواهد بود.

جدایی دایملر از مرسدس

مرسدس بنز مرسدس-بنز بر ساخت نرم‌افزار و قوای محرکه الکتریکی تمرکز خواهد کرد

مدیران دایملر اعلام کردند که این گروه خودروسازی امسال به دو شرکت با مدیریت مستقل تبدیل خواهد شد. یکی از شرکت‌ها با نام مرسدس-بنز بر ساخت خودرو‌های لوکس تمرکز می‌کند و ساخت کامیون و اتوبوس به شرکت دوم محول خواهد شد. در حال حاضر همه این محصولات زیرمجموعه گروه دایملر است.

اولا کالینوس، مدیر دایملر با اعلام این خبر گفت که محصولات مرسدس-بنز و کامیون‌های دایلمر دو کسب و کار کاملا مختلف با مشتریان و نیاز‌های متفاوت است. به گفته او هر دو گروه با چالش‌های ساختاری مهمی مواجه هستند و بهتر است به طور جداگانه با آن‌ها روبرو شوند.

با جدا شدن بخش کامیون‌سازی، مرسدس-بنز بر ساخت نرم‌افزار و قوای محرکه الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. مسیر کامیون سازی دایملر برای ساخت ماشین‌های بدون آلودگی متفاوت است. این شرکت سال گذشته یک قرارداد همکاری با رقیبش ولوو امضا کرده تا با هم ماشین‌های هیدروژنی بسازند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید