سرقت گوشی با تهدید اسلحه

سرقت گوشی با تهدید اسلحه

دوستانم از ترس فرار کردند یکدفعه اسلحه کلتی که همراهش بود را به‌سمت من گرفت پدرم و چند تا از همسایه‌ها رسیدند، اما او با تهدید اسلحه سوار موتور شد و فرار کردند.

کد خبر : ۹۰۴۵۴
بازدید : ۱۱۳۶۳
سرقت مسلحانه

دو مرد مسلح که با تهدید سلاح در کمتر از ۲ ماه ۲۹ گوشی تلفن همراه سرقت کرده‌اند در حالی دستگیر شدند که از سردسته باند ۴ قبضه کلت کمری و یک سلاح دست ساز کشف شد. ۲۲ مهر مرد جوانی در تماس با پلیس از سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراهش خبر داد و گفت:

ساعت یک بعد ازظهر داخل مغازه‌ام در منطقه خلیج‌فارس نشسته بودم که موتورسیکلت آبی رنگی با دو سرنشین مقابل مغازه‌ام توقف کرد. دو مرد جوان از موتورسیکلت پیاده شده و با تهدید کلت کمری گوشی تلفن همراهم را سرقت کرده و از محل متواری شدند.

با اعلام این گزارش تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد و در ادامه تحقیقات سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه پسری ۸ ساله نیز به پلیس اعلام شد. این پسربچه که از شوک سرقت مسلحانه تلفن همراهش بسیار ترسیده بود، گفت:
حدود ساعت یک ظهر مقابل در خانه‌مان با دو تا از دوستانم صحبت می‌کردیم و عکس‌هایی را که در گوشی‌ام بود به آن‌ها نشان می‌دادم که موتورسواری دو ترک مقابل ما ایستاد. یکی از آن‌ها که قد بلند و قوی هیکل بود به سمت ما آمد می‌خواست گوشی‌ام را بگیرد که مقاومت کردم، اما مرا از زمین بلند و به گوشه‌ای پرت کرد.
دوستانم از ترس فرار کردند یکدفعه اسلحه کلتی که همراهش بود را به‌سمت من گرفت پدرم و چند تا از همسایه‌ها رسیدند، اما او با تهدید اسلحه سوار موتور شد و فرار کردند.

در بررسی‌های کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت مشخص شد که تعداد شکایت‌های این دو موتورسوار مسلح بیش از این دو مورد بوده و شماره پلاک موتور سیکلت نیز مخدوش شده بود.

شناسایی سردسته

در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان دریافتند گوشی تلفن همراه یکی از شاکی‌ها در اختیار مرد مالخری به‌نام حجت است. در ادامه مشخص شد که حجت پسر جوانی به‌نام کامران دارد که چندین بار به خاطر جرایم مختلف بازداشت شده است. با به‌دست آمدن تصویر کامران و تطبیق چهره سارقان مسلح که توسط دوربین‌های مداربسته به‌دست آمده بود، این اطمینان حاصل شد که عامل اصلی این سرقت‌ها کامران است.

با شناسایی هویت سردسته باند تیم تحقیق برای دستگیری او وارد عمل شدند، اما مشخص شد کامران با یکی از همسایه‌هایش درگیری پیدا کرده و از محل متواری شده است. تحقیقات ادامه یافت تا اینکه مشخص شد کامران به اتهام شرکت در نزاعی دیگر در منطقه نعمت آباد دستگیر و به زندان منتقل شده است.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبرگفت: با اعتراف کامران، همدست او و دو مالخر در شهرک خلیج فارس شناسایی و دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۱۰ قبضه انواع سلاح ساچمه زنی (کمری و لوله بلند)، چندین تیغه قمه و قداره و اسپری اشک آور کشف شد.

تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان اعضای این باند و سایر جرایم احتمالی از سوی اعضای این باند ادامه دارد.
گفتگو با سردسته باند

اسلحه‌ها را از کجا خریدی؟ من عاشق اسلحه هستم. یکی را خودم ساختم و کلت‌ها را هم حدود ۳ یا ۴ سال قبل خریدم. دقیق یادم نمی‌آید قیمتش چند بود، اما فکر کنم ۴ میلیون تومان برای خرید هرکدام پول دادم. می‌خواستم کلکسیون جمع کنم.

چند سرقت انجام دادی؟ بیشتر خودم به تنهایی می‌رفتم. از اواخر مهر تا اواخر آذر، ۲۹ سرقت مسلحانه مرتکب شدم.

چرا گوشی تلفن پسر بچه را سرقت کردی؟ سرقت از بچه یک مورد آن هم ناخواسته بوده است. مواد کشیده بودم و اصلاً متوجه نبودم.

اسلحه را چگونه ساختی؟ علاقه داشتم، از دوست و آشنا تحقیق کردم و در زندان هم آموزش دیدم و درنهایت خودم اسلحه را ساختم.

چطور دستگیر شدی؟ از یک نفر پول می‌خواستم، وقتی سر قرار رفتم، کارآگاهان اداره یکم مرا بازداشت کردند. البته یک هفته قبل هم گروه ضربت در خلازیر مرا شناسایی کرده بودند که فرار کردم. حتی لاستیک‌های ماشینم را هم با گلوله زدند که در نهایت موفق شدم پیاده فرار کنم.
فوراً رفتم خانه و ۴ تا اسلحه‌ام را برداشتم و بعد رفتم کرج خانه دوستم و آنجا مخفی شدم تا اینکه ۵ روز بعد آمدم طلب ۵ میلیونی‌ام را بگیرم که دستگیر شدم.

چرا با یکی از همسایه هایت درگیر شده بودی؟ در پارکینگ خانه نشسته بودم و مواد می‌کشیدم که همسایه‌مان و پسرش اعتراض کردند که چرا آنجا مواد می‌کشم. گفتم خانه خودم است و اختیارش را دارم و بی‌خواب هم بودم که به سمت آن‌ها اسلحه کشیدم و بعد هم متواری شدم.

همیشه اسلحه همراهت بود؟ بیشتر اوقات برای امنیت خودم اسلحه داشتم.

سابقه داری؟ بله، به‌خاطر شرارت و مواد مخدر حدود ۸ سال از عمرم را در زندان بودم.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید