کوروس ۷؛ کراس اوور چینی باطراحی مینیمال

کوروس ۷؛ کراس اوور چینی باطراحی مینیمال

کوروس ۷ با معرفی یک کابین مینیمال و فناورانه بازهم در جستجوی تفاوت‌ها بوده و به نظر می‌رسد که نتیجه جذابی را نیز پیش روی مشتری قرار داده است.

کد خبر : ۹۰۵۰۰
بازدید : ۱۴۰۲۶
مازیار دانیالی | Qoros یکی از برند‌های خودرویی فعال در کشور چین است که تلاش کرده تا سطح بالاتری از خودروسازی چین را به نمایش بگذارد. این کمپانی در سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز کرد و به نوعی حاصل ائئلاف کمپانی چری با ۲ هلدینگ دیگر است.

در ادامه این مطلب نگاهی به کوروس ۷ خواهیم داشت که مدل ۲۰۲۰ آن در بازار چین بین ۱۷ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارد.

اولین چیزی که در رابطه با محصولات اوروس جلب نظر می‌کند، طراحی متفاوت و کیفی محصولات آن است. اینجا هم با یک شاسی بلند چینی سر و کار داریم که به نوعی متفاوت و خاص به نظر می‌رسد. طراحی چراغ‌های اصلی جلو، ورودی هوا و بامپر (سپر) موجب شکل گیری دماغه‌ای جالب شده و همین فرمول در سایر قسمت‌های بدنه نیز موفق عمل کرده است.

از منظر ابعاد برابر با ۴۶۷۹ میلیمتر در طول، ۱۸۹۷ میلیمتر در عرض و ۱۶۷۹ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌های آن نیز برابر با ۲۷۲۰ میلیمتر است. وزن خالص خودور برابر با ۱۶۲۰ تا ۱۶۵۵ کیلوگرم محاسبه شده است.

رینگ‌های آلومینیومی با توجه به تریم در اندازه‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی ارائه می‌شود.

این خودرو با ۲ انتخاب برای پیشرانه عرضه می‌شود. نمونه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو که ۲۰۴ اسب بخار خروجی و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد و دیگری نمونه ۱.۸ لیتری توربو با ۲۳۱ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر.

شاخص مصرف برای نمونه ۱.۶ لیتری برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۸.۸ لیتر، در بزرگراه ۵.۸ لیتر و در حالت ترکیبی ۶.۹ لیتر است. برای موتور قویتر نیز مصرف در شهر ۹.۳ لیتر، در بزرگراه ۵.۹ لیتر و در حالت ترکیبی ۷.۱ لیتر گزارش شده است.

برای تمامی تریم‌ها جعبه دنده دی سی تی ۷ سرعته ارائه می‌شود که با محور جلو در ارتباط است. سیستم ترمز در تمامی چرخ‌ها دیسکی است. کوروس ۷ با معرفی یک کابین مینیمال و فناورانه بازهم در جستجوی تفاوت‌ها بوده و به نظر می‌رسد که نتیجه جذابی را نیز پیش روی مشتری قرار داده است.
سیستم تهویه مطبوع در تمامی تریم‌ها اتوماتیک و مجهز به سطح فیلتر سی ان ۹۵ است که می‌تواند ذرات معلق تا ۲.۵ میکرون را نیز از فضای داخل کابین حذف کند. نمایشگر دیجیتال امپر ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر تبلتی بسیار بزرگ ۱۴.۶ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ می‌تواند تجربه کاربری متفاوتی را برایتان ایجاد کند.

از دیگر امکانات کابین می‌توان به استارت دکمه ای، درب صندوق عقب الکتریکی، درب صندوق عقب دارای سنسور با مکانیسم باز و بسته شدن بدون نیاز به دخالت دست، نور پردازی داخلی، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، بلوتوث، یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین، استراحتگاه دست جلو و عقب، پاور ویندوز جلو و عقب، پاور ویندوز جلو و عقب، اسکای روف پانورامیک الکتریکی، آینه‌ها مجهز به گرمکن و تغییر حالت الکتریکی، سنسور باران، برف پاک کن عقب و ... اشاره کرد.
در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: کروز کنترل ثابت، ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه،‌ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، ایزوفیکس، ایربگ و ... قابل اشاره هستند. گفتنی است امکانات مورد اشاره در حالت آپشن با توجه به تریم انتخابی عرضه می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید