آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۲۵

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۲۵

به گفته سخنگوی وزرات بهداشت، امروز ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، ۷۴ نفر از هموطنانمان در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند و آمار فوتی‌های کرونا در ایران به ۸۵ هزار و ۸۳۳ نفر رسید.

کد خبر : ۹۰۵۱۹
بازدید : ۵۳۳۳
جانباختگان کرونا
فرادید | امروز ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ بر اساس آمار، فوتی‌های کرونا در ایران ۷۴ نفر اعلام شد و مجموع جانباختگان به ۵۸ هزار و ۸۸۳ نفر رسید. به گفته وزارت بهداشت ۷هزار و ۱۲۰ بیمار جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی و ۵۷۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: مجموع بیماران کرونا در کشور به یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۸۷۳ نفر رسید. به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۲۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۳۷۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. دکتر لاری ادامه داد: تا کنون ۹ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۲۴ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

به گزارش فرادید؛ سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

آمار جهانی کرونا

آمار جهانیِ مبتلایان به کرونا تاکنون به ۱۰۸ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۵۳ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۲۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۸۰ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۸۵۷ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند. آمریکا تاکنون با بیش از ۲۸ میلیون مبتلا و در آستانه رسیدن به ۵۰۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۹.۷ میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، مکزیک و هند رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۸ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۰۴ مبتلا، ۴۹۲ هزار و ۵۲۱ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۵۵۰ مبتلا، ۱۵۵ هزار و ۵۸۸ قربانی

۳. برزیل: ۹ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۹۴ مبتلا، ۲۳۷ هزار و ۶۰۱ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۴۲ هزار و ۸۳۷ مبتلا، ۷۹ هزار و ۱۹۴ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۱۳ هزار و ۷۹۹ مبتلا، ۱۱۶ هزار و ۲۸۷ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۸۶ مبتلا، ۸۱ هزار و ۴۴۸ قربانی

۷. اسپانیا: سه میلیون و ۵۶ هزار و ۳۵ مبتلا، ۶۴ هزار و ۷۴۷ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۶۹۷ هزار و ۲۹۶ مبتلا، ۹۳ هزار و ۴۵ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۹۰ مبتلا، ۲۷ هزار و ۲۸۴ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۲۲ مبتلا، ۶۵ هزار و ۳۶ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران، آفریقای جنوبی، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید