آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۲۶

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۲۶

براساس آخرین اعلام فوتی‌های کرونا، امروز ۲۶ بهمن ۱۳۹۹، تعداد جان باختگان این بیماری ۶۲ نفر اعلام شد.

کد خبر : ۹۰۵۶۸
بازدید : ۴۹۱۶
دکتر سیما سادات لاری
فرادید | امروز ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۹، متأسفانه ۶۲ نفر از هموطنانمان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و در مجموع، آمار فوتی‌های کرونا در ایران به ۵۸ هزار نفرو ۹۴۵ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ بهمن ۱۳۹۹) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۷ هزار و ۳۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۶۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۶۳ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۴۸ هزار و ۸۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش فرادید؛ لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. وی افزود: شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری گفت: روند صعودی موارد بستری کرونا در برخی استان‌ها همزمان با مشاهده موارد ویروس جهش یافته انگلیسی زنگ خطر جدی در جهت ورود به خیز چهارم کرونا در ایران است و با توجه به اینکه ویروس جهش یافته میزان سرایت و مرگ آوری بیشتری دارد اگر اصول بهداشت کرونا رعایت نشود با وضعیتی به مراتب بدتر و پیچیده‌تر از خیز‌های قبلی کرونا در کشور مواجه می‌شویم.

آمار جهانی کرونا

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلا به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۳۷۲ هزار و ۳۶۷ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تا کنون به ۱۰۹ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۹۹۱ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان با رشد ۱۰ هزار و ۱۴۶ نفری در یک روز به تعداد ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۳۲ نفر رسیده است. آمار بهبود یافتگان نیز به ۸۱ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۲۸۵ نفر رسیده است.

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است:

۱. آمریکا ۴۹۶ هزار و ۶۳ نفر (۲ هزار و ۲۷۲ نفر)

۲. برزیل ۲۳۸ هزار و ۶۴۷ نفر (هزار و ۴۶ نفر)

۳. مکزیک ۱۷۳ هزار و ۷۷۱ نفر (هزار و ۲۱۴ نفر)

۴. هند ۱۵۵ هزار و ۶۷۳ نفر (۸۵ نفر)

۵. بریتانیا ۱۱۶ هزار و ۹۰۸ نفر (۶۲۱ نفر)

۶. ایتالیا ۹۳ هزار و ۳۵۶ نفر (۳۱۱ نفر)

۷. فرانسه ۸۱ هزار و ۶۴۷ نفر (۱۹۹ نفر)

۸. روسیه ۷۹ هزار و ۶۹۶ نفر (۵۰۲ نفر)

۹. آلمان ۶۵ هزار و ۴۱۵ نفر (۳۷۹ نفر)

۱۰. اسپانیا ۶۴ هزار و ۷۴۷ نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

گفتنی است ایران در این فهرست با ۵۸ هزار و ۸۸۳ نفر فوتی و ۷۴ فوتی جدید یازدهمین کشور با بیشترین آمار فوتی‌های کرونا در جهان است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید