بیت کوین ابرکانال ۵۰ هزار دلار را فتح می‌کند؟

بیت کوین ابرکانال ۵۰ هزار دلار را فتح می‌کند؟

قیمت بیت کوین که روز گذشته تا مرز کانال ۵۰ هزار دلار بالا رفته بود، یک باره فرو ریخت و تا کانال ۴۷ هزار واحد عقب نشینی کرد. این موضوع باعث شد تا کلیت بازار ارز‌های دیجیتال نوسانی شود. اما در کل کارشناسان بازار ارز‌های دیجیتال به سرمایه گذاران توصیه کرده اند تا قدری صبور باشند.

کد خبر : ۹۰۶۰۷
بازدید : ۵۳۴۹

بیت کوین

فرادید | بیت کوین در جهشی دوباره روز گذشته تا سطح ۵۰ هزار دلار پیش رفت، اما نتوانست ابر کانال را فتح کند. قیمت بیت کوین در حالی تا سطح ۴۹ هزار و ۷۲۱ دلار بالا رفت که طی روز‌های گذشته سقف‌های تاریخی پادشاه ارزر‌های دیجیتال یکی پس از دیگری شکسته می‌شد. اما عدم فتح ابرکانال ۵۰ هزار دلار باعث شد تا بسیاری از فعالان بازار ارز‌های دیجیتال به روز‌های آینده بیت کوین دچار تردید شوند، در مقابل برخی هم امیدوارند تا در روز‌های آینده ابرکانال ۵۰ هزار دلار هم فتح شود.

به گزارش فرادید؛ قیمت بیت کوین که در طول ۲۴ ساعت گذشته نوسان شدیدی را تجربه کرده است، در ساعاتی توانست تا مرز ۵۰ هزار دلار پیش روی کند. اما این صعود دوام چندانی نداشت و قیمت بیت کوین دوباره به کانال ۴۷ هزار دلار برگشت.


بیت کوین در طول یک سال اخیر رشد ۳۷۶ درصدی را تجربه کرده است و حالا در تلاش است تا ابر کانال پیش روی خود را هم فتح کند. پیش از این انتشار خبر سرمایه گذاری شرکت خودروسازی تسلا باعث شده بود تا قیمت بیت کوین در کانال ۴۰ هزار دلار تثبیت و سقف‌های تاریخی پیشین خود را بشکند.

اما در حال حاضر قیمت بیت کوین ۲.۶۳ درصد نسبت به روز گذشته افت داشته و روی سطح ۴۷ هزار و ۶۰۲ قرار گرفته است. قیمت ریالی بیت کوین با محاسبه تتر ۲۷ هزار تومانی در حال حاضر به یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان رسیده است.

تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین هم اکنون ۱۸ میلیون و ۶۳۰ هزار سکه است و تعداد کل واحد‌ها ۲۱ میلیون سکه خواهد بود. همین مسئله باعث شده تا فعالان بازار ارز‌های دیجیتال به رشد دوباره بیت کوین امیدوار باشد. بیت کوین در حال حاضر به حجم تاریخی ۸۸۸ میلیارد دلار رسیده و تا ۱ تریلیون دلار راه کوتاهی در پیش دارد.

قیمت بیت کوین فتح کانال ۵۰ هزار دلاری بیت کوین محتمل است؟

قیمت بیت کوین که روز گذشته تا مرز کانال ۵۰ هزار دلار بالا رفته بود، یک باره فرو ریخت و تا کانال ۴۷ هزار واحد عقب نشینی کرد. این موضوع باعث شد تا کلیت بازار ارز‌های دیجیتال نوسانی شود. اما در کل کارشناسان بازار ارز‌های دیجیتال به سرمایه گذاران توصیه کرده اند تا قدری صبور باشند.

فعالان این بازار نگرانند بیت کوین دچار ریزش بزرگ شود و کلیت بازار را دچار افت شدید کند. اما در مقابل برخی از فعالان بازار ارز‌های دیجیتال معتقدند با سرمایه گذاری‌های نهادی اعتماد مردم جهان به این بازار افزایش می‌یابد و در پی آن بازار ارز‌های دیجیتال با رشد مواجه می‌شود.

در تازه‌ترین خبر خرید ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت تسلا روی بیت کوین باعث شد تا قیمت این رمز ارز یک باره با جهش مواجه شود. پس از آن برخی دیگر از شرکت‌های جهان اعلام کردند که این در این بازار سرمایه گذاری می‌کنند.

در واقع سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین سبب شد تا این نگرش ایجاد شود که این رمز ارز در آینده ممکن است تبدیل به سیستم معتبرتری برای پرداخت تبدیل شود و همچنین سرمایه‌گذاران بیشتری به آن به عنوان مکانی امن برای سرمایه‌گذاری نگاه کنند.

از طرفی بیت کوین در طول دو هفته اخیر ۳۸ درصد رشد داشته و تنها در یک هفته اخیر رشد ۲۱ درصدی را به ثبت رسانده است. از این رو چندان عجیب نیست که در روز‌های آینده بیت کوین ابرکانال ۵۰ هزار دلاری را هم بکشند.

در حال حاضر بیت کوین تا فتح ابرکانال ۵۰ هزار دلار کمتر از ۵ درصد رشد نیاز دارد.

مایک مک گلاون، استراتژیست اطلاعات بلومبرگ معتقد است که «بیت کوین، به طور فزاینده‌ای در سبد سهام سرمایه گذاری جهانی، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.»

دیو چپمن، مدیر اجرایی شرکت دارایی‌های دیجیتال BC Group مستقر در هنگ کنگ، هم گفته است که «سرمایه گذاری در بیت کوین، در حالی که سرمایه گذاران سیری ناپذیر به خرید این ارز ادامه دادند، جنبش بیشتری پیدا کرد.»

بلومبرگ درباره آینده بیت کوین در روز‌های آینده نوشته است که «از آنجا که علائم مثبتی به لحاظ اقتصاد کلان، تکنیکال و تقابل عرضه و تقاضا در بیت‌کوین وجود دارد، بنابراین معتقدیم که این رمزارز روند صعودی خود را در سال ۲۰۲۱ حفظ خواهد کرد و با رسیدن به هدف ۵۰ هزار دلار، ارزش بازار آن به ۱ تریلیون دلار خواهد رسید.»
بیت کوین دلار

خبرهای امیدبخش برای رشد بیت کوین

در حال حاضر کارشناسان بر این باورند که عرضه با نقدشوندگی بالای بیت کوین موجب نزول قیمت آتی آن شده است. اما محدود بودن سکه‌های بیت کوین سبب می‌شود تا قیمت آن در برابر تقاضای بالا با رشد روبرو شود. از طرفی حمایت سرمایه گذاران نهادی از بیت کوین در طول ماه‌های اخیر باعث شده تا این رمز ارز از ابتدای سال میلادی تاکنون رشد ۷۰ درصدی را به ثبت برساند.

در تازه‌ترین خبر هم بانک نیویورک ملون برای تاسیس یک واحد جدید جهت کمک به نگهداری، انتقال و انتشار ارز‌های مجازی، ارزش بیت کوین اقداماتی را انجام داده است. این مسئله باعث شد تا قیمت بیت کوین از سطح ۴۶ هزار دلار به ۴۸ هزار دلار برسد.

از طرفی گفته می‌شود که غول بانکداری (بانک مورگان استنلی) هم به صورت غیر مستقیم در این بازار سرمایه گذاری کرده است. براساس گزارش‌ها این بانک با خرید سهام شرکتی که بیش از ۷۰ درصد از سرمایه خود را در بیت کوین قرارداده، به طور غیرمستقیم به این بازار ورود کرد.

در این میان سرمایه‌گذاری معامله‌گران مشهوری، چون پائول تئودور جونز و استن دراکنمیلر در بیت کوین اطمینان خاطر به فعالان بازار ارز‌های دیجیتال داده است.

این دو از غول‌های سرمایه‌گذاری هستند که اواخر قرن ۲۰ ام سود‌های افسانه‌‎‎ای در بازار سرمایه کسب کردند و اخیرا بعد از سال‌ها با ورودشان به بازار بیت کوین نامشان دوباره بر سر زبان افتاد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید