قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۲۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۱/۲۸

امروز ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، قیمت طلای جهانی در بازار رشد ۰.۳۸ درصدی را ثبت کرد و به ۱۸۲۴ دلار و ۷۴ سنت رسید.

کد خبر : ۹۰۶۳۱
بازدید : ۴۷۷۰
طلا دربازار جهانی
فرادید | قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار فلزات گرانبها امروز ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۸۲۴ دلار و ۷۴ سنت رسید. این درحالی است که کمینه قیمت طلا ۱۸۱۸ دلار و بیشینه آن ۱۸۲۶ دلار است.

انتظارات تورمی در آمریکا با اندکی افزایش به بالاترین رقم در طی ۶ سال گذشته رسیده است. بالا رفتن انتظارات تورمی سبب افزایش اشتها برای خرید طلا می‌شود.

به گفته تحلیلگران، عاملی که از افزایش قیمت‌ها پشتیبانی کرده است، سیاست‌های سبز دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و تشدید مقررات آلایندگی خودرو در سطح جهانی است. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با گروهی از مقامات محلی از هر دو حزب مطرح آمریکا جلسه گذاشت و تلاش کرد تا کنگره را به سمت تصویب بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری اش سوق دهد.

به گزارش فرادید به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت "سی ام سی مارکتس"، جایگاه طلا به عنوان دارایی امن مثل گذشته نیست و خوش بینی زیادی پیرامون رشد اقتصادی وجود دارد. بازار‌های اوراق قرضه نشان می‌دهند که موضع تسهیلی بانک مرکزی امسال ضعیف خواهد شد و این امر به ضرر طلا تمام می‌شود.

از طرف دیگر تورم بالاتر باعث افزایش قیمت طلا می‌شود، اما بازدهی خزانه داری را نیز افزایش می‌دهد. افزایش بازده به نوبه خود هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که باز هم به ضرر طلاست. در چند روز اخیر نرخ برابری ارزش دلار در برابر یورو و پوند انگلیس شاهد کاهش بود و سبب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارز‌های غیردلاری خرید می‌کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت هر اونس نقره برای تحویل فوری به ۲۷ دلار و ۸۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری تغییری در قیمت نداشت و ۲۴۱۴ دلار باقی ماند.
هر اونس پلاتین نیز باقیمت ۱۳۴۴ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود که به بالاترین قیمت از ژانویه سال ۲۰۱۵ تاکنون صعود کرده است. تحلیلگران بر این باورند که دورنمای احیای اقتصادی از جمله احیای تقاضای چین برای جواهرات در سال ۲۰۲۱ و نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه از سوی آفریقای جنوبی، باعث صعود قیمت پلاتین شده است.
قیمت طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید