آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۲۹

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۲۹

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، امروز ۲۹ بهمن ماه متأسفانه کرونا جان ۶۷ نفر از هم وطنانمان را گرفت و آمار فوتی‌های کرونا در مجموع به ۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

کد خبر : ۹۰۶۹۹
بازدید : ۵۱۵۸
سیما سادات لاری
فرادید | بر اساس آمار، فوتی‌های کرونا امروز ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹، طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ نفر اعلام شد و مجموع جانباختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تا امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۴۴ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۷۶ نفر رسید.

دکتر سیماسادات لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. لاری با بیان اینکه سه هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تا کنون ۱۰ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش فرادید؛ سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس آخرین تحلیل ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند، گفت: شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

آمار جهانی کرونا

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۱۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۸۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۸۳۹ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. آمریکا تاکنون با بیش از ۲۸.۳ میلیون مبتلا و در آستانه رسیدن به ۵۰۰ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۹.۹ میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، مکزیک و هند رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۸ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۲۰ مبتلا، ۴۹۹ هزار و ۹۹۱ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۳۲۰ مبتلا، ۱۵۵ هزار و ۹۴۹ قربانی

۳. برزیل: ۹ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۹۸۱ مبتلا، ۲۴۰ هزار و ۹۸۳ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۹۹ هزار و ۳۲۳ مبتلا، ۸۰ هزار و ۹۷۹ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۵۸ هزار و ۴۶۸ مبتلا، ۱۱۸ هزار و ۱۹۵ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۲۹ مبتلا، ۸۲ هزار و ۸۱۲ قربانی

۷. اسپانیا: سه میلیون و ۹۶ هزار و ۳۴۳ مبتلا، ۶۵ هزار و ۹۷۹ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۷۳۹ هزار و ۵۹۱ مبتلا، ۹۴ هزار و ۱۷۱ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۴ مبتلا، ۲۷ هزار و ۶۵۲ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۶۶ مبتلا، ۶۶ هزار و ۵۳۶ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران، آفریقای جنوبی، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید