سیتروئن C۱؛ هاچ بک شهری

سیتروئن C۱؛ هاچ بک شهری

منتقدان سی ۱ نسل دوم اعتقاد داشتند این یک طراحی کاملا بی معنی است که چراغ‌ها کمترین ارتباطی با هم ندارند. اما در مقابل طرفداران این خودرو اعتقاد داشتند سی ۱ نسل دوم در مجموع خودرویی زیبا و بسیار مناسب برای استفاده شهری است.

کد خبر : ۹۰۷۰۱
بازدید : ۱۳۸۴۷

وقتی درباره طراحی متفاوت و یا شاید نامتعارف چراغ‌های اصلی جلو در صنعت خودرو صحبت می‌کنیم محصولات مختلفی را می‌توان مورد اشاره قرار داد که برخی بازنشسته و گروه دیگر همچنان تولید می‌شوند.

نسل دوم سیتروئن سی ۱ نیز یکی از همین متفاوت‌ها از منظر طراحی چراغ‌های اصلی است که در زمان معرفی مخاطبان خود را کاملا در گروه مخالف و موافق دسته بندی کرد! یک چراغ تقریبا دایره‌ای بزرگ و یک چراغ ابرو مانند که بالای آن قرار گرفته بود. منتقدان سی ۱ نسل دوم اعتقاد داشتند این یک طراحی کاملا بی معنی است که چراغ‌ها کمترین ارتباطی با هم ندارند.

اما در مقابل طرفداران این خودرو اعتقاد داشتند سی ۱ نسل دوم در مجموع خودرویی زیبا و بسیار مناسب برای استفاده شهری است. در ادامه نگاهی به این محصول چالشی سیتروئن خواهیم داشت.

C۱ نسل دوم از سال ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار گرفت و در کلاس ۳ درب و ۵ درب هاچ بک ارائه شد. از منظر ابعاد برابر با ۳۴۶۶ میلیمتر در طول، ۱۶۱۵ میلیمتر در عرض و ۱۴۶۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.

صرف نظر از طراحی دماغه، در سایر بخش‌ها به عنوان یک هاچ بک شهری جمع و جور طراحی بسیار مناسبی را ارائه داده از شیب سقف و بدنه حجیم گرفته تا نمای عقب که تم دو رنگ و چراغ‌های اصلی به خوبی در این قسمت هماهنگ شده اند. رینگ‌ها در حالت استاندارد ۱۴ اینچی هستند. نمونه ۱۵ اینچی در حالت اپشن ارائه می‌شود.

در فضای داخلی کابین با یک محیط بسیار ساده و ابتدایی روبرو می‌شویم که شاید مهمترین رویداد آن مربوط به نمایشگر لمسی ۷ اینچی سیستم سرگرمی شود.
برای استفاده از امکانات بیشتر لازم است تا پس از دانلود اپ اختصاصی تلفن هوشمند اندرویدی یا آی او اس خود را بدان متصل کنید تا نمایشگر صفحه نمایش تلفن هوشمند را به نمایش بگذارد. از امکانات کابین می‌توان به شیشه‌های الکتریکی جلو، یو اس بی، سیستم صوتی با ۲ اسپیکر و ... اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های جالب سی ۱ نسل دوم طراحی سقف ایراسکیپ برای آن است که با مکانیسم الکتریکی بخش کرباسی آن تغییر حالت می‌دهد. سقف در ۳ رنگ مختلف و متفاوت با رنگ اصلی خودرو ارائه شد که شامل قرمز آفتابی، مشکی و خاکستری می‌شود.

در بخش ایمنی سی ۱ نسل دوم در زمان معرفی موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از NCAP اروپا شد که تست تصادف آن به سال ۲۰۱۴ مربوط می‌شود.
مواردی مانند‌ای بی اس، دستیار ترمز الکترونیکی، پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، ۶ ایربگ، ایزوفیکس، هدلایت اتوماتیک، ورود بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار خروج از خط و... از جمله امکانات فعال در تریم‌های مختلف این خودرو هستند.

در بخش پیشرانه از نمونه ۳ سیلندر ۱ و ۱.۲ لیتری استفاده شده است. نمونه ۱.۲ لیتری برابر با ۸۲ اسب بخار خروجی و ۱۱۷ نیوتن متر گشتاور دارد. خروجی نمونه ۱ لیتری نیز برابر با ۶۸ اسب بخار است.

با موتور قویتر خودرو طی ۱۰.۹ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و با نمونه ۱ لیتری طی ۱۳ ثانیه این رکورد ثبت می‌شود. شاخص مصرف سوخت در حالت ترکیبی برای پیشرانه ۱.۲ لیتری برابر با ۳.۶ لیتر گزارش شده و برای موتور ۱ لیتری ۳.۱ لیتر.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید