اوتلندر ۲۰۲۲؛ شاسی بلند جدید میتسوبیشی

اوتلندر ۲۰۲۲؛ شاسی بلند جدید میتسوبیشی

سابقه برند اوتلندر در مجموعه میتسوبیشی به سال ۲۰۰۱ میلادی باز می‌گردد که نسل اول این خودرو معرفی شد. نسل دوم در سال ۲۰۰۶، نسل سوم در سال ۲۰۱۲، نسل چهارم از سال ۲۰۲۱ معرفی شده اند.

کد خبر : ۹۰۷۴۳
بازدید : ۱۴۱۵۴
مازیار دانیالی | میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ بصورت رسمی وارد مجموعه محصولات کمپانی ژاپنی شد. این شاسی بلند حجیم برپایه زبان طراحی جدید میتسوبیشی شکل گرفته و پیش از انتشار تصاویر مدل تولید انبوه، برای سال‌ها در نمایشگاه‌های مختلف خودرویی جهان در قالب یک محصول مفهومی با ظاهری متفاوت و عجیب حضور داشت.

سابقه برند اوتلندر در مجموعه میتسوبیشی به سال ۲۰۰۱ میلادی باز می‌گردد که نسل اول این خودرو معرفی شد. نسل دوم در سال ۲۰۰۶، نسل سوم در سال ۲۰۱۲، نسل چهارم از سال ۲۰۲۱ معرفی شده اند. در فاصله این نسل‌ها نسخه‌های فیس لیفت و بروزرسانی‌های مختلفی ارائه شدند که ویرایش ۲۰۱۵ مهمترین رویداد طراحی در این میان محسوب می‌شود.

اوتلندر ۲۰۲۲ تغییر شکلی کاملی را در مقایسه با نسل‌های قبلی به نمایش می‌گذارد و در جلب نظر مخاطب عملکرد موفقی دارد. همانطور که در تصاویر مشاهده خواهید کرد بخش‌های مختلف بدنه هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و دماغه خودرو نیز حسی از قدرت و ثبات را به مخاطب انتقال می‌دهد.

مدل ۲۰۲۲ اوتلندر از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۸۱ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر استفاده می‌کند. این مجموعه با جعبه دنده سی وی تی هماهنگ شده است. سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن ارائه می‌شود.

نکته قابل توجه در رابطه با این پیشرانه عدم تناسب آن با یک شاسی بلند دارای ۳ ردیف صندلی است. این پیشرانه حتی با ظاهر حجیم و عضلانی اوتلندر نیز چندان تناسبی ندارد و قطعا در رقابت با محصولات روز بازار جهانی در کلاس خود نیز چیزی برای ارائه نخواهد داشت.
به همین دلیل در ابتدای معرفی، حجم بالایی از نظرات منفی متوجه این خودرو شده که ممکن است بر فروش جهانی آن نیز اثرگذار باشد. شاید میتسوبیشی با بکارگیری یک پیشرانه هیبریدی برای این محصول خود می‌توانست عملکرد موفق آنرا در بازار تضمین کند.

شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۹ لیتر، در بزرگراه ۷.۳ لیتر و در حالت ترکیبی ۸.۴ لیتر است. این آمار برای نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک به ترتیب برابر است با: ۹.۴/۷.۵/۸.۷ لیتر. همانطور که مشاهده می‌کنید از منظر مصرف سوخت نیز این پیشرانه عملکرد چشمگیری ندارد!

در این قسمت از مواد اولیه باکیفیت برای توسعه جزئیات استفاده شده است. طراحی کنسول اصلی و مکمل‌های کرومی نیز در سطح خود جذاب و مناسب به نظر می‌رسد. از امکانان کابین می‌توان به نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی ۸ و یا در حالت اپشن ۹ اینچی، نمایشگر ۷ اینچی دیجیتال بین نشانگر انالوگ امپر و یا در حالت اپشن نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال امپر، نمایشگر هداپ، تعویض کننده دنده الکترونیکی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، پورت یو اس بی و یو اس بی تایپ-سی، سیستم تهویه اتوماتیک و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی خودکار علائم ترافیکی جاده، نوربالای تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، نمایش نقاط کور دید راننده و ... قابل اشاره است.

نسل اول
نسل اول
نسل دوم
نسل دوم
نسل سوم
نسل سوم
ویرایش نسل سوم
ویرایش نسل سوم
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید