همه چیز درباره سریال جلال ۲

همه چیز درباره سریال جلال ۲

در فصل جدیدی که از سریال جلال ۲ به نمایش درآمده است عمار تفتی همچنان ایفاگر نقش جلال بوده و حمیرا ریاضی نیز دیگر بازیگری است که از فصل گذشته سریال را همراهی می‌کند. البته، در این فصل همایون ارشادی و مهران رجبی نیز به جمع دیگر بازیگران سریال جلال ۲ اضافه شده اند.

کد خبر : ۹۰۷۵۳
بازدید : ۲۲۵۹۲
سریال جلال 2
فرادید | چند شبی است که فصل دوم سریال جلال آغاز شده و جایگزین مجموعه تلویزیونی روز‌های ابدی شده است. سریال «جلال ۲»، به کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی علیرضا جلالی و در ژانر تاریخی-سیاسی ساخته شده است. این سریال محصول سال ۹۹ بوده و هرشب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش فرادید، مجموعه تلویزیونی «جلال ۲» به قلم امیرحسین ثروتمند به نگارش درآمده و برهه‌ای خاص از تاریخ معاصر را روایت می‌کند. فصل دوم این سریال نیز همانند فصل اول آن در آذربایجان شرقی مقابل دوربین رفته و به قیام مردم تبریز می‌پردازد. سریال جلال ۲ در ۲۶ قسمت، ۴۰ دقیقه‌ای ساخته شده است.



در واقع فصل دوم سریال جلال از نظر برهه زمانی، سال‌های ۱۳۵۶ تا سال ۱۳۶۲ را نشان می‌دهد و مخاطب را با شخصیت‌هایی همچون آیت الله شهید قاضی و آیت الله شهید مدنی و شهید علی تجلایی آشنا می‌کند.

در فصل جدیدی که از این سریال به نمایش درآمده است، عمار تفتی همچنان ایفاگر نقش جلال بوده و حمیرا ریاضی نیز دیگر بازیگری است که از فصل گذشته سریال را همراهی می‌کند. البته، در این فصل همایون ارشادی و مهران رجبی نیز به جمع دیگر بازیگران سریال جلال ۲ اضافه شده اند.

با توجه به فیلم‌های ساخته شده توسط حسن نجفی، فیلم‌هایی نظیر آسمان هشتم، سهم گمشده و .. به نظر می‌رسد که این کارگردان و فیلم نامه نویس در سبک‌های مذهبی و دینی فعالیت می‌کند. فصل دوم مجموعه تلویزیونی جلال نیز در رابطه با جوان لاتی به نام جلال است که به مرور زمان دچار تحولاتی می‌شود.

سری جدید سریال جلال
بررسی فصل دوم سریال جلال

بازپخش سریال جلال در ساعت‌های ۱:۳۰، ۹:۳۰ صبح و ۱۵:۰۰ بعد از ظهر از شبکه شبکه یک پخش می‌شود و همچنین این سریال در ساعت‌های ۲۴ بامداد، ۷ صبح و ۱۲:۳۰ ظهر روی آنتن شبکه شما قرار می‌گیرد.

حسن نجفی کارگردان سریال «جلال» با بیان اینکه تفاوت‌های ساختاری در تولید این سریال، «جلال ۲» را مجموعه‌ای بسیار سنگین و با توجه به شرایط موجود تولید آن را کاملا حرفه‌ای کرده است اظهار کرد: «تنوع لوکیشن و شخصیت در این سریال و تولید این مجموعه در این بازه زمانی بسیار مهم و یکی از ویژگی‌های مهم آن است.»

نجفی عنوان کرد: «جلال ۲» با مجموعه قبلی فرق اساسی دارد. در سریال قبلی شخصیت‌ها تقدم بر رویداد داشتند، اما در این مجموعه گاه رویداد‌ها آنچنان به توالی اتفاق می‌افتند که تماشاگر را ناخودآگاه با خود همراه می‌کنند. این ویژگی به انقلاب و دوره تاریخی که سریال در آن ساخته می‌شود و داستان در آن روی می‌دهد مرتبط است.»

کارگردان سریال جلال اعتقاد دارد که «قبل از انقلاب اتفاقات کوچک، رویداد‌های بزرگ شمرده می‌شدند، اما با بروز انقلاب حوادث یکی پس از دیگری حادث شد و شخصیت‌ها را با خود همراه کرد. جلال و خانواده اش یکی از آن‌هایی بودند که نسیم انقلاب به آن‌ها برخورد و آن‌ها در مسیر کمال گرایانه خود بهای این دگر دیسی و تحول بزرگ را با رنج پس دادند. این حجم از اتفاق و مفهوم ملت ما را متمایز از سایر ملت‌ها کرد.»

حسن نجفی با اشاره به سال‌های بروز این داستان اضافه کرد: «حوادث این مجموعه به دوره تاریخی ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۲ بر می‌گردد. این چند سال نقش تعیین کننده‌ای در بازسازی شخصیت‌ها و هویت دهی آن‌ها بازی می‌کند. هر کدام از این حوادث، داستانی برای خود دارد که شنیدنی و دیدنی است.

او با بیان اینکه استقبال مردمی از این اثر محور‌های مهمی را برشمرد که در نگارش آن به آن‌ها توجه ویژه داشته است. توجه به کیان خانواده، پیوند قومیت‌ها و نقش آن‌ها در قدرتمند شدن و بزرگی ایران عزیز دو ویژگی مهم برشمرد.

مهران رجبی، بازیگر پرکار تلویزیون که با افراد مختلفی همکاری کرده این بار به همکاری با حسن نجفی پرداخته و نقش سیدجعفر را در این سریال بازی می‌کند. سیدجعفر کشاورزی خداپرست است که در میان هیاهو ها، نقش او پررنگ می‌شود.

سنا پورسعیدی بازیگر جوان و تازه کار تبریزی، نقش بزرگسالی دختر جلال، سارا را بازی می‌کند، او از قسمت نهم وارد سریال خواهد شد. طبق گفته‌های پورسعیدی «کاراکتر سارا، دختر شجاعی است که سعی دارد پنهانی و بدون آنکه پدرش متوجه شود به فعالیت‌های انقلابی بپردازد.»

بازیگران سریال جلال 2
بیوگرافی عمار تفتی

عمار تفتی، زاده ۳ دی ۱۳۶۰ در تهران است. او در زمنیه‌های بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون، دستیار صحنه و لباس، و دستیار کارگردان فعالیت می‌کند. تفتی فارغ‌التحصیل رشته سینما با گرایش تدوین از دانشگاه هنر تهران بود و از سن ۱۱ سالگی با بازی در فیلم ایلیا «ایفاگر نقش نقاش جوان» به کارگردانی ابوالحسن داوودی پا به عرصه سینما گذاشته بود. او در این سال‌ها در سریال‌هایی بسیاری همچون زیرزمین، میوه ممنوعه، گل‌های گرمسیری، شب می‌گذرد، ساختمان ۸۵ و… به ایفای نقش پرداخته است.

همه چیز درباره سریال جلال ۲
بیوگرافی حمیرا ریاضی

حمیرا ریاضی، زاده ۲۸ خرداد ۱۳۴۶ در تهران است. فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبا در سال ۱۳۷۴ و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است. این بازیگر سینما وتلویزیون سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم‌ساز و ستاره به کارگردانی محرم زینال زاده فعالیت خود را در سینما آغاز کرد.

بازیگر سیرال جلال پس از ورود به دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ فعالیت هنری خود در زمینه تئاتر را شروع کرده بود. او در نمایشنامه تراژدی اسفندیار و پس از آن نمایش مهرگیاه و لیرشاه و ایلیات، چند و، چون به چاه رفتن چوپان، بهرام چوبینه و هانچو حضور یافت و در ادامه به کار‌های تلویزیونی و سینمایی دعوت شد و فعالیت هنری خود را ادامه داد. جمیرا ریاضی سال ۱۳۷۸ با علی اوسیوند بازیگر سینما وتلویزیون ازدواج کرد که دختری به نام یاسمین حاصل ازدواج این ذوج هنری است.


بازیگران و عوامل سریال جلال ۲

از جمله بازیگرانی که در دومین فصل از مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند، می‌توان به عمار تفتی، حمیرا ریاضی، همایون ارشادی، هادی افتخارزاده، ناصر هاشمی، مهران رجبی، رضا آبپاک، فاطمه شکری، سنا پورسعیدی، حامد منافی، مهران آتش زا، جواد قامتی، صدرا راعی، مهدی فقیه، شهرام خزرایی، شهرام عبدلی و شیوا خسرومهر اشاره کرد.

دیگر عوامل این سریال نیز شامل کارگردان: حسن نجفی، تهیه کننده: مهدی کریمی، نویسنده: امیرحسین ثروتمند، دستیار کارگردان: رضا محمدی - پرویز توتونچی، خواننده تیتراژ: رضا محمدی «تیتراژ یک» و رضا عسگری و علیرضا مهدی زاده «تیتراژ ۲»، ترانه سرا: ابراهیم اقبالی، منشی صحنه: لیلا قاسمی، برنامه ریز: مهدی کشاورزی، گروه فیلم برداری: حسین حمیدی و شایان پورسیدیان و مصطفی تارویی و گروه صداگذاری: بهمن حیدری و مهدی جمشیدیان می‌شوند.
۱
نظرات بینندگان
  • علی ارسالی در

    نقش ارتش در فتح سوسنگرد چی شد
    در سریال کیمیا خرمشهر بوسیله کیمیا و در سریال جلال سوسنگرد دست جلال و اسماعیل آزاد شد

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید