شناسایی اولین بدافزار مک بوک مجهز به تراشه M۱

شناسایی اولین بدافزار مک بوک مجهز به تراشه M۱

این بدافزار جزو آگهی‌افزار‌های Pirrit است و برای نخستین بار در ۲۷ دسامبر سال گذشته میلادی کشف شد. یعنی تنها چند هفته بعد از عرضه اولین مک‌های M ۱ اپل.

کد خبر : ۹۰۷۷۱
بازدید : ۱۰۴۵۵
مک بوک

چند ماهی از عرضه نسل جدید دستگاه‌های مک اپل مجهز به تراشه‌های جدید M ۱ می‌گذرد و تاکنون اپلیکیشن‌های زیادی برای اجرا در این دستگاه‌ها، به‌روزرسانی شده‌اند. اما اکنون اطلاعات جدیدی به‌دست آمده که نشان می‌دهد اولین بدافزار برای نفوذ به این دستگاه‌ها نیز ایجاد شده است.

«پاتریک واردل»، محقق امنیتی و بنیان‌گذار Obective-See، این بدافزار را کشف کرد و اطلاعاتی را درخصوص این بدافزار و تغییرات در آن ارائه داد. وی در این خصوص گفت:

وقتی مشغول کار روی ابزار‌ها و اپلیکیشن‌ها برای فراهم کردن قابلیت پشتیبانی از آن‌ها در تراشه‌های M ۱ بودم، با خودم گفتم احتمالا تولیدکنندگان بدافزار نیز هم اکنون در حال کار روی نرم‌افزار‌های خود هستند؛ بنابراین به این نتیجه رسیدم که به زودی بدافزار‌هایی که تنها روی سیستم‌های مجهز به تراشه M ۱ عمل خواهند کرد، ایجاد خواهند شد.
پاتریک با استفاده از ابزاری به نام VirusTotal، کشف این بدافزار را آغاز کرد. او پس از بررسی‌های خود موفق به شناسایی افزونه مخربی با عنوان GoResearch ۲۲ شد. او اعلام کرد این بدافزار جزو آگهی‌افزار‌های Pirrit است و برای نخستین بار در ۲۷ دسامبر سال گذشته میلادی کشف شد. یعنی تنها چند هفته بعد از عرضه اولین مک‌های M ۱ اپل.

این محقق امنیتی اعلام کرد بدافزار مذکور، در دنیای آی‌تی تازه‌وارد است و هنوز بسیاری از نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس به‌روزرسانی‌های جدید خود را دریافت نکرده‌اند و قادر به شناسایی آن نخواهند بود. بدافزار مذکور در قالب یک افزونه برای مرورگر سافاری طراحی شده و قادر به گردآوری اطلاعات کاربران است.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید