هیاهو بر سر مدارک مهرداد بذرباش

هیاهو بر سر مدارک مهرداد بذرباش

الیاس نادران همان زمان هم به نحوه بررسی اسناد و مدارک مهرداد بذرپاش معترض شد و گفته بود که برخلاف ادعای آقای رئیس مجلس، روند قانونی طی نشده است. او هیئت رئیسه مجلس را متهم کرد که بدون اطلاع قبلی دستور کار کمیسیون بودجه را برای انتخاب رئیس دیوان محاسبات تغییر داده است. با این وجود، الیاس نادران پس از شش ماه دوباره سر وقت پرونده مهرداد بذرپاش رفته و در گفتگو با ایسنا داستان کامل ماجرا را توضیح داده است.

کد خبر : ۹۰۸۳۵
بازدید : ۴۴۸۴
مدرک مهرداد بذرپاش
فرادید | شش ماه پس از انتخاب مهرداد بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات کشور، یک فعال سیاسی اصولگرا بار دیگر ادعای جعل اسناد و مدارک او را سر زبان‌ها انداخته است. پیش از این احمد توکلی عضو مجمع تشخیص نظام در تیرماه سال جاری به مدارک مهرداد بذرپاش ونحوه انتخاب او انتقاد کرده بود. اما حالا الیاس نادران، می‌گوید بخشی از مدارکی که بذرپاش به مجلس ارائه کرده، جعلی بوده است.

به گزارش فرادید؛ الیاس نادران نماینده تهران است و بیشتر با موضع گیری‌های جنجالی شناخته می‌شود. او که گاه به هم حزبی‌های خود هم حمله می‌کند، بار‌ها مورد انتقاد اصولگرایان قرار گرفته است. این بار هم روایتی پر سر وصدا از نحوه بررسی مدارک مهرداد بذرپاش برای تصدی دیوان محاسبات ارائه کرده است.



نادران در این روایت به ماده‌های قانونی آیین نامه داخلی مجلس اشاره کرده و گفته است که «آیین‌نامه می‌گوید رئیس دیوان محاسبات باید ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد، ولی ایشان با توجه به سن و سال و دوره‌هایی که مدعی بود کار کرده، نتوانست ۲۰ سال سابقه کار را به مجلس ارائه کند؛ لذا سند گواهی کارش در آن موسسه پژوهشی را آورد که به نظرم پذیرفتنی نبود.»

او در ادامه می‌گوید: «بعدا کسی که نامه را امضا کرده بود در کمیسیون اصل ۹۰ اقرار کرد که "برگه جعلی" است و البته گفت با حسن نیت این کار را کردیم. اما من خیلی این جور حسن‌نیت‌ها را نمی‌فهمم! جور کردن سابقه کار با سند جعلی حداقل برای من پذیرفتنی نیست.»
الیاس نادران پیش از این و در زمان بررسی مدارک مهرداد بذرپاش هم معترض شده و هیات رئیسه مجلس را مقصر این مسئله معرفی کرده بود.
مهرداد بذرپاش چرا پرونده اسناد و مدارک بذرپاس دوباره باز شد؟
تیرماه امسال زمانی که پرونده مهرداد بذرپاش برای کاندیداتوری دیوان محاسبات کشور بررسی می‌شد، برخی از فعالان سیاسی اصولگرا و رسانه‌های اصلاح طلب موضوع عدم سابقه لازم او برای تصدی این پست را سر زبان‌ها انداختند. در این میان، اما احمد توکلی با موضع گیری پر سر وصدایش گفته بود که بذرپاش سابقه کافی و تحصیلات مرتبط برای پذیرش این سمت را ندارد و پذیرش او برای چنین سمتی از اساس غیرقانونی است.

اما پس از انتقادها، قالیباف در حمایت از بذرپاش اعلام کرد که «انتخاب او بر اساس قانون پیش رفت.»

البته الیاس نادران همان زمان هم به نحوه بررسی اسناد بذرپاش معترض شد و گفته بود که برخلاف ادعای آقای رئیس مجلس، روند قانونی طی نشده است.

او هیئت رئیسه مجلس را متهم کرد که بدون اطلاع قبلی دستور کار کمیسیون بودجه را برای انتخاب رئیس دیوان محاسبات تغییر داده است.

با این وجود، الیاس نادران پس از شش ماه دوباره سر وقت پرونده مهرداد بذرپاش رفته و در گفتگو با ایسنا داستان کامل ماجرا را توضیح داده است.

او در شرح ماجرا گفته که «آن زمان جمعی از افراد به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کردند، کمیسیون اصل ۹۰ گفت ما تصمیم گرفته‌ایم جواب کتبی بدهیم، ما گفتیم جواب کتبی بدهید ما هم تکلیف خودمان را می‌فهمیم. یک ماه و نیم گذشت و گفتند جواب را شفاهی می‌دهیم، اما شفاهی هم جواب ندادند تا امروز و من دلایل کمیسیون را برای پذیرش سه سال و نیم اول کار آقای بذرپاش که آن ۲۰ سال را تکمیل می‌کند، نمی‌دانم، چون آن موسسه که مدعی هستند، فارغ از جعلی بودن سند، در آن زمان وجود نداشته و بعدا از شورای گسترش وزارت علوم مجوز گرفته است.»

نادران می‌گوید: «تا آن موقع اصلا همچین موسسه‌ای نبوده که او در آن مسئولیتی داشته باشد. ممکن است ما در یک محیط دانشگاهی تابلو بزنیم، ولی تابلو وجاهت قانونی برای کسی نمی‌آورد و باید مراجع ذی‌صلاح آن را تأیید کنند که نکردند. من هم خودم این را جزو نقاط ضعف مجلس یازدهم می‌دانم که به سادگی از این مسئله عبور کرد. وقتی من از کمیسیون اصل ۹۰ ناامید شدم که جواب متقن و مستدل به من بدهند از قوه قضاییه پیگیر شدم و منتظرم آن‌ها فرصتی بدهند. مدارک را برای آن‌ها هم فرستادم. نمی‌دانم آنجا چه اتفاقی بیفتد.»

نماینده تهران هشدار داده که نظام باید تکلیفش را مشخص کند و مجلس و قوه قضاییه هم باید تکلیفشان را روشن کنند.

او گفته در صورتی که قوه قضاییه اقدام موثری انجام ندهد، مدارک و مستندات را برای رهبری می‌فرستد که تعیین تکلیف کنند.

نادران معتقد است این امر با حیثیت نظام مرتبط است و بحث فرد مطرح نیست.
مهرداد بذرپاش انتخابات
واکنش هم حزبی‌ها به الیاس نادران
پس از این موضع گیری الیاس نادران، برخی از نمایندگان اصولگرا و فعالان سیاسی این ارودگاه از او انتقاد کرده اند. در این میان نصراله پژمان فر دیگر نماینده تهران و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این اظهارات را خلاف واقع دانسته است.

او در اطلاعیه‌ای پاسخ نادران را داده و گفته است که «کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی پیرو شکایت مطرح شده به روند انتخاب رئیس کل دیوان محاسبات کشور، موضوع را در دستور کار قرار داد و جناب آقای مهندس میرسلیم به عنوان مسئول کمیته مجلس کمیسیون اصل ۹۰ آن را پیگیری نمودند.»

پژمان فر همچنین گفته که «پس از تحقیقات، گزارش کمیته در جلسه کمیسیون ارائه شد و کمیسیون ضمن دعوت از روسای فعلی و سابق پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی و روسای فعلی و اسبق دانشگاه صنعتی شریف، موضوع را مورد بررسی قرار داد که اکثریت قاطع اعضای محترم کمیسیون به صحت فرایند قانونی انتخاب رئیس کل دیوان محاسبات کشور رای دادند.»

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرده است که ادعای نامبرده (الیاس نادران) مبنی بر اعتراف به جعلی بودن گواهی توسط صادرکننده، از اساس تکذیب می‌شود.

برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا هم به نادران تاخته و این ادعا‌های او را انتقام شخصی عنوان کرده اند.

در این میان مهرداد بذرپاش سعی کرده به ادعای الیاس نادران واکنشی نشان ندهد و در توئیترش خونسردانه به مسائل دیگری بپردازد. او در صفحه شخصی اش به شایعات انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و نوشته است که «یک روز لیست کابینه منتشر می‌کنند! یک روز می‌گویند برای فلان فرد ستاد زده! یک روز اعلام می‌کنند گزینه‌اش برای ریاست جمهوری فلانی است! متاسفانه خبرسازی‌های روزانه و دروغ تمامی ندارد...»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید