شیوع اچ۵ان۸؛ آنفولانزای مرغی جدید در روسیه

شیوع اچ۵ان۸؛ آنفولانزای مرغی جدید در روسیه

سایر گونه‌های آنفلوآنزای مرغی گاه انسان را آلوده کرده و در مواردی مرگبار بوده است، اما این اولین مورد از انتقال اچ۵ان۸ از مرغ به انسان است.

کد خبر : ۹۰۸۳۶
بازدید : ۵۰۷۳
شیوع نوع جدید آنفولانزای مرغی

روسیه اولین مورد از انتقال یک نوع آنفلوآنزای مرغی به نام "اچ ۵ ان ۸" به انسان را گزارش کرده است. مقام‌ها گفتند که هفت کارگر یک مرکز پرورش مرغ در جنوب کشور به این ویروس آلوده شده اند. این ویروس پیشتر در ماه دسامبر در میان طیور این مرکز شیوع پیدا کرده بود.

آنا پاپووا سرپرست سازمان نظارت بر سلامت مصرف کنندگان در روسیه گفت: "حال این هفت نفر ... حالا خوب است. " او گفت که تدابیر کافی برای متوقف کردن شیوع بیشتر این ویروس به سرعت اتخاذ شده است.

پاپووا گفت که هیچ نشانه از انتقال ویروس از یک فرد به فرد دیگر وجود ندارد و اضافه کرد که این موارد به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است. او از "کشف مهم علمی" آزمایشگاه وِکتور روسیه به خاطر استخراج مواد ژنتیکی این نوع ویروس از کارگران مبتلا تشکر کرد.

او گفت: "کشف این جهش‌ها زمانی که ویروس هنوز توانایی انتقال از یک انسان به انسان دیگر را ندارد، به ما و در واقع به همه جهان وقت می‌دهد برای جهش‌های ممکن و نشان دادن واکنش به شکلی موثر و به موقع به آن آماده باشیم. "

او گفت که دانشمندان روس اکنون می‌توانند کار به روی تست‌های شناسایی این ویروس در انسان را شروع کنند. سایر گونه‌های آنفلوآنزای مرغی گاه انسان را آلوده کرده و در مواردی مرگبار بوده است، اما این اولین مورد از انتقال "اچ۵ان۸" از مرغ به انسان است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید