بلوای ادامه‌دار حدادعادل و احمدی‌نژاد

بلوای ادامه‌دار حدادعادل و احمدی‌نژاد

احمدی نژاد که پیش از این سابقه درگیری لفظی با حداد عادل را داشته، این بار با لحنی تندتر به او پاسخ داده است. احمدی نژاد گفته است: «آقایی که این حرف‌ها را زده است در سال ۸۴ هم تا لحظه آخر انتخابات، با کمک دوستانش سنگین‌ترین فشار‌ها را به بنده آوردند تا به نفع کاندیدای مورد نظرشان انصراف دهم. در طول ۱۶ سال اخیر یعنی قبل از سال ۱۳۸۴ تا امروز این آقا همیشه مخالف بنده بوده و به شدت علیه اینجانب فعال بوده است.»

کد خبر : ۹۰۸۸۵
بازدید : ۶۴۷۱
احمدی نژاد حداد عادل
فرادید | پیش بینی‌هایی حداد عادل در مورد کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در طول روز‌های اخیر صدای فعالان سیاسی اصولگرا را درآورده است. حالا هم او با پیش بینی احتمال رد صلاحیت احمدی نژاد جنجال آفرین شده است، بلوایی که با پاسخ احمدی نژاد گسترده‌تر هم شد.

به گزارش فرادید؛ هر چه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم فعالیت دو اردوگاه اصولگرا و اصلاح طلب بیشتر می‌شود. اما در این میان حداد عادل به عنوان رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان با موضع گیری هایش قصد دارد نبض انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را در دست بگیرد.



او به تازگی در حاشیه همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، پیش بینی‌هایی در مورد کاندیداتوری محمود احمدی نژاد در دوره سیزدهم ریاست جمهوری ارائه کرده است.

حداد عادل گفته است که «آمدن احمدی‌نژاد را اصلا به عنوان شوک انتخابات در نظر نگیرید؛ یعنی تکلیف روشن است. زیاد تحت تاثیر موضع‌گیری و فضای مجازی و حرف زدن‌ها نباشید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، دفعه قبل هم نیفتاد، حالا که ۴ سال هم گذشته و بدتر هم شده است.»

با این موضع گیری حداد عادل، انتظار فعالان سیاسی و رسانه‌ها این بود که احمدی نژاد به این موضع واکنش نشان دهد. البته طولی هم نکشید که این انتظار کوتاه شد و احمدی نژاد واکنش تندی به موضع حداد عادل نشان داد.
در مقابل نیز حدادعادل در جوابیه‌ای با اشاره به اینکه هیچ رابطه‌ای با دفتر فرح نداشته و هیچگاه او را ندیده است، ادعاهای احمدی‌نژاد درباره دست‌بوسی را «دروغ محض»، «چندش‌آور» و سناریوی رسوایی دانسته که فقط دشمنان از آن سود می‌برند.
احمدی نژاد انتخابات
پاسخ احمدی نژاد؛ واکنش سیاسیون!
احمدی نژاد که پیش از این سابقه درگیری لفظی با حداد عادل را داشته، این بار با لحنی تندتر به او پاسخ داده است. احمدی نژاد گفته است: «آقایی که این حرف‌ها را زده است در سال ۸۴ هم تا لحظه آخر انتخابات، با کمک دوستانش سنگین‌ترین فشار‌ها را به بنده آوردند تا به نفع کاندیدای مورد نظرشان انصراف دهم. در دوره ریاست‌جمهوری نهم هم این‌ها در طول مجلس هفتم، بیشترین ممانعت‌ها، تخریب، فشار‌ها و انواع ترفند‌ها را به کار گرفتند تا مانع از خدمات دولت به مردم شوند و حتی اجازه ندادند ساعت کار ادارات را تنظیم کنیم تا مقداری بار ترافیک برای مردم سبک شود. در طول ۱۶ سال اخیر یعنی قبل از سال ۱۳۸۴ تا امروز این آقا همیشه مخالف بنده بوده و به شدت علیه اینجانب فعال بوده است.»

او همچنین گفته است: «نباید از یاد ببریم که امام راحل فرمودند: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.» ما چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم با نقش‌آفرینی کسانی که تغییر چهره داده و سوپر حزب‌اللهی شدند، اوضاع کشور درست شود، وضع مردم سامان پیدا کند و حرکت انقلاب در مسیر صحیح جلو برود؟ آیا این امر شدنی است؟ من دلم برای آن عده از نیرو‌های انقلابی و جوانان حزب‌اللهی که البته می‌دانند بنده چقدر آن‌ها را دوست دارم، می‌سوزد که چنین افرادی داعیه ریاست و خط‌دهی به آن‌ها را دارند و به جای آنان سخن می‌گویند و تصمیم می‌گیرند.»

پس از ادامه جنجال از سوی احمدی نژاد، برخی از فعالان رسانه‌ای و سیاسی اصولگرا خواستار پایان این بلوا‌ها شدند. آن‌ها معتقدند که دعوای اخیر حداد عادل و احمدی‌نژاد، یک دعوای داخلی محسوب می‌شود و می‌تواند روی پایگاه اجتماعی کاندیدا‌های این جریان سیاسی تاثیر بگذارد.

با این وجود از واکنش اصولگرایان می‌توان این گونه استنباط کرد که پایگاه رای اردوگاه اصولگرایان تا حد زیادی با یکدیگر مشترک است. در نتیجه وقتی آنان به نوعی تلاش می‌کنند که یکدیگر را تخریب کنند در واقع در حال تخریب پایگاه رای خودشان هستند.

البته برخی از اصلاح طلبان حداد عادل و آگاهی اش از فرایند رد صلاحیت‌ها را به باد انتقاد گرفته اند.

قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همین راستا گفته است: «به نظرم به آقای حدادعادل در این باره وحی می‌شود که این اظهارنظر‌ها را مطرح می‌کند و خودش را هم در جایگاهی می‌داند که بتواند در همه مسائل اظهارنظر کند. با همه سبک و سیاقی که از شورای نگهبان سراغ داریم، به هر حال رد و تایید صلاحیت کردن در این شورا چارچوب‌های خاص خودش را دارد و به این صورت نیست.»
بلوای ادامه دار حداد عادل و احمدی نژاد

احمدی نژاد به دنبال چیست؟

این اولین بار در طول ماه‌های اخیر نیست که اظهارات محمود احمدی نژاد جنجال آفرین و رسانه‌ای می‌شود. او پیش از این در ۲۲ بهمن در نامه‌ای اعتراضی به حسن روحانی به صدر اخبار برگشته بود. قبل از آن هم احمدی نژاد نامه‌ای به جو بایدن نوشت که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

با این وجود ناظران معتقدند که اقدامات اخیر محمود احمدی نژاد گامی به سومی کاندیداتوری او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و به نوعی اعلام حضور است.

البته روزنامه جمهوری اسلامی نیز در تصدیق این گمانه، مدعی شده که احمدی نژاد به تازگی با یک مقام مهم دیدار محرمانه‌ای داشته است. برخی این‌گونه تفسیر کردند که احمدی‌نژاد احتمالا در حال رایزنی برای تایید صلاحیت خود است.

از طرفی بخشی از اظهارات احمدی نژاد در پاسخ به حداد عادل این گمانه را تقویت می‌کند که احتمال حضور او در انتخابات سال آینده بسیار بالا رفته است.

او گفته است که «من هنوز درباره انتخابات نظری نداده ام. اما نمی‌توانم وضعیت افتضاح امروز کشور را تحمل کنم و درد و رنج و غصه‌های مردم را ببینم و کاری نکنم.»

احمدی نژاد همچنین گفته «نمی توانم فقر و بدبختی یک ملت بزرگ و تمدن ساز را که روی دریای ثروت نشسته است، ببینم و بی تفاوت باشم. این سوال به طور جدی مطرح است که اگر اداره کشور در دست ضد انقلاب بود آیا وضع خیلی بدتر از الان می‌شد؟ تمام تهمت ها، فشار‌ها و تخریب‌ها را با عشق به ملت ایران به جان خریدارم و با افتخار تحمل می‌کنم.»

با این وجود برخی از فعالان سیاسی هم معتقدند که احمدی نژاد با ایجاد جنجال و دست گذاشتن رو مسائل حساس و استراتژیک کشور قصد دارد گزینه خود را در انتخابات پیش رو عرضه کند. گزینه‌هایی که احتمالا از میان معاونین و وزرای کابینه او خواهند بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید