قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۰۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۰۶

قیمت هر اونس طلای جهانی با ۰.۱۴ درصد افزایش، امروز ۶ اسفند ماه ۱۳۹۹ به ۱۸۰۷ دلار و ۹۴ سنت رسید.

کد خبر : ۹۰۹۵۹
بازدید : ۴۵۷۴
طلا
فرادید | طلا در مسیر صعودی قرارگرفت. قیمت هر انوس طلای جهانی امروز ۶ اسفندماه ۱۳۹۹ با ۰.۱۴ درصد سود ۱۸۰۷ دلار و ۹۴ سنت رسید این درحالی است که کمینه قیمت طلا، ۱۸۰۴ دلار و ۷۱ سنت و قیمت بیشینه آن ۱۸۱۳ دلار و ۴۰ سنت ثبت شده است.

قیمت طلا در معاملات روز بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و عقب نشینی بازده اوراق خزانه، به بالاترین حد یک هفته اخیر صعود کرد.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت گفت: «یکی از معدود دارایی‌هایی که اشتها برای خرید ان کم شده در حال حاضر دلار است... و همین مسئله سبب تقویت قیمت طلا شده است.»

به گزارش فرادید؛ دلار به پایینترین حد یک ماه اخیر نزول کرده و طلا را برای دارندگان سایر ارز‌ها ارزانتر کرده است. همزمان سرمایه گذاران منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره گزارش پولی نیم سالانه در برابر کنگره هستند که از روز سه شنبه آغازشده است.

میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا که روز دوشنبه به بالاترین رقم حدود یک سال گذشته رسیده بود دیروز کاهش داشت و سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

کارشناسان می‌گویند: به نظر می‌رسد روند طلا نزولی است و فعلا هیچ نشانه‌ای از معکوس شدن آن وجود ندارد مگر این که انتظارات تورمی واقعا رشد کند یا بانک مرکزی درباره کنترل منحنی بازده اوراق قرضه صحبت کند. طلا که همواره در وضعیت افزایش نرخ تورم به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می‌شود، به دلیل نگرانی از رشد تورم شاهد ۱.۵ درصد رشد بود.

برخی تحلیلگران معتقدند که طلا در دوران کرونا که سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه امن دارایی بودند، به خوبی پشتیبانی شد، اما اوضاع در حال تغییر کردن است و آغاز رشد نرخ‌های بهره باعث می‌شود سرمایه گذاران دوباره به اوراق قرضه علاقمند شوند. با این حال اگر تورم اوج بگیرد، بازده ثابت اوراق قرضه ممکن است به شدت ضعیف شود.

در بازار سایر فلزات گرانبها هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱۲ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۷۲ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۲۵۳ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری بدون تغییر در محدوده ۲۳۵۹ دلار و ۵۰ سنت متوقف شد.
قیمت طلای جهانی در بازار
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید