همه چیز درباره سریال نوروز رنگی

همه چیز درباره سریال نوروز رنگی

سریال نوروز رنگی در حال تولید برای گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما بوده و قرار است شب‌های نوروز بر روی آنتن صدا و سیما قرار گیرد. بازیگرانی همچون رابعه اسکویی، علی مسعودی و یوسف تیموری در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

کد خبر : ۹۰۹۹۸
بازدید : ۱۴۰۲۱
سریال نوروز رنگی
فرادید | سریال «نوروز رنگی» در حال تولید برای گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما بوده و قرار است شب‌های نوروز بر روی آنتن صدا و سیما قرار گیرد. این سریال به قلم علیرضا مسعودی به نگارش درآمده و در ژانر کمدی-اجتماعی ساخته می‌شود، کارگردانی مجموعه تلویزیونی نوروز رنگی نیز برعهده مسعودی است.

به گزارش فرادید، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی نوروز رنگی در مشهد انجام شده و داستان این سریال حول محور سنت‌ها، گویش و لهجه مشهدی می‌چرخد، اکبر تحویلیان در مقام تهیه کننده در نوروز رنگی فعالیت می‌کند. پیش از نام نوروز رنگی قرار بود که این مجموعه تلویزیونی با نام هشت آباد روی آنتن صداوسیما قرار گیرد.


در واقع هشت آباد نام یک محله در این سریال بوده و همچنین نام فامیلی یکی از شخصیت‌های اصلی داستان مجموعه تلویزیونی نوروز رنگی است. مراحل تصویربرداری هشت آباد در محله پنج تن به پایان رسیده؛ به گفته کارگردان این سریال، به علت روایت داستان این سریال در دهه شصت این محله انتخاب شده است.

بازیگرانی همچون رابعه اسکویی، علی مسعودی، داریوش سلیمی، سیاوش مفیدی، هادی عامل هاشمی، جواد خواجوی، شهرام قائدی، جمشید حسینی، محمد اسلامی، سینا رازقی، ماهان عبدی، حمیدرضا شجره و برخی از بازیگران بومی حضور دارند. در اواخر کار هم یوسف تیموری به گروه اضافه می‌شود و کاراکتر «دایی محمود» را بازی می‌کند.

بازیگران سریال نوروز رنگی
جزئیات سریال نوروز رنگی

داستان سریال نوروز رنگی روایتگر سال‌هایی از دهه شصت بوده و فضای روز‌های پایانی اسفندماه را به تصویر می‌کشد. به گفته عوامل این سریال، نوروز رنگی زمانه‌ای را روایت می‌کند که مردم با وجود شرایط سخت جنگی زندگی می‌کردند، درواقع این مجموعه تلویزیونی روابط انسانی را به نمایش درآورده است؛ همچنین زمانی را نشان می‌دهد که همسایه‌ها با هم خوب و صمیمی هستند و به هم اطمینان دارند.

قصه سریال نوروز رنگی با خانواده‌ای آغاز می‌شود که در حاشیه مشهد زندگی می‌کنند آن‌ها با خرید یک تلویزیون رنگی اتفاقات جدیدی را در زندگی شان رقم می‌زنند. یکی از نقاط بارز این سریال، تیتراژ آن است که رسوم قدیمی مشهد را نشان خواهد داد. به تعبیر دست اندرکاران این مجموعه تلویزیونی، تیتراژ این سریال جزو شگفتانه‌های آن است چرا که بازیگران این مجموعه در تیتراژ سریال نیز حضور خواهند داشت.

علی مسعودی در مصاحبه مطبوعاتی اش به جزیئیات سریال جدیدش اشاره کرد و گفت: «احتمالاً سریال به مناسبت عید نوروز برسد و ۷۰ درصد بازیگران‌مان از هنرمندان خوب تئاتر و نمایش مشهدند. این را بدانید که حواسم را جمع می‌کنم هرکسی را جلوی دوربین نیاورم، کسانی که متوجه قاب مقدس تلویزیون‌اند و سیما را خانه خودشان می‌دانند. نسبت به مردم ایران متعهدند و مراقب‌اند هرکاری نکنند. این بار با کسانی کار می‌کنم که هر بامزگی را در فضای مجازی به تصویر نکشند و تعهد اخلاقی به گروه و پروژه داشته باشند. البته در کنار بازیگران خوب مشهدی از یکی دو چهره هم استفاده خواهم کرد.»

به گزارش فرادید؛ مدیرتولید سریال نوروز رنگی نیز درباره روند تولید این سریال گفته است که «سریال نوروز رنگی برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ کاملا آماده است و اکنون کار تصویربرداری و صداگذاری و دیگر مراحل ساختش به پایان رسیده است. کار ساخت این سریال جلوتر از دیگر سریال‌های نوروزی است و آماده پخش است.»

سید محمدمهدی مرتضوی به ویژگی‌های متفاوت سریال نوروز رنگی و اینکه این مجموعه می‌تواند آن را از دیگر سریال‌های نوروز ۱۴۰۰ متمایز کند اشاره کرد و گفت: «البته همه زحمت می‌کشند تا سریال‌های نوروزی جذابی تولید کنند، اما تا جایی که درباره سریال‌های نوروز ۱۴۰۰ می‌دانیم، برخی از این کار‌ها مناسب پخش در نوروز نیستند و به صلاح‌دید سازمان صداوسیما قرار است پخش شوند. ما نمی‌گوییم سریال هشت‌آباد سریال بهتری است، اما می‌توانیم بگوییم حس‌وحال خاص‌تری نسبت به دیگر سریال‌های نورز ۱۴۰۰ دارد که می‌تواند برای مخاطب جذاب‌تر باشد.»

او اضافه کرد: «ما در این سریال نوستالژی دهه ۶۰ را فضاسازی کردیم، با اتفاقات خاصی که می‌تواند برای همه مردم یادآور خاطراتشان باشد. از این‌رو شاید بشود گفت سریال نوروز رنگی فضای نزدیک‌تری نسبت به دیگر سریال‌ها برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ دارد.»

مرتضوی با بیان اینکه غلبه فضای مشهد این سریال می‌تواند برای مخاطب ملی نیز جذاب باشد، اظهار کرد: «این‌طور نیست که در این سریال همه اتفاقات مربوط به مشهد باشد. ما در این سریال آینه‌ای از اقوام را داریم، اقوامی از شهر‌های کرد، تهران، شیراز و... که اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد، بنابراین از این حیث می‌توان گفت این سریال جنبه ملی دارد.»

سریال نوروز رنگی قسمت بیوگرافی علی مسعودی

علیرضا مسعودی متولد ١٩ مهر ١٣۵١ در مشهد، کارگردان نویسنده، بازیگر و استندآپ کمدین مطرح کشور است. او فعالیت رسمی خود در عرصهٔنویسندگی را با نوشتن متن‌های طنز چند آیتم از برنامه ساعت خوش در سال ۷۴ آغاز کرده بود و به گفته خودش، نویسندگی غریزی است. علیرضا مسعودی، طرح اولیه فیلمنامه سریال قرارگاه مسکونی را از خاطرات واقعی خود در دوران سربازی‌اش الهام گرفت و به نگارش درآورد.

او کارگردانی سریال‌های «آخر خط (۱۳۹۹)»، «نوروز رنگی (۱۴۰۰)» و نویسندگی سریال‌های «ساعت خوش (۱۳۷۳)»، «ارث بابام (۱۳۸۱)» کوچه اقاقیا (۱۳۸۲)»، «آشتی‌کنان (۱۳۸۴)»، «یک و نیم هفته»، «قرارگاه مسکونی (۱۳۸۵)»، «سه در چهار (۱۳۸۷)»، «سه دونگ، سه دونگ (۱۳۸۹)»، «ورود زنده‌ها ممنوع (۱۳۸۹)»، «راه طولانی (۱۳۹۰)»، «آقا و خانم سنگی (۱۳۹۴)»، «آخر خط (۱۳۹۹)» برعهده داشت.

همچنین مسعودی در فیلم‌های «ما خیلی باحالیم (۱۳۹۶)»، «شکلاتی (۱۳۹۵)»، «اکسیدان (۱۳۹۵) (نقش کوتاه)»، «ثبت با سند برابر است (۱۳۹۴)»، «ناردون (۱۳۹۴)» و سریال‌های «نوروز رنگی (۱۴۰۰)»، «آخر خط (۹۹-۱۳۹۷)»، «آرماندو (۱۳۹۶)»، «لیسانسه‌ها (۱۳۹۶)»، «سفر در خانه (۱۳۹۶)»، «خندوانه»، «تن‌هایی لیلا (۱۳۹۴)»، «سه در چهار (۱۳۸۷)»، «بزنگاه (۱۳۸۷)» به ایفای نقش پرداخته است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید