قیمت جهانی طلا، امروز ۹۹/۱۲/۰۷

قیمت جهانی طلا، امروز ۹۹/۱۲/۰۷

در بازار امروز ۷ اسفندماه ۱۳۹۹، قیمت هر اونس طلای جهانی با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۷۹۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۰۰۸
بازدید : ۴۷۱۴
طلا
فرادید | طلا دوباره روند نزولی در پیش گرفت. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۷ اسفندماه ۱۳۹۹ تا لحظه تنظیم گزارش با کاهش ۰.۱۹ درصدی به ۱۷۹۶ دلار و ۶۰ سنت رسید. این درحالی است که قیمت طلا دیروز، حوالی همین ساعت در محدوده ۱۸۰۷ دلار قرار داشت.

مت اورتون، مدیر و متخصص پورتفولیو در شرکت کاریلون تاور ادوایزرز اظهار کرد: بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد در حدود یک سال اخیر رشد کرده است که نشان می‌دهد بازار تمایل دارد داستان احیای اقتصادی را بپذیرد و این امر قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

پاول روز سه شنبه بر تعهد بانک مرکزی آمریکا برای عدم تغییر سیاست‌های پولی تسهیلی برای یک آینده قابل پیش بینی تاکید کرد. رئیس بانک مرکزی آمریکا در کمیته بانکی سنا گفت، سیاست پولی این کشور همچنان باید انبساطی باقی بماند، زیرا روند ترمیم اقتصادی همچنان یکدست نیست و تا نقطه ایده آل فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: رشد اخیر بازده اوراق قرضه را نشانه مطلوبی از انتظارات اقتصادی برآورد کرده و نگرانی‌های تورمی ناشی از سیاست مالی آمریکا را کم اهمیت شمرده است. بر اساس این دیدگاه، افزایش بازده اوراق قرضه و نگرانی‌های مرتبط با تورم، بر نگرش سرمایه‌گذاران در بازار‌های سرمایه تاثیرگذاری اندکی داشته، اما همچنان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به طور کلی به این بازار خوش بین هستند.

به گزراش فرادید، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA اظهار کرد: طلا در منطقه خطر است، زیرا پاول به افزایش اخیر بازده اوراق قرضه، پاسخی نداد. بازده اوراق قرضه ممکن است پیش از این که بانک مرکزی دخالت کند، بسیار بالاتر رود و دورنمای قیمت طلا در کوتاه مدت را تغییر دهد.

در کوتاه مدت قیمت طلا همچنان نسبت به نوسانات اوراق قرضه واکنش نشان خواهد داد. تداوم سیاست انبساطی می‌تواند سبب تضعیف سوددهی اوراق قرضه شود و این جذابیت طلا برای سرمایه گذاران را افزایش می‌دهد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که سرمایه گذاران طلا شواهد رشد بازده اوراق قرضه و حتی افت ارزش دلار را می‌بینند، اما طلا موفق نشده است نیروی صعودی کسب کند. سطح مقاومت فنی طلا که در حال حاضر ۱۸۱۰ دلار است، غیرقابل رسیدن شده است.

با این حال آنچه به طلا ضربه زده است، بازده اسمی است و بازده واقعی اوراق خزانه ۱۰ ساله همچنان منفی ۰.۸ درصد است.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با ۰.۴۹ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۴۱ کاهش، به ۱۲۶۸ دلار و ۳۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۲۴۳۹ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.
قیمت لحظه ای طلا
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید