واکسن زدن؛ شرط شرکت در مراسم حج امسال

واکسن زدن؛ شرط شرکت در مراسم حج امسال

دریافت واکسن کرونا برای افرادی که مایل به شرکت در مراسم حج هستند، ضروری است و یکی از شرایط مشارکت در مراسم حج آینده به شمار می‌رود.

کد خبر : ۹۱۲۱۶
بازدید : ۵۸۴۹
مراسم حج

وزیر بهداشت عربستان اعلام کرد که پذیرش شرکت‌کنندگان در مراسم حج سال آینده مشروط به دریافت واکسن کروناست و کسانی که واکسن نزده باشند نمی‌توانند در مناسک حج حضور داشته باشند.

بر اساس خبری که روزنامه سعودی عکاظ امروز منتشر کرده، توفیق الربیعه تصریح کرد که دریافت واکسن کرونا برای افرادی که مایل به شرکت در مراسم حج هستند، ضروری است و یکی از شرایط مشارکت در مراسم حج آینده به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت عربستان سعودی بر تشکیل کمیته تزریق دوز‌های واکسن کرونا به شرکت کنندگان در مراسم حج و عمره تاکید کرد و افزود: «باید نیرو‌های انسانی لازم برای راه اندازی مراکز بهداشت در مکه و مدینه و گذرگاه‌های ورود حجاج جهت ادای مناسک حج در سال ۲۰۲۱ را تامین کنیم.»

در سال گذشته نیز به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، تنها یک هزار نفر خارجی که در عربستان سعودی سکونت دارند برای شرکت در مراسم حج امسال انتخاب شدند.
دوسوم از آن‌ها خارجی‌هایی از ۱۶۰ ملیت مختلف بودند که در عربستان زندگی می‌کردند و یک‌سوم نیرو‌های انتظامی و پزشکی بودند. یکی از شرط‌های پذیرش این زائران خارجی آن بود که بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن داشته و هیچ نشانه‌ای از ویروس نداشته باشند. افرادی که قبلاً به حج نرفته بودند در اولویت قرار گرفتند.

این در حالی است که در سال‌های گذشته حدود دو و نیم میلیون نفر در مراسم حج شرکت می‌کردند.

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید