ترور احمدی نژاد؛ تکرار یک ایده منسوخ

ترور احمدی نژاد؛ تکرار یک ایده منسوخ

یک هفته پس از جنجال محمود احمدی نژاد و حداد عادل، حالا او موضوع ترور خود را مطرح کرده است. ایده‌ای که بار‌ها از سوی او و یارانش تکرار شده است. اما این ادعا نخستین بار در روز‌های پایانی خرداد ماه ۸۷ از سوی احمدی نژاد در جمع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح شد.  

کد خبر : ۹۱۲۱۹
بازدید : ۶۵۴۱
ترور احمدی نژاد؛ تکرار یک ایده منسوخ
فرادید | محمود احمدی نژاد که در طول روز‌های اخیر با اظهاراتش جنجال‌های مختلفی را به پا کرده است، حالا در جمع یارانش در مازندران مدعی شده است که بحث ترور او جدی است. این ادعای او در حالی است که احمدی نژاد و یارانش در طول ۱۲ سال اخیر چندین بار این ادعا را تکرار کرده اند. برخی ناظران معتقدند که این ادعا‌ها با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.

به گزارش فرادید؛ روز‌های گذشته بود که رئیس دولت نهم و دهم در دیدار با یاران مازندرانی اش ادعای ترور خود را مطرح کرد. او در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد ترورش گفته است که «من هم معتقد هستم که بحث ترور جدی است. خودشان می‌کشند، خودشان هم مراسم عزاداری برپا می‌کنند و بعد دیگران را متهم می‌کنند!»


او به شکل واضح توضیح نداده که چه کسی و یا چه کسانی موضوع ترور را طرح کرده اند، اما گفته است که «بروید و ببینید که آن کانال تلگرامی مال چه کسی است که رسما تهدید کرده است که ما می‌خواهیم ترور کنیم، پیدا می‌شود.»

احمدی نژاد در این نشست به نام این کانال تلگرامی اشاره نکرده است، اماسایت دولت بهار وابسته به او، مدعی است که این مسئله ابتدا از سوی یک کانال تلگرامی بی نام و نشان به اسم «خیانت خواص» مطرح شده است.

این کانال تلگرامی نوشته است که «سرنوشت احمدی‌نژاد نه مانند بنی‌صدر، خاتمی و موسوی بلکه مانند بختیار خواهد شد.».

اما رئیس دولت نهم و دهم در پاسخ به این تهدید‌ها گفته است که «من مسائل را گفته و تشریح کرده ام، چون اطلاع دارم که کجاها، چه کسانی می‌نشینند و چه تصمیماتی می‌گیرند. این‌ها را گفته ام، ضبط کرده ام و در چندین جای مطمئن قرار داده ام. همان‌هایی را که نوشته ام دنبال کنید، می‌توانید متوجه بشوید که وابسته به کجا‌ها هستند.

ترور احمدی نژاد؛ تکرار یک ایده منسوخ

ترور احمدی نژاد؛ تکرار یک ایده منسوخ
یک هفته پس از جنجال محمود احمدی نژاد و حداد عادل، حالا او موضوع ترور خود را مطرح کرده است. ایده‌ای که بار‌ها از سوی او و یارانش تکرار شده است. اما این ادعا نخستین بار در روز‌های پایانی خرداد ماه ۸۷ از سوی احمدی نژاد در جمع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح شد.

او در این نشست مدعی شده بود که در جریان سفرش به عراق عده‌ای قصد ربودن و ترور او را داشته اند. اما چیزی نگذشت که مقامات عراقی این موضوع را تکذیب کردند.

البته احمدی نژاد از ادعای خود عقب ننشست و این بار مسئولین عراقی را تهدید کرد که مدارکی در این رابطه منتشر می‌کند. اما این تهدید او هیچ گاه عملی نشد.

یک ماه بعد هم، ادعای ترور احمدی نژاد این بار از سوی علی ذبیحی، از مشاوران رسانه‌ای سابق او مطرح شد. البته این ادعا به اینجا ختم نشد و در طول انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به اوج خود رسید. در همان سال‌ها رسانه‌های خبری نزدیک به احمدی نژاد بار‌ها شایعه ترور او را مخابره کردند.

با این وجود، یک سال بعد هم گروه خبری رویترز ادعای ترور رئیس دولت نهم و دهم در جریان بازدید از استان همدان را مطرح کرد. این رسانه مدعی شده بود که کاروان احمدی‌نژاد هنگامی که از میدان هوایی همدان به سوی یک محل ورزشی در حرکت بود، مورد حمله با یک بمب دست‌ساز قرار گرفته است.

اما چیزی نگذشت که این ادعا از سوی دفتر احمدی نژاد و صداوسیما تکذیب شد.

در نهایت ۲۴ روز قبل هم سایت دولت بهار با انتشار گزارشی تحت عنوان «هشدار امنیتی» نوشته بود: «برخی معتقدند اخبار انفجار‌ها در نارمک که برخی رسانه‌ها با بزرگنمایی منتشر کردند، زمینه‌چینی برای عادی جلوه دادن سوءقصد به فرزند ملت، دکتر محمود احمدی‌نژاد است.»

حالا در آخرین بار محمود احمدی نژاد و یارانش ادعای ترور را بار دیگر تکرار کرده اند.

علاوه بر محمود احمدی نژاد، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای او نیز در توئیترش نوشته است: «احمدی نژاد و یارانش را ترور تهدید کرده اند. قلب‌های ما طالب دشنه‌ها آخته و داغ نامردمانی است که سیه روزی و تباهی را برای این سرزمین به ارمغان آورده اند. آن‌ها بدانند که هرگز از مطالبه حقوق ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد. امیدوارم با کشتن ما، جنون قدرت طلبی شان کاسته شود.»
ترور احمدی نژاد؛ تکرار یک ایده منسوخ
پس پشت ادعای ترور احمدی نژاد
رئیس دولت نهم و دهم و یارانش در حالی ایده ترور را مطرح می‌کنند که تنها سه ماه به آغاز انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است. ناظران معتقدند که احمدی نژاد و نزدیکانش با این اخبار در تلاش هستند تا دوباره به صدر اخبار برگردند.

برخی نیز می‌گویند که احمدی نژاد با طرح چنین موضوعاتی سعی در مظلوم نمایی و جریحه دار کردن احساسات عمومی و رسیدن به اهداف خود دارد.

در این میان، برخی از رسانه‌های اصولگرا به ادعا‌ها و موضع گیری‌های احمدی نژاد تاخته اند. آن‌ها معتقدند که احمدی نژاد برای دیدن شدن و فراموش نشدن چنین سناریو‌های را طرح می‌کند.

در این رابطه روزنامه جوان با انتقاد از احمدی نژاد و ادعای ترورش، در گزارش مفصلی نوشته است: «کلیت چنین جنجال‌آفرینی‌هایی که بر مبنای «الغریق یتشبث بکل حشیش» انجام می‌گیرد، قابل درک است؛ اما باید از باب تذکر به رئیس جمهور محترم سابق عرض کرد بهتر نیست این «دیده‌شدن برای فراموش نشدن» به همان حرکت‌های تبلیغاتی معمولش منتهی گردد و وارد سناریویی نشود که طی آن دشمنان فرصت‌طلب امیدی برای ناامن جلوه دادن ایران اسلامی و اتهام افکنی به نظام پیدا کنند؟ آیا بهتر نیست به جای القای ناامنی و ایجاد نگرانی برای مردم، بر همان تاکتیک «سوپرمن‌نمایی» تمرکز کند؟»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید