قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۱۳

قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۱۳

قیمت بیت کوین امروز ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹ با ۲.۰۳ درصد کاهش به ۴۸۷۲۵ دلار معادل ۱۲۶۷۶۲۹۲۱۱ تومان رسید.

کد خبر : ۹۱۲۲۴
بازدید : ۵۴۰۲
بیت کوین
فرادید | امروز ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۹، قیمت بیت کوین کاهش ۲.۰۳ درصدی را در بازار ارز‌های دیجیتال ثبت کرد و به ۴۸۷۲۵ دلار معادل ۱۲۶۷۶۲۹۲۱۱ تومان رسید.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC با ارزش بازار حدود ۹۰۸.۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۳۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۴۵.۷۷ میلیارد دلار است.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ (۲۱ February ۲۰۲۱) معادل ۵۸،۳۳۰.۵۷ دلار بوده که همینک %۱۶.۴۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۴ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

به گزارش فرادید، بیت کوین روز دوشنبه پس از گزارشی از سی تی بانک آمریکا مبنی بر اینکه این دارایی دیجیتال می‌تواند روزی به یک ارز ترجیحی برای تجارت بین المللی تبدیل شود، مجدداً به کانال ۴۸ هزار دلار بازگشت.

بانک سیتی آمریکا در گزارشی به بررسی روند بازار ارز‌های دیجیتالی پرداخته و نتیجه گرفته است امکان استفاده از ارز‌های دیجیتالی به عنوان ارز‌های ترجیحی در تجارت جهانی در آینده وجود دارد. به گفته سیتی، عملکرد اخیر بیتکوین ناشی از درگیر شدن سرمایه گذاران در بازار ارز‌های دیجیتالی بوده و برخلاف سال‌های قبل، این سرمایه گذاران خرد نیستند که اکثریت بازار را در اختیار دارند بلکه بازار دیگر در اختیار بازیگران بزرگ تری است.

تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری ایالات متحده نوشتند: ورود سرمایه گذاران نهادی، اعتماد به بیت کوین را برانگیخته است، اما هنوز مسائل پایداری وجود دارد که می‌تواند استقبال گسترده از این ارز رمزپایه را محدود کند.

این بانک اعلام کرد: بیت‌کوین که در حقیقت به‌عنوان ابزاری برای تجارت طراحی شده است هنوز در اقتصاد‌های بزرگ دنیا چندان مورد استفاده تجاری قرار نمی‌گیرد. نوسانات بالای قیمتی و همچنین هزینه تراکنش بالای این پول دیجیتال از جمله موانع تبدیل بیت‌کوین به ابزاری برای مبادله هستند.

این در حالی است که هفته گذشته قیمت بیت کوین بعد از رسیدن به ۵۸ هزار دلار به حدود ۴۷ هزار دلار سقوط کرد. کارشناسان رمز ارز‌ها هشدار داده بودند که سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و برخی ارز‌های دیجیتال اشتباه است چرا که به احتمال زیاد به زودی قیمت‌ها نزولی خواهند شد.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که عمده‌ترین عامل صعود یک روزه بیت‌کوین فروکش تب افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا بود؛ نرخ اوراق خزانه‌داری آمریکا با سررسید ۱۰ ساله در هفته گذشته تا مرز ۶/ ۱ درصد افزایش پیدا کرده بود، اما فعلا در محدوده ۴/ ۱ درصدی آرام گرفته است.

در سوی دیگر بازار و در جایگاه دوم، اتریوم هم با ثبت ۴.۴۲ درصد کاهش به قیمت ۱۵۱۲.۰۷ دلار رسید و تتر با قیمت ۱.۰۰ دلار معامله می‌شود.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید