هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۲/۲۱

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۲/۲۱

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۲۱ اسفندماه در نقاط سردسیر مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۱۵۵۳
بازدید : ۵۴۳۳
فرادید | بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری ایران ، امروز ۲۱ اسفندماه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، قم و استان‌های ساحلی خزر، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش باران و در نقاط سردسیر مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می‌شود.

این سامانه روز پنجشنبه تقویت شده و به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزان، جنوب استان‌های کرمان و خراسان جنوبی و فارس، در سایر نقاط کشور بارش و وزش شدید باد رخ خواهد داد که بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

آب گرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه ها، سیلاب، اختلال در تردد، کاهش دید، کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، تاخیر یا لغو پروازها در اثر فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

این سامانه شنبه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش باران و برف و وزش باد شدید شده و سپس از کشور خارج می‌شود.
به گزارش فرادید؛ به علاوه به سبب وزش شدید باد در روز جمعه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور و ارتفاعات البرز و روز پنجشنبه در نیمه غربی کشور، جمعه در نیمه شرقی، نواحی مرکزی و جنوبی کشور و شنبه در نیمه شرقی وزش باد شدید می‌باشد که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

طی روز‌های پنجشنبه و جمعه حضور گرد و خاک از سمت عراق در آسمان استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام دور از انتظار نیست. پنجشنبه و جمعه و شنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌باشد. خلیج فارس تا روز شنبه مواج است.
همچنین روز جمعه کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز و شمال شرق و روز شنبه کاهش ۱۲ تا ۱۸ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در شمال شرق خواهیم داشت.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید