اخبار حوادث روز، ۹۹/۱۲/۲۴

اخبار حوادث روز، ۹۹/۱۲/۲۴

در اخبار حوادث امروز ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹ راز قتل مهندس جوان در محل کارش با گذشت یک ماه از این جنایت با اعترافات کارگر ساختمانی فاش شد.

کد خبر : ۹۱۶۳۳
بازدید : ۱۱۶۴۱
حوادث روز
فراديد | اخبار حوادث روز ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹ را با گزارش روزنامه ایران از قتل یک مادر به دست پسرش آغازمی کنیم. در دادگاه بررسی این واقعه متهم به قتل گقت: بعد از فوت پدرم من و مادر و خواهرم با هم زندگی می‌کردیم. از چند سال قبل معتاد شده بودم.
به همین خاطر با مادر و خواهرم همیشه درگیر بودم. از وقتی فهمیدم مادرم خانه‌مان را به نام خواهرم سند زده، رابطه‌ام با آن‌ها بدتر شد. این رفتار مادرم باعث شده بود کینه او و خواهرم را به دل بگیرم.

وی در تشریح جزییات قتل گفت: روز حادثه دوباره با مادرم درگیر شدم، اما او شروع به داد و فریاد کرد. من او را هل دادم که سرش به دیوار راه پله‌ها خورد و خونریزی کرد...

خواستگار قلابی در فضای مجازی

روزنامه شرق در صفحه حوادث نوشت: دو پسر جوان که در پرونده‌های جداگانه با خواستگاری اینترنتی از دختران و اغفال آن‌ها دست به کلاهبرداری زده بودند، دستگیر شدند. اولین پرونده درپی طرح شکایتی از سوی دختری جوان با موضوع کلاهبرداری در پلیس فتای استان ایلام تشکیل شد.

شاکی در اظهارات خود عنوان کرد: در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی آشنا شدم. آن پسر به من ابراز علاقه کرد و من نیز به او علاقه‌مند شدم

پسر جوان پس از خواستگاری و جلب اعتماد من به بهانه ازدواج مبالغی از من قرض گرفت، اما پس از آن ارتباط خودش را قطع کرد و بعد از آن بود که فهمیدم طعمه کلاهبرداری شده‌ام...

قتل مهندس جوان به دست نظافتچی

راز قتل مهندس جوان در محل کارش با گذشت یک ماه از این جنایت با اعترافات کارگر ساختمانی فاش شد. مأموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران در ساعت ۱۰:۱۷ شامگاه جمعه، ۱۹ دی از وقوع یک جنایت باخبر شده و موضوع را به بازپرس مصطفی واحدی، اعلام کردند.

مقتول پسر ۳۶ ساله‌ای بود که در محل کارش به قتل رسیده بود. دفتر کار وی در طبقه اول خانه ویلایی‌شان واقع شده بود...

همسرکشی با کمک فرزند

در ادامه اخبار حوادث روزنامه می‌خوانیم: زنی که متهم است شوهرش را به قتل رسانده و جسد او را با کمک پسرش از خانه بیرون برده است، در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او برای افشای جزئیات جنایت در جریان است.

رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که کارآگاهان جنایی استان گلستان در جریان کشف جسد مردی میانسال در کنار جاده‌ای کم‌تردد قرار گرفتند.

در بررسی‌های اولیه معلوم شد مقتول فردی است که خانواده او چند روز پیش گم‌شدنش را به پلیس گزارش داده بودند. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات از اعضای خانواده این مرد که سیروس نام داشت، آغاز شد، اما آن‌ها هیچ اطلاعی از جزئیات جنایت نداشتند...

همچنین در گزارشی تلخ و ناگوار، خبر گازگرفتگی زوج جوان در تهران منتشر شد: حادثه گازگرفتگی منزل مسکونی در خیابان نبرد واقع در شرق تهران منجر به فوت دو جوان ساکن در این منزل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره جزئیات این حادثه به ایرنا گفت: ساعت ۱۹ دقیقه بامداد دیروز حادثه گازگرفتگی در خیابان نبرد شمالی، خیابان نجار‌محمودی به سامانه ١٢۵ اعلام و بلافاصله مأموران ایستگاه شماره ۴٨ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سیدجلال ملکی افزود: محل حادثه ساختمان پنج‌طبقه مسکونی ١٠‌واحدی بود که آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه‌های گازسنج متوجه شدند در طبقه دوم این ساختمان و در واحدی ۴۴‌متری نشت گاز روی داده بود.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان زمانی که دیدند کسی در این واحد پاسخ‌گو نیست با حضور عوامل انتظامی در واحد را باز کردند و به محض ورود به داخل با مرد و زن ٢۵‌ساله‌ای مواجه شدند که بی‌حال بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به تشخیص عوامل اورژانس معاینات انجام و مشخص شد این دو فرد به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید‌کربن جان خود را از دست داده‌اند. به گفته وی، قبل از رسیدن آتش‌نشانان یک فرد دیگر به دلیل مسمومیت با این گاز کشنده روانه بیمارستان شده بود.

ملکی توصیه کرد: زمانی که یکباره هوا سرد می‌شود، افراد مجدد وسایل گرمایشی را نصب می‌کنند؛ بنابراین ممکن است با بی‌احتیاطی این اقدام را انجام دهند. به همین دلیل تأکید ما بر این است که افراد حین راه‌اندازی مجدد وسایل گرمایشی، تمام تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا شاهد چنین اتفاق ناگواری نباشیم.

همچنین در بخش حوادث روزنامه ایران آمده است: مرد کلاهبردار که در پوشش پیک موتوری رستوران با س رقت اطلاعات و کپی کارت بانکی شهروندان ، اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می‌کرد از سوی پلیس دستگیر شد.

تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کردند در حالیکه کارت عابربانک در اختیار خودشان بوده، در چندین مرحله مبالغ بالایی از حسابشان برداشت شده است.

پس از این شکایت کارشناسان پلیس اقدامات ویژه‌ای را آغاز کردند و با مطالعه اظهارات شاکی‌های پرونده متوجه شدند همه مالباختگان از یک رستوران در یکی از مناطق تهران غذا سفارش داده و با کارت خود مبلغ غذا را به پیک موتوری پرداخت کرده بودند.

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: با بررسی‌های بیشتر و درنظر گرفتن همه جوانب پرونده، برای پلیس محرز شد مجرم با نصب یک دستگاه اسکیمر در دستگاه‌های کارتخوان با پوشش پیک موتوری رستوران اقدام به سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی شهروندان می‌کند و در ازای خرید فست فود مبالغ بسیار زیادی را به‌صورت غیرمجاز از حساب مشتریان آن رستوران برداشت کرده است.
بنابراین متهم شناسایی و دستگیر شد، اما پس از انتقال به پلیس فتا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد تا اینکه پس از روبه رو شدن با شاکی‌های پرونده و ادله موجود ضمن پذیرش جرم ارتکابی به کلاهبرداری از حدود ۲۱ نفر با این روش به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه کلاهبرداری با این روش ناشی از افشای رمز توسط صاحبان کارت‌های بانکی است توصیه کرد: انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را خود افراد و با رعایت جوانب امنیتی انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید