همه چیز درباره سریال لوتی؛ فصل دوم سریال گاندو

همه چیز درباره سریال لوتی؛ فصل دوم سریال گاندو

به احتمال زیاد سریال لوتی همچون فصل قبلی‌اش گاندو یک اثر امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات، وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های داخل و خارج از ایران باشد. پخش این سریال از اول فرودین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و زمان پخش سریال لوتی طبق روال سریال‌های شبکه سه سیما، ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه است و تکرار آن نیز ساعت ۲ بامداد و ۱۱ صبح خواهد بود.

کد خبر : ۹۱۶۵۹
بازدید : ۲۲۰۵۰
سریال لوتی
فرادید | درحالی که سریال بوتیمار برای کنداکتور شبکه سه در ایام نوروز در نظر گرفته شده بود، اما مدتی است که زمزمه‌هایی درباره پخش فصل دوم سریال گاندو در ایام نوروز و جایگزین شدن این سریال با بوتیمار شنیده می‌شود.

به گزارش فرادید، با‌اینکه یکسالی از پخش فصل اول مجموعه گاندو می‌گذرد و حواشی که به دنبال داشت باعث شد تا حرفی از ساخت آن در میان نباشد، اما دست اندرکاران این سریال چند ماهی است که در سکوت خبری به ساخت گاندو ۲ پرداخته اند. حالا نام گاندو به لوتی تغییر یافته و مجموعه تلویزیونی لوتی از سریال‌های نوروزی به شمار می‌رود.



این درحالی است که تا پیش از این، روال رایج در نوروز پخش سریال‌های طنز بوده و نمایش مجموعه‌ای با مضمون امنیتی-سیاسی در نوروز سابقه نداشته، مجموعه لوتی در نوروز ۱۴۰۰ باید با سریال‌های نوروزی بسیاری به رقابت بپردازد که از جمله آن‌ها نون خ ۳ سریال خوش نام این روزها است.

جواد افشار کارگردانی سریال لوتی را به عهده دارد، فصل اول گاندو را هم خودش ساخته بود. تهیه‌کنندگی این سریال همچون فصل قبلی گاندو برعهده مجتبی امینی بوده و قصه سریال لوتی را نیز آرش قادری به نگارش درآورده است. از بازیگران اصلی این سریال نیز می‌توان به داریوش فرهنگ، وحید رهبانی، پندار اکبری، علی افشار، امیریل ارجمند و بهمن دان اشاره کرد.
پخش این سریال از اول فرودین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و زمان پخش سریال لوتی طبق روال سریال‌های شبکه سه سیما، ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه است و تکرار آن نیز ساعت ۲ بامداد و ۱۱ صبح خواهد بود.

خلاصه سریال لوتی
قصه سریال لوتی درباره چیست؟

به احتمال زیاد مجموعه تلویزیونی لوتی همچون فصل قبلی‌اش یک اثر امنیتی است و فیلمنامه آن بر اساس مستندات، وقایع تاریخی و کشف جاسوس‌های داخل و خارج از ایران باشد. بخی از منابع ادعا کرده اند فصل جدید مجموعه درباره دسیسه سرویسی خارجی برای ضربه زدن به ایران خواهد بود.

مهدی آذرپندار مدیر فیلم و سریال شبکه ۳ سیما درباره مجموعه تلویزیونی لوتی که قرار است به زودی پخش شود گفته است که «لوتی تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به ایران و مقابله نیرو‌های داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید.»

البته بهمن دان، بازیگر این سریال درباره حضور خود در مجموعه لوتی گفته بود که «بتازگی برای بازی در سریال «گاندو ۲» قرارداد بسته‌ام که در آن نقش امیر موسوی، فرمانده ارتش را بازی می‌کنم. شروع داستان با قضیه توقیف کشتی انگلیسی در آب‌های ایران شروع می‌شود و ادامه سریال به مساله شهری و جاسوسی که در شهر اتفاق می‌افتد مربوط است.»

یکی از اتفاقات قابل توجه سریال لوتی، حضور سیاوش قاسمی بازیگر شناخته شده تلویزیون و سینما است. او پیش از حضور در این سریال با دوربین مخفی، نقش عادل فردوسی‌پور در کار حسین سهیلی‌زاده و کار‌های مهران مدیری شناخته می‌شد.

سیاوش قاسمی در مصاحبه مطبوعاتی اش اعلام کرده بود که «من فکر می‌کنم قبل از هر اظهارنظری، این بهترین تصمیمی بود که شبکه سه سیما گرفت و مجموعه تلویزیونی لوتی یا همان گاندو۲ را برای آنتن نوروزی‌اش انتخاب کرد. چون اعتقاد دارم این سریال رقیب جدی برای دیگر سریال‌های نوروزی شبکه‌های تلویزیونی خواهد بود.»

او می‌گوید که «جالب است بدانید در سریال سکانسی فیلمبرداری می‌شد که ساختمان چند طبقه‌ای بدون اینکه بازیگران خبر داشته باشند ریزش می‌کند. البته تا جایی که اطلاع دارم گروه فیلمبرداری می‌دانستند. وقتی این صحنه را پشت مانیتور می‌دیدیم آن‌قدر طبیعی بود که در سینمای هالیوود هم دیده نمی‌شود. بیشتر این صحنه‌ها در کروماکی طراحی می‌شود، اما جواد افشار اصرار داشت این صحنه طبیعی باشد.»

بازیگر سریال لوتی با بیان اینکه منتظر کاری بسیار جذاب و دیدنی باشید که امسال عید نوروز ۱۴۰۰ با گاندو رقم خواهد خورد، به نقش خودش نیز اشاره کرد و گفت: «نقشی که دیالوگ ندارد و انگار آدم کر و لالی است؛ با چشم و نگاهش بازی می‌کند و از هر جهت با گریم متفاوت و اتفاقات جدید، این نقش را از هر حیث جذاب می‌کند.

قسمت لوتی گاندو 2
لوتی و دور ماندن از حواشی

برخی از گمانه زنی حاکی از این است که سازندگان سریال گاندو برای دور ماندن از حواشی و حساسیت‌هایی که دور این سریال می‌گذرد، از عنوان موقتی «لوتی» استفاده کرده‌اند و «گاندو» در نهایت با اسم اصلی خود روی آنتن شبکه ۳ قرار خواهد گرفت.

سید رضا اورنگ منتقد سینما و تلویزیون معتقد است که پخش سریال لوتی در ایام نوروز کار جالبی نخواهد بود. او همچنین اظهار داشت: «گاندو حتی آن زمان که پخش شد سریال جذابی نبود و تنها با جنجال‌های خبری توانست سر زبان‌ها بیفتد. اگر قرار است فصل دوم سریال «گاندو» دیده شود نباید در ایام نوروز پخش شود چرا که مردم در این ایام اصلاً سریالی با این موضوع را دنبال نمی‌کنند و اصلاً حوصله دنبال کردن مسائل امنیتی را ندارند.»

طبق گفته‌های این منتقد سینما و تلویزیون، مردم در روز‌های نوروز بیش از هر چیز ترجیح می‌دهند تفریح کنند و سرگرم باشند و سریال گاندو با موضوع و قصه‌ای که دارد هیچ ربطی به نوروز و حال و هوای آن ندارد. احتمالاً مدیران تلویزیون نیز این مسئله را می‌دانند، اما برایشان مهم نیست و، چون سریالی آماده پخش ندارند فقط به فکر پر کردن آنتن تلویزیون هستند.

اما برخی دیگر از منتقدان نیز این باور را دارند که «پخش گاندو به دلیل تم امنیتی این سریال یک ریسک بزرگ برای نوروز به شمار می‌رود. اغلب سریال‌های نوروزی بنا به یک سنت ماندگار، مجموعه‌های کمدی و طنز هستند و ساختارشکنی شبکه ۳ برای پخش سریالی جدی با داستانی امنیتی، می‌تواند در صورت موفقیت به ذائقه‌سازی در مخاطبان نوروزی سیما منجر شود.».

اما به طور کلی اگر لوتی یا گاندو ۲ بخواهد نوروز را با موفقیت پشت سر بگذارد، باید تلاش کند در رقابت با سریال پرطرفدار نون خ، مخاطب بیشتری را به خود جذب کند.

بازیگران سریال لوتی

بازیگران اصلی سریال لوتی شامل وحید رهبانی، داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، لیلا اوتادی، سارا خویینی‌ها، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، نگار عابدی، خسرو شهراز، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، مجید نوروزی، علی افشار، اتابک نادری، سارا محمدی (خواهر نرگس محمدی) و نیلوفر شهیدی می شوند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید