همه چیز درباره سریال دودکش ۲

همه چیز درباره سریال دودکش ۲

در سری دوم دودکش، برزو نیک نژاد علاوه بر نویسندگی، کارگردانی این سریال را نیز برعهده دارد. او در یکی از گفت‌و‌گوهایش اعلام کرده بود که کار تصویربرداری را شروع کرده و امیدوار است خوب پیش برود.

کد خبر : ۹۱۷۰۹
بازدید : ۱۱۴۴۶
 سریال دودکش ۲
فرادید | سریال دودکش۲ به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی از اواسط بهمن ماه و در سکوت خبری وارد مرحله فیلمبرداری شده است. فصل اول این سریال نخستین بار به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی در ماه رمضان سال ۱۳۹۲ از شبکه یک سیما پخش شد و با توجه به ژانر کمدی و خانوادگی اش توانست به یکی از آثار پرمخاطب تبدیل شود.

به گزارش فرادید، گفته می‌شود که مجموعه کمدی دودکش۲ ادامه دو سریال مرتبط دودکش و پادری است و احتمال دارد که این سریال برای پخش در ماه رمضان آماده شود. سازندگان دودکش۲ قصد دارند تا تصویربرداری این سریال را علاوه بر تهران در شهر دیگری نیز ادامه دهند.


در سری دوم دودکش، برزو نیک نژاد علاوه بر نویسندگی، کارگردانی این سریال را نیز برعهده دارد. او در یکی از گفت‌و‌گوهایش اعلام کرده بود که کار تصویربرداری را شروع کرده و امیدوار است خوب پیش برود. نیک نژاد درباره زمان پخش سریال دودکش۲ گفته است که هنوز درباره رسیدن یا نرسیدن به زمان خاصی نمی‌توان صحبتی کرد.

بررسی سریال دودکش ۲

در خلاصه داستان سریال دودکش۲ اینگونه آمده است که «خانواده فیروز مشتاق که بی قیف و قپی به سفری رفته اند، در راه بازگشت به تهران با دختری همسفر می‌شوند که از نظر بهروز، «نیمه گمشده» قلمداد می‌شود و این، شروعی برای فرو رفتن خانواده در آمپاس است!.
بماند که با آنچه از نصرت و شرایط جدیدش مشهود به نظر می‌رسد، بستر قمپزش گسترده‌تر از قبل شده است و با عقبه‌ای که از آنان سراغ داریم، ماجرا‌هایی آغاز می‌شوند که بی هیچ شائبه‌ای در زندگی همه و بویژه کسانی که پا به قالیشویی می‌گذارند، تاثیرگذار هستند!.»
نویسنده و کارگردان دودکش۲ درباره پخش این سریال در ماه رمضان، اظهار داشت که «برای ما کیفیت اهمیت دارد و باید پیش برویم تا بهتر بتوان تصمیم‌گیری کرد. به هر حال این روز‌ها شرایط کرونا هم مزید بر علت شده که کار‌ها یک مقدار زمان‌بر‌تر پیش بروند.»

او همچنین به حضور بازیگران قدیمی و اضافه شدن بازیگران جدید هم اشاره کرد و گفت: «آن گروه قدیمی حضور دارند، اما بازیگران جدید هم به تناوب قصه و اتفاقات، اضافه خواهند شد.»

بنابر گفته‌های دست اندرکاران مجموعه تلویزیونی دودکش ۲، هنوز نمی‌توان درباره کنداکتور ماه رمضان تلویزیون به صورت قطعی صحبت کرد؛ همان‌طور که سریال‌های نوروزی هم با تمام گمانه‌زنی‌ها و اعلام گروه‌های سازنده، باز توسط مدیران و دست‌اندرکاران با تغییراتی همراه شد.

گمانه زنی‌هایی درباره حضور هومن برق‌نورد، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، نگار عابدی، امیرحسین رستمی، محمدرضا شیرخانلو و یاس نوروزی که پیش از این در فصل اول این سریال ایفای نقش کردند وجود دارد؛ و گفته شده که بازیگران دیگری در آینده به این پروژه اضافه خواهند شد.
خلاصه سریال دودکش ۲

زوج کمدی دودکش

هومن برق نورد و بهنام تشکر بازیگران مطرح کشور هستند که از آن‌ها با نام زوج کمدی یاد می‌شود. محمدحسین لطیفی در سریال «دودکش»، استفاده بسیار خوبی از این زوج کمدی کرده بود و با نقش‌های متفاوتی که به آن‌ها سپرد، اجازه نداد آن‌ها به تکرار سریال دزد و پلیس بیفتند.

هومن برق‌نورد در این سریال نقش پدر شریف و زحمتکش یک خانواده را بازی کرد که کاملا با «داود» سریال دزود و پلیس متفاوت بود. علاوه بر ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی، بازی متفاوت برق‌نورد نیز کاملا با ایفاگری نقش او در «دزد و پلیس» تناقض داشت.

بهنام تشکر هم با کاراکتر «نصرت» در سریال دودکش، با نقش بسیار متفاوتی ظاهر شد. او به عنوان داماد خانواده «مشتاق»، مردی فرصت‌طلب و سودجو بود که برای حل مشکلات مالی خانواده خود تلاشی نمی‌کرد و همیشه منتظر بود تا از غیب برایش پول برسد، اما در عین حال با برادر همسر خود «فیروز» نیز بسیار رقابت می‌کرد.

کل‌کل‌های این دو شخصیت و رقابت آن‌ها با هم که درست در نقطه مقابل یکدیگر قرار داشتند، لحظات کمدی زیادی در سریال به وجود می‌آورد. قصه «دودکش» با حضور بازیگران اصلی این سریال و همچنین اضافه شدن بازیگران جدیدی در سری دوم این مجموعه با نام جدید «پادری» ادامه یافت که در این فصل نمشکلات جدیدی بر سر راه خانواده مشتاق قرار گرفت.

بااین حال ایفای نقش‌های جدیدی از طرف زوج کمدی، هومن برق‌نورد و بهنام تشکر در «دودکش» و «پادری» باعث شد تا این دو بازیگر حضور متفاوت و موفق تری در این سریال‌ها داشته باشند.

بازیگران و عوامل سریال دودکش ۲
بازیگران و عوامل سریال دودکش ۲

مجموعه دودکش به کارگردانی محمدحسین لطیفی، تهیه کنندگی زینب تقوایی، نویسندگی برزو نیک نژاد و حسن وارسته در ژانر کمدی-خانوادگی ساخته شد و رمضان ۱۳۹۲روی آنتن شبکه یک قرار گرفت. سری دوم این مجموعه تلویزیونی نیز در سال ۱۳۹۵ به نام سریال پادری به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شده بود.

سریال دودکش، روایتگر داستان زندگی افرادی است که با مشکلات مالی و دیگر درگیری‌های زندگیشان، دست و پنجه نرم می‌کنند، در این میان برخی از این افراد همچون فیروز، با توکل به خدا و تلاش خودشان برای رفاه خانواده‌شان می‌جنگند، اما برخی دیگر نظیر نصرت، برادر همسر فیروز، نگاه‌شان را به دستان دیگران دوخته اند.

شخصیت فیروز نماد مرد خانواده‌دوست و زحمت‌کشی است که بخاطر خانواده هر سختی را به جان می‌خرد. او در این سریال به همراه خانواده و آشنایانش، یک قالی‌شویی را اداره می‌کند؛ اما با پلمپ شدن درب محل کار و زندگی او توسط مأموران شهرداری، دردسر‌های تازه‌ای سر راهش ظاهر می‌شود. لوکیشن اصلی داستان یک قالیشویی است که با اتفاقات طنز بسیاری همراه می‌شود.

بهومن برق نورد، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، الناز حبیبی، بهنام تشکر، نگار عابدی، جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، اردشیر کاظمی، لیدا عباسی، نصرت میرعظیمی، کیانوش گرامی، مهدی دانایی مقدم، سید رضا حسینی، نوید خداشناس، گیتی معینی، پروین میکده، محمدعلی تقوی، حسین زمانی، پوریا میاندهی و رونیکا محمدی در دودکش ۱ به ایفای نقش پرداختند.

تهیه‌کننده: زینب تقوایی، کارگردان: محمدحسین لطیفی، نویسندگان: برزو نیک نژاد، حسن وارسته، خواننده: رضا صادقی، موسیقی: آریا عظیمی نژاد، مدیر تولید:محمد صادق آذین، تصویربردار: ابراهیم غفوری، امیر امیری، صدابردار: ابراهیم حاتمی و طراح صحنه‌و‌لباس: محسن نورزی از دیگر عوامل این سریال هستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید