قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۲۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۲۶

امروز ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ قیمت هر اونس طلای جهانی با ثبت افزایش ۰.۱۳ درصدی تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۷۳۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۷۱۸
بازدید : ۶۰۱۴
طلا
فرادید | نوسانات قیمتی در بازار فلزات گرانبها همچنان ادامه دارد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ با ۰.۱۳ درصد رشد به ۱۷۳۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.

کمترین قیمت برای طلا ۱۷۲۹ دلار و ۹۶ سنت و بیشترین قیمت ۱۷۳۳ دلار و ۹۱ سنت در بازار ثبت شده است.

اونس طلای جهانی اواسط ماه اوت ۲۰۱۸، در قالب حمایت به ۱۱۶۰ دلار برخورد کرد و رالی صعودی جدید به راه انداخت، به طوریکه قیمت طلا در طول دو سال تا نرخ ۲۰۷۵ دلاری افزایش یافت. حرکت صعودی طلا بعد از برخورد به ۲۰۷۵ دلار متوقف شد و در ادامه شاهد ورود اونس طلا به کانال نزولی بودیم.

به گزارش فرادید؛ قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی رشد قیمتی که در زمان گشایش بازار داشت را تحت تاثیر خوش بینی سرمایه گذاران به احیای اقتصادی سریعتر جهان و رشد بازده اوراق خزانه از دست داد و با کاهش روبرو شد.

در حالی که پس از تصویب بسته ۱.۹ تریلیون دلاری دولت آمریکا خوش بینی‌ها نسبت به ترمیم اقتصاد آمریکا همچنان در حال افزایش است، سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم‌های بیش از یک سال گذشته باقی ماند.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، بازده بالاتر اوراق قرضه قیمت طلا را نزولی نگه می‌دارد. همچنین عوامل فنی به روند کاهشی بازار طلا اشاره دارند. طلا از سطوح بیش فروش قبلی بهبود پیدا کرده و برخی از افراد تلاش می‌کنند طلا را در قیمت پایینتر خریداری کنند. اما نوسانات کوتاه مدت منطبق با دلار آمریکاست. هیچ کس در حال حاضر درباره روند حرکت دلار آمریکا مطمئن نیست.

هنگام تزریق نقدینگی بیشتر و به تبع آن بالا رفتن نرخ تورم، طلا معمولا محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود، اما بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه سبب شده تا جایگاه طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری تضعیف شود و بخشی از سرمایه‌ها روانه این بازار گردد.

آمار دلگرم کننده‌ای که از جذابیت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی کاست، رشد تولید صنعتی چین بود که در فاصله ژانویه-فوریه سرعت گرفت و فراتر از انتظارات بود.

اخیراً اونس طلا بعد از ثبت کف قیمتی در ۱۶۷۷ دلار از سوی کف کانال حمایت شده و به سمت ۱۷۳۵ دلار بازگشته است. در حال حاضر نیز بازار با این نرخ درگیر است. اگر اونس طلا از محدوده ۱۷۳۵ دلار عبور کند، می‌تواند تا نرخ ۱۷۶۵ دلار حرکت کند.

اما در صورتی که نرخ ۱۷۳۵ دلار موقعیت خود را در قالب مقاومت حفظ کند، بازگشت مثبت اونس طلا محدود خواهد شد و بازار می‌تواند به سمت نرخ رُند ۱۷۰۰ دلاری بازگردد.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با ۰.۱۳ درصد کاهش، به ۲۶ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲۱ درصد کاهش، ۲۳۷۸ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین نیز با ۰.۰۱ درصد کاهش، در محدوده ۱۲۱۷ دلار ایستاد.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید