سوغات بهاری اپل

سوغات بهاری اپل

اپل معمولا طی سال با چند رویداد محصولات جدید خود را عرضه می‌کند، اما رویداد بهاره این شرکت معمولا به رونمایی از سخت‌افزار‌های جدید آن اختصاص دارد و باتوجه به سابقه شرکت می‌توان پیش‌بینی کرد که چه محصولاتی در این رویداد به‌روز خواهند شد.

کد خبر : ۹۱۷۲۴
بازدید : ۱۲۱۶۰
محصولات اپل

اپل هرسال در فروردین ماه در یک رویداد به معرفی محصولات جدیدش می‌پردازد و احتمالا امسال نیز روز ۳ فروردین شاهد برگزاری این رویداد خواهیم بود.

اپل معمولا طی سال با چند رویداد محصولات جدید خود را عرضه می‌کند، اما رویداد بهاره این شرکت معمولا به رونمایی از سخت‌افزار‌های جدید آن اختصاص دارد و باتوجه به سابقه شرکت می‌توان پیش‌بینی کرد که چه محصولاتی در این رویداد به‌روز خواهند شد.

ارائه یک آی‌پد جدید و کامپیوتر آی‌مک احتمالا بخشی از مراسم امسال را تشکیل می‌دهد، اما بر اساس پیش‌بینی‌ها احتمالا یک ایرپاد جدید مهمترین رونمایی این مراسم خواهد بود. بنا بر گزارش‌ها، ایرپاد استودیو موضوع اصلی این رویداد خواهد بود.
هدفون بی‌سیم اپل که طی دو سال گذشته با استقبال خوبی روبه‌رو شده حالا با نسخه جدید به‌روز خواهد شد. به رغم آنکه اپل اساسا قطعیتی به رویداد بهاره نداده و حتی هنوز به طور رسمی برگزاری آن را تایید نکرده، اما شواهد مختلف حاکی از برگزاری این رویداد دارد. هرچند اخیرا شایعاتی نیز در مورد برگزار نشدن این رویداد منتشر شده است.
اپل در سال‌های گذشته محصولاتی مثل آی‌پد ۷/ ۹ اینچی یا آی‌فون SE را در این رویداد بهاره رونمایی کرده است. اپل نشان داده این رویداد اختصاصی سخت‌افزار نیست، چنان‌که سال قبل سرویس اشتراک گیم Arcade، سرویس اشتراک فیلم اپل تی‌وی‌پلاس و اشتراک خبر (اپل نیوز) را در همین رویداد رونمایی کرد.
سال قبل، اما اپل، آی‌فون ارزان قیمت SE را بدون برگزاری رویداد عرضه کرد و تنها یک خبر کوتاه درباره جزئیات آن ارائه داد. حالا و در آستانه سال جدید نگاهی داریم به محصولاتی که احتمالا در این رویداد معرفی خواهند شد.
ردیاب

ردیاب اپل

احتمالا اپل در این رویداد از ردیابی مشابه Tile (یک برند تولید‌کننده ردیاب‌های کوچک که برای دسته کلید، کیف و تلفن همراه کاربرد دارد) رونمایی خواهد کرد. شایعه تولید این محصول که احتمالا Airtag نام دارد مدت‌هاست شنیده می‌شود و حالا احتمالا با قیمتی کمتر از ۴۰ دلار شاهد عرضه این محصول جدید خواهیم بود.
مهم‌ترین کاربرد این محصول کوچک ردیابی محصولات مختلف است. اگر فناوری ایرتگ شبیه Tile باشد این ردیاب از طریق گوشی همراه لوکیشن شیء مورد نظر را به اطلاع صاحب آن می‌رساند. یک ویژگی ردیاب‌های Tile این است که در صورت گم شدن یک کیف یا دسته کلید متصل به Tile بقیه کاربرانی که از Tile استفاده می‌کنند قادر به یافتن و اطلاع دادن به صاحب آن هستند.
آی پد

آی‌پد‌های جدید

افراد زیادی از جمله مینگ‌چی‌کو پیش‌بینی کرده‌اند که آی‌پد پرو جدید اپل در این رویداد معرفی می‌شود. آی‌پد پرو یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار است و احتمالا اپل امسال هم در دو نسخه ۱۱ و ۹/ ۱۲ اینچی این محصول خود را با سخت‌افزار جدید به‌روز خواهد کرد. ب
رخی البته اعتقاد دارند که اپل آی‌پد ۱۰.۵ اینچی را معرفی می‌کند و این را بر اساس توقف آی‌پد ایر ۳ می‌گویند. برخی شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است آی‌پد مینی جدیدی را هم در این رویداد عرضه کند؛ تبلتی که نخستین بار ۱۰ سال قبل معرفی شد و با استقبال خوبی هم از سوی کاربران مواجه شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها احتمالا صفحه نمایش آی‌پد مینی جدید ۴/ ۸ اینچی خواهد بود.
آی مک جدید

کامپیوتر جدید آی‌مک

یکی از پرطرفدارترین کامپیوتر‌های موجود در جهان به خصوص برای عکاسان و طراحان کامپیوتر‌های آی‌مک هستند. اپل این رده محصول خود را معمولا دیر به دیر تغییر می‌دهد، اما شاید در رویداد فروردین شاهد آی‌مک جدید با دیزاینی تازه باشیم که قطعا دوستداران شرکت را هیجان‌زده خواهد کرد.
برخی معتقدند که آی‌مک جدید ۲۳ اینچی است، اما اگر شایعات مربوط به وجود پردازنده M ۱ داخل آی‌مک صحیح باشد آن وقت با یک کامپیوتر بسیار پرسرعت روبه‌رو خواهیم بود. پردازنده M ۱ را اپل نخستین بار روی کامپیوتر‌های تبلت خود تعبیه کرد که به دلیل ویژگی‌هایی، چون سرعت بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
حالا اگر اپل قدرتمندترین سری کامپیوتر‌های خود را به M ۱ مجهز کند با یک کامپیوتر فوق‌العاده سریع مواجه خواهیم بود که احتمالا سروصدای زیادی در بازار ایجاد خواهد کرد. برخی هم پیش‌بینی می‌کنند ممکن است اپل آی‌مک را با پردازنده جدید M ۱ X یا M ۲ عرضه کند که تحول بزرگی خواهد بود.
اپل تی وی

اپل تی‌وی

اپل تی‌وی جزو محصولاتی بوده که هیچ گاه محبوبیت سایر محصولات اپل را کسب نکرده است. اپل احتمالا خیلی تمایل داشت بتواند این محصول را یک پلی‌استیشن با ترکیبی از کاربرد‌های سرگرمی ویدئویی باشد، اما عملا در این زمینه ناکام ماند.
اما اپل چند سالی است که این محصول خود را به روز نکرده و با وجود آنکه سرویس اشتراک ویدئوی اپل تی‌وی پلاس را معرفی کرده از اپل تی‌وی جدید چیزی بروز نداده است. بر همین اساس برخی تصور می‌کنند که امسال شاهد باکس جدید اپل خواهیم بود.
ایرپاد

ایرپاد‌های جدید

هدفون‌های بی‌سیم اپل بسیار محبوب‌اند و طی دو سال گذشته بار‌ها مورد تقلید دیگر شرکت‌ها قرار گرفته‌اند. احتمال می‌رود ایرپاد پرو جدید که ایرپاد ۳ نام دارد در این رویداد معرفی شود و برخی پیش‌بینی می‌کنند اساسا محصول کلیدی این رویداد همین ایرپاد ۳ خواهد بود.
ایرپاد پرو نسبت به ایرپاد نسل اول از بدنه کوچک‌تری برخوردار بود و احتمالا ایرپاد ۳ از ایرپاد پرو هم کوچک‌تر خواهد شد.
پیش‌بینی می‌شود قیمت ایرپاد ۳ اپل حدود ۱۹۹ دلار باشد. برخی هم معتقدند اپل در این رویداد از ایرپاد ارزان‌تر تحت عنوان ایرپاد لایت رونمایی می‌کند. همچنین رونمایی از ایرپاد ایکس هم ممکن است بخشی از این مراسم باشد هدست مخصوص علاقه‌مندان به موسیقی و ورزشکاران که جایگزین هدفون‌های مشهور بیتس می‌شود.
 اپل کارت

اپل کارت

اپل کارت نخستین تلاش اپل برای ایجاد یک کارت بانکی - اعتباری بود که شرکت تلاش زیادی برای این کرد که کاربران محصولات اپل از طریق این کارت خرید و فروش خود را انجام دهند. پیش‌بینی می‌شود اپل کارت حالا از آمریکا فراتر رود و احتمالا در کانادا با نام اپل کارت یا اپل کش عرضه شود. برخی نیز پیش‌بینی می‌کنند که اپل کارت با قابلیت پشتیبانی از چند کاربر در این رویداد رونمایی شود.
مک بوک

مک بوک پرو

برخی شایعات حاکی از عرضه مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی در این رویداد است که با صفحه نمایش بزرگ احتمالا گزینه مورد توجه دیزاینر‌ها و عکاسان خواهد بود.
برخوردار بودن از فناوری mini LED ممکن است یکی از ویژگی‌های این کامپیوتر باشد که کنتراست تصویری مناسبی ایجاد می‌کند که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. مک‌بوک پرو جدید از احتمالا از تراشه M ۱ X یا M ۲ بهره می‌برد.

برگزاری رویداد به صورت‌آنلاین

احتمالا اپل همچون رویداد‌های دیگرش در سال ۲۰۲۰ این رویداد را هم به صورت مجازی برگزار می‌کند. پاندمی کرونا عملا باعث شده که برگزاری رویداد مجازی اپل در بهار هم قوت بگیرد با این حال اپل نشان داده که برگزاری یک رویداد آنلاین را خیلی خوب بلد است.
برخی از دیگر رویداد‌های مهم اپل شامل کنفرانس برنامه‌نویسان در تابستان (ماه ژوئن) و در پاییز است. با این حال اپل سال گذشته طی سه ماه، سه رویداد برگزار کرد از جمله آی‌پد و اپل‌واچ شرکت در ماه سپتامبر و آی‌فون ۱۲ در ماه اکتبر و کامپیوتر‌های مک مجهز به تراشه اپل سیلیکون M ۱ در ماه نوامبر معرفی شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید