۹ کشته، پایان شب چهارشنبه سوزی

۹ کشته، پایان شب چهارشنبه سوزی

سرهنگ محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی در یکی از محله‌های اراک، یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.

کد خبر : ۹۱۸۱۷
بازدید : ۱۱۸۶۲
مصدومان چهارشنبه سوزی

آخرین شب چهارشنبه سال ۹۹ در بیشتر شهر‌ها و محله‌های کشور با آتش و انفجار همراه بود. شبی پر حادثه که آسیب‌های جسمی، جانی و روانی آن شاید تا آخر عمر برای برخی افراد و خانواده هایشان به تلخی یادگار بماند.

روز سه‌شنبه برای پلیس نیز روز پرکاری بود. سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: روز سه‌شنبه تعداد ۷۸۰۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ پلیس پایتخت انجام شد که این موضوع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین ۳۶۷ مورد آتش‌سوزی ضایعات در کنار خیابان‌ها و ۵۳ مورد آتش‌سوزی سطل زباله رخ داد و در این آتش‌سوزی‌ها ۵۲ نفر مجروح شدند که ۱۴ نفر آن‌ها به‌صورت سرپایی مداوا شدند. همچنین ۶۸ نفر به‌دلیل ایجاد مزاحمت برای شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی دستگیر شدند.

۳ کشته در تهران

سعید مهرسروش، سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه استان تهران و بویژه شهر تهران در حوادث چهارشنبه آخر سال امسال در کشور بیشترین مصدوم را داشت، گفت: سه‌شنبه شب در استان تهران سه نفر در حوادث انفجار مواد محترقه جان باختند.
یک نوجوان ۱۵ ساله در جاجرود در صحنه حادثه فوت کرد و همچنین ۲ جانباخته دیگر با سنین ۱۸ و ۳۱ ساله به‌دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان شهدای تجریش تهران جان باختند.

وی افزود: در سطح استان تهران ۵۵۳ نفر مصدوم شدند که ۱۷ نفر در محل سرپایی درمان شدند و همچنین ۴۱۳ نفر تاکنون از مراکز درمانی ترخیص و در حال حاضر ۱۲۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به‌گفته مهرسروش هم اکنون نیز پنج نفر از مصدومان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. ۶۱ مورد قطع عضو، ۲۱۶ مورد آسیب به چشم و ۱۷۰ مورد سوختگی در سطح استان تهران گزارش شده است. ۴۱ درصد مصدومان سن ۸ تا ۱۶ سال دارند و ۳۷ درصد از مصدومان عابران پیاده بودند.

همچنین مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این باره به ایرنا، گفت: حوادث چهارشنبه سوری امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

۱۸۹۴ مصدوم در کشور

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در تشریح آخرین آمار مصدومان مربوط به مراسم چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: امسال ۱۸۹۴ نفر در مراسم چهارشنبه سوری دچار آسیب شدند که سال گذشته در این مراسم ما ۱۴۶۸ نفر مصدوم داشتیم.

وی افزود: ۵۲۷ نفر دچار آسیب چشمی شدند که سال گذشته این عدد ۵۱۲ نفر بود، همچنین امسال ۱۳۱ نفر قطع عضو شدند که این عدد در سال گذشته ۱۹۳ بود.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: امسال ۵۴۶ نفر دچار سوختگی‌های درجه دو و سه شدند که سال گذشته تنها ۳۱۸ نفر دچار سوختگی شده بودند و متأسفانه امسال ما در این حوادث ۹هموطن را از دست دادیم که سال گذشته این عدد ۴ نفر بود. ۱۸ درصد از مصدومان خانم و ۸۲ درصد آقا بودند. همچنین ۴۶ درصد از مصدومان در بازه سنی ۶ تا ۱۸ سال قرار داشتند.

خالدی تصریح کرد: ۷۰ درصد از مصدومان استفاده کننده مواد محترقه بودند و ۳۰ درصد مصدومان عابران پیاده و عوامل امدادی بودند.

وی در پایان با اشاره به استان‌های دارای بیشترین مصدوم در چهارشنبه پایان سال گفت: استان تهران با ۵۵۳ نفر، آذربایجان شرقی با ۱۸۵ نفر و کرمانشاه با ۱۴۰ نفر بیشترین مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه پایان سال را داشتند.

یک کشته در اراک

سرهنگ محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی در یکی از محله‌های اراک، یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.

وی اعلام کرد: در این انفجار یک پسر جوان جان خود را از دست داد و سه نفر از همراهان وی نیز بشدت مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شدند. شدت این انفجار به حدی بود که تعدادی از منازل مجاور نیز دچار خسارت شدند.

۱۹۸ مصدوم در آذربایجان غربی

باقر بهرامی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی نیز گفت: بر اساس آخرین آمار تا ساعت ۷ صبح چهارشنبه ۱۹۸ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری در استان مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد رشد دارد. از این تعداد، ۱۴۳ نفر آقا و۵۵ نفر خانم هستند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید