قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۳۰

قیمت بیت کوین، امروز ۹۹/۱۲/۳۰

امروز ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹، قیمت بیت کوین رشد ۳.۰۵ درصدی را در بازار ثبت کرد و به ۵۸۹۷۴ دلار معادل ۱۵۵۰۳۰۰۳۶۳ تومان رسید.

کد خبر : ۹۱۸۳۸
بازدید : ۸۲۹۷
بیت کوین
فرادید | بیت کوین دوباره در مرز ورود به کانال ۶۰ هزار قرار گرفت. قیمت بیت کوین امروز ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ با رشد ۳.۰۵ درصدی به ۵۸۹۷۴ دلار معادل ۱۵۵۰۳۰۰۳۶۳ تومان رسید.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱.۱ تریلیون دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۸.۸۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن ۴۷.۷۶ میلیارد دلار است.

بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ معادل ۶۱،۶۸۳.۸۶ دلار بوده که همینک %۴.۵۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحد‌های در گردش بیت کوین ۱۸.۶۶ میلیون و تعداد کل واحد‌های آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

بیت کوین (BTC) پس از چند روز سقوط، در تاریخ ۱۸ مارس با بیش از ۴ هزار دلار افزایش قیمت روبه‌رو شد و توانست یک بار دیگر به سطح ۶۰ هزار دلار نزدیک شود. آلت کوین‌ها نیز دستاورد‌های چشمگیر رهبر خود را دنبال کردند و به این ترتیب، ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال به ۱٫۸ تریلیون دلار بازگشت.

به گزارش فرادید؛ ارزش بزرگترین ارز مجازی جهان از ابتدای ۲۰۲۱ تا حالا دو برابر شده که نتیجه سرمایه‌گذاری موسسات و سرمایه‌گذاران مستقل مانند شرکت تسلا بوده است. تسلا ۱.۵ میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

بررسی روند معاملات نشان می‌دهد که تمایل معامله گران قدیمی برای نگهداری بیت کوین رو به افزایش است و بیشتر بیتکوین‌های تازه عرضه شده مربوط به معامله گران تازه کار‌تر است.

استراتژیست‌های جی پی مورگان تخمین می‌زنند جریان سرمایه‌های سازمانی در بیت کوین ۲۰ درصد از نظر دلاری در سه ماهه اول ۲۰۲۱ نسبت به فصل قبل افزایش یافته باشد، در حالیکه سرمایه‌گذاری شرکت‌های مستقل ۹۰ درصد بالا رفته است. این سرمایه‌گذاری‌ها قیمت بیت‌کوین را بیشتر از سایر سرمایه‌ها افزایش می‌دهد.

در حالی که برخی از کارشناسان انتظار آغاز دور جدید صعودی ارز‌های دیجیتالی را دارند دولت فرانسه اعلام کرد بیت کوین‌های مصادره شده از هکر‌ها به ارزش ۲۸ میلیون یورو را به حراج خواهد گذاشت. طبق عرف معمول فرانسه حراج دولتی در شرایطی انجام می‌شود که دولت انتظار کاهش قیمت آن دارایی را داشته باشد و این مساله باعث ایجاد تردید‌هایی بین معامله گران در خصوص آغاز مسیر صعودی بیت کوین شده است.

بیت کوین به عنوان جایگزینی دیجیتال برای طلا یا یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم، روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. در یادداشت تحلیلگران بانک آمریکا آمده است از آنجایی که ۹۵ درصد کل بیت کوین‌های موجود متعلق به ۲.۴ درصد از مخاطبان با بالاترین تعادل منابع مالی است، نمی‌توان از آن به عنوان یک مکانیزم پرداخت یا حتی یک محرک سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

در سوی دیگر بازار و در جایگاه دوم اتریوم هم با ۳.۷۵ درصد افزایش به ۱۸۳۸.۵۱ دلار رسید و تتر نیز در محدوده ۱.۰۰ دلار معامله می‌شود.
قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید