قیمت طلای جهانی امروز، ۹۹/۱۲/۳۰

قیمت طلای جهانی امروز، ۹۹/۱۲/۳۰

امروز ۳۰ اسفندماه، قیمت هر اونس طلای جهانی تا لحظه تنظیم گزارش با ۰.۱۴ درص رشد در بازار به ۱۷۴۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۸۴۳
بازدید : ۷۶۲۷
شمش طلا
فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹، با رشد ۰.۱۴ درصدی به ۱۷۴۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

این در حالی است که کمترین قیمت طلا در بازار ۱۷۴۲ دلار و ۹۶ سنت و بیشترین قیمت آن ۱۷۴۵ دلار و ۹۷ سنت ثبت شده است.

طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی افزایش یافت و دومین افزایش هفتگی متوالی را به ثبت رساند که نشان می‌دهد سرمایه گذاران در حال وفق یافتن با رشد ارزش دلار و افزایش بازده اوراق قرضه به عنوان یک استاندارد جدید در فضای تورم بالاتر هستند.

در حالی که فدرال رزرو در پایان نشست این هفته خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و بر پایین نگه داشتن نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ تاکید کرده است و در شرایطی که با افزایش انتظارات تورمی اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا بالا رفته، قیمت فلز زرد شاهد افزایش بود.

به گزارش فرادید؛ طلا برای کل هفته ۱.۳ درصد افزایش یافت و به روند افزایشی هفته گذشته ادامه داد. این فلز ارزشمند هفته گذشته در حالی افزایش یافت که بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله روز پنج شنبه به بالای ۱.۷ درصد افزایش یافت که بالاترین رکورد در ۱۳ ماه گذشته بود و شاخص دلار روز جمعه به سطح کلیدی ۹۲ واحد صعود کرد. تحولات مذکور پیش از این برای طلا منفی بودند.

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که اقتصاد این کشور در مسیر ثبت سریعترین رشد حدود ۴۰ دلار گذشته قرار دارد، اما سیاستگذاران متعهد شده اند که به رغم بالا رفتن تورم، نرخ بهره را همچنان در نزدیکی صفر نگه دارند. همچنین افت ارزش دلار امروز سبب شده تا طلا برای خریدارانی که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند ارزان‌تر شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در نیویورک، اظهار کرد: چند ماه آینده در شناسایی عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا بسیار حساس خواهد بود. وال استریت به ریزش بازار اوراق قرضه و افت اخیر سهام فناوری متمرکز مانده است. طلا دوباره توجه برخی از سرمایه گذاران را جلب کرده است، زیرا بازده اوراق خزانه در نهایت واکنش بانک مرکزی آمریکا برای کنترل آن را در پی خواهد داشت.

طلا در چند دهه گذشته بهترین حافظ سرمایه در برابر نگرانی‌های تورمی بوده است، اما در ماه‌های اخیر نتوانست به عنوان دارایی محبوب سرمایه گذاران عملکرد قابل توجهی داشته باشد، زیرا بانک‌های سرمایه گذاری، صندوق‌های پوشش ریسک و سایر بازیگران بازار به فروش این فلز ارزشمند پرداخته و بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا را بالا بردند.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید