نسخه ویژه اینستاگرام برای کاربران زیر ۱۳ سال

نسخه ویژه اینستاگرام برای کاربران زیر ۱۳ سال

طراحی اینستاگرام ویژه کاربران زیر ۱۳ سال تنها چند روز پس از آن آغاز شد که خبر رسید فیس‌بوک سیاست‌های جدیدی را در راستای ایمن‌سازی هرچه بیشتر محیط اینستاگرام برای نوجوانان تبیین کرده است.

کد خبر : ۹۱۸۷۸
بازدید : ۱۱۰۲۱
ورود افراد زیر 13 سال به اینستاگرام ممنوع است

فیس‌بوک برای کودکان زیر ۱۳ سال که در حال حاضر از ثبت‌نام و ساخت حساب در اینستاگرام محروم هستند، یک نسخه ویژه و اختصاصی از این شبکه اجتماعی را طراحی می‌کند.

شرکت فیس‌بوک که در سال ۲۰۱۲ میلادی اینستاگرام را در ازای پرداخت یک میلیارد دلار خرید، حالا به فکر طراحی یک نسخه جدید از این شبکه اجتماعی برای کاربران زیر ۱۳ سال افتاده است.

اگر تابه حال سروکارتان به اینستاگرام افتاده باشد، حتما می‌دانید که در حال حاضر برای ساختن یک صفحه اینستاگرامی اول از همه حتما باید بالای ۱۳ سال سن داشته باشید.

ویشال شاه معاون محصول اینستاگرام پنجشنبه ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ۹۹) در پیامی مکتوب پس از اعلام آن که متولیان این شبکه اجتماعی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ اولویت خود را روی مخاطبان جوانشان قرار داده‌اند، گفت: با تمرکز بر دو نکته، ستونی جدید برای جوانان پایه‌ریزی خواهیم کرد:
اول، تسریع کار بر روی رفع عیب و نقص‌ها و سیاست حفظ حریم شخصی تا امن‌ترین تجربه ممکن را برای نوجوانان تضمین کنیم و دوم، ساخت نسخه‌ای جدید از اینستاگرام که به کاربران زیر ۱۳ سال اجازه می‌دهد در محیطی امن برای اولین بار با این شبکه اجتماعی کار کنند.

طراحی اینستاگرام ویژه کاربران زیر ۱۳ سال تنها چند روز پس از آن آغاز شد که خبر رسید فیس‌بوک سیاست‌های جدیدی را در راستای ایمن‌سازی هرچه بیشتر محیط اینستاگرام برای نوجوانان تبیین کرده است.

به موجب این سیاست‌ها، کاربران بزرگسال دیگر نمی‌توانند به نوجوانانی که آن‌ها را در فهرست دنبال‌شوندگان خود ندارد، پیام خصوصی بفرستند. در همین راستا در صورتی که کاربران بالای ۱۸ سال به نوجوانی پیام خصوصی ارسال کنند یا حتی وقتی کاربر زیر سن قانونی شخصا برای یک کاربر بزرگسال که رفتار مشکوکی دارد پیام بفرستد، اعلامیه‌ای حاوی نکات ایمنی دریافت خواهد کرد.
منظور از رفتار مشکوک می‌تواند فرستادن حجم بالایی از درخواست‌های دوستی یا پیام‌های خصوصی به کاربران زیر ۱۸ سال باشد. کاربران هدف پس از مشاهده این اعلامیه در صورت تمایل می‌توانند گزینه پایان دادن به مکالمه، بلاک، ریپورت یا محدود کردن کاربر بزرگسال را انتخاب کنند.
تغییرات جدید اینستاگرام ماه جاری میلادی در چند کشور منتخب رونمایی می‌شود و به زودی در همه کشور‌ها اجرایی خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید