آخرین جزئیات از شهر‌های قرمز و نارنجی با ممنوعیت سفر

آخرین جزئیات از شهر‌های قرمز و نارنجی با ممنوعیت سفر

شهر‌های گلپایگان در استان اصفهان، زرین‌دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد تا پیش از این وضعیت نارنجی داشتند و از روز گذشته وضعیت آن‌ها قرمز شد.

کد خبر : ۹۱۸۹۰
بازدید : ۸۶۱۳

بنابر اعلام کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا سفر به ۵۱ شهر کشور (۱۲ شهر قرمز و ۳۹ شهر نارنجی) تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ممنوع است.

همچنین چنانچه وضعیت هر یک از شهر‌های زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می‌کند.

اسامی شهر‌های با وضعیت قرمز که تردد به آن‌ها تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با ممنوعیت همراه است و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهر‌ها یک میلیون تومان جریمه در پی خواهد داشت:
محدودیت های کرونایی
اسامی شهر‌های قرمز عبارت است از: گلپایگان در اصفهان، آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و کاروان در خوزستان، زرین دشت در فارس، گچساران در کهکیلویه و بویراحمد، و خاتم در یزد.

وضعیت قرمز به معنای بسیار پرخطر بوده و در این وضعیت همه مشاغل بجز موارد ضروری سطح یک تعطیل خواهند بود. شهر‌های با وضعیت نارنجی تردد به آن‌ها تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با ممنوعیت همراه است و ورود پلاک‌های غیربومی به این شهر‌ها ۵۰۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

اسامی این ۳۹ شهر نارنجی نیز عبارت است از: سراب، عجبشیر در آذربایجان شرقی، ارومیه، چایپاره، ماکو و نقده در آذربایجان غربی، خوانسار و لنجان در اصفهان، دهلران در ایلام، بوشهر، بندر دیلم، کنگان و گناوه در بوشهر، دماوند و فیروزکوه در تهران، سامان در چهارمحال بختیاری، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و مسجدسلیمان در خوزستان، ارسنجان، داراب و مرودشت در فارس، بانه، سقز، دیواندره در کردستان، بروجرد، پل دختر و دورود در لرستان، خمین و دلیجان در مرکزی، بندر خمیر در هرمزگان و نهاوند در همدان.
محدودیت های کرونایی
وضعیت نارنجی به معنای پرخطر بوده و در این وضعیت سطوح شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهد بود.

به گفته سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور، اگر هموطنان به شهر‌های زرد و آبی سفر کرده باشند و وضعیت آن شهر‌ها به نارنجی و قرمز تغییر پیدا کند تا سه روز فرصت دارند از شهر مذکور خارج شوند وگرنه مشمول جریمه خواهند شد همچنین هر خودروی غیربومی که در شهر‌های قرمز و نارنجی تردد داشته باشد در هر ۲۴ ساعت یک بار جریمه می‌شود.

همچنین تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد، در تمام شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع بوده و مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهد بود. نکته حائز اهمیت این است که ملاک ممنوعیت سفر به شهر‌های کشور، رنگ‌بندی آن‌ها است و دیگر مسافرپذیر بودن آن‌ها ملاک نیست.

در صورت اعلام تغییر وضعیت شهر‌ها و تبدیل آن‌ها به نارنجی و قرمز بلافاصله ورود ممنوع خواهند شد.

ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته برای خروج مسافران از شهر‌های قرمز و نارنجی

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره چرایی افزایش شهر‌های نارنجی و قرمز، گفت: مبنای قرمز و نارنجی یا زرد بودن شهرها، تعداد بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است؛ بنابراین رنگ‌های آبی، زرد، نارنجی و قرمز شهر‌ها بر اساس میزان بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مشخص و اعلام می‌شود.

حریرچی ادامه داد: وقتی شهری قرمز یا نارنجی می‌شود، اطلاع‌رسانی می‌شود و در شهر‌ها هم اعلام می‌شود. بر این اساس از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، کلیه مسافران و پلاک‌های غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند.

در غیر این صورت در هر ۲۴ ساعت یکبار در شهر قرمز یک میلیون تومان و در هر ۲۴ ساعت یکبار در شهر نارنجی ۵۰۰ هزار تومان خودرو‌ها جریمه می‌شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید