ماجرای بنیانگذار بلژیک و قلب افسانه‌ای

ماجرای بنیانگذار بلژیک و قلب افسانه‌ای

چند روز پس از مرگ پیر دیوید، با تصمیم شورای شهر در آن زمان و با تأیید خانواده او، ۳ جراح تابوت او را باز کردند تا قلب او را جدا کنند و آن را در جعبه‌ای به عنوان یک بنای یادبود، قرار دادند.

کد خبر : ۹۱۹۱۴
بازدید : ۱۳۴۴۸
جعبه نگهدارنده قلب

کارگرانی قلب یکی از بنیانگذار بلژیک را در یکی از چشمه‌های شهر «Vervetto» پیدا کردند و این کشف افسانه شناخته شده‌ای را در این کشور تأیید می‌کند که بیش از ۱۳۰ سال ادامه دارد.

افسانه می‌گوید که قلب «پیر داوید»، یکی از بنیانگذار بلژیک در چشمه‌ای که یاد و خاطره او را گرامی می‌دارد، حفظ شده است. او پس از انقلاب بلژیک، زمانی که کشور را پس از استقلال از هلند به دست آورد، اولین شهردار شهر «وروتتو» بود.

این داستان به قرن نوزدهم برمی گردد و اکنون واقعیت آن تایید شده است، زیرا صندوق نگهدارنده قلب چندی پیش کشف شد.

«ماکسیم دوژ»، عضو شورای مسئول کار‌های عمومی در وروتتو گفت: اینگونه است که اسطوره به واقعیت تبدیل شد. کارگران این صندوق را پیدا کردند و سریعاً توانستند آن را در وضع ایمنی قرار دهند.

پیر یکی از بنیانگذار بلژیک و نماینده وروتتو در کنفرانس ملی تصویب قانون اساسی این کشور در سال ۱۸۳۰ بود، هر چند او از جمهوری و نه از سلطنت پارلمانی که کشور به آن تغییر شکل داده بود، حمایت می‌کرد. او شهردار، میانجیگری فرآیند‌های صلح، ایجاد کننده مناطق صنعتی نوآورانه و مناطق مسکونی برای کارگران و تاسیس آتش نشانی شهر و همچنین سیستم مدارس متوسطه در بلژیک شد.
بنیانگذار بلژیک
او در ۶۸ سالگی در سال ۱۸۳۹ هنگامی که یکی از پنجره‌های خانه اش به سر او افتاد، درگذشت و این حادثه ۳ سال پس از انتخاب مجدد او به عنوان شهردار وروتتو رخ داد و در آن زمان شهر به حالت غم و اندوه گرفتار شد. مورخان همیشه می‌دانستند که قلب پیر با هدف قرار دادن آن در یک بنای یادبود از جسد او جدا شده است.

پل برتولت، مورخ گفت: چند روز پس از مرگ پیر دیوید، با تصمیم شورای شهر در آن زمان و با تأیید خانواده او، ۳ جراح تابوت او را باز کردند تا قلب او را جدا کنند و آن را در جعبه‌ای به عنوان یک بنای یادبود، قرار دادند.

گفته شده این جعبه در موزه هنر‌های زیبای شهر و قبل از بازگشت به محل خود در چشمه مرمت شده به مدت یک ماه برای بازدید مردم نگهداری می‌شود.
محل نگهداری جعبه یادبود
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید